Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر اصلانی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح بزرگترین کمپ ترک اعتیاد جنوب شرق کشور در استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و همچنین سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: امروز شاهد افتتاح مرکز ماده ۱۶ در کرمان هستیم و این در حالیست که با یک نگاه می‌توانیم ببینیم تهدید مواد مخدر یک تهدید جدی و فرامنطقه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس با تمام توان با یک کشور نه بلکه با تمام کشورهای استکبار جهانی مبارزه کردند و پیروز میدان شدند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: امام راحل فرمودند مواد مخدر یک جنگ خاموش و به عنوان جنگ نرم است که یک کلام راهبری بود که همانطور که با دشمن می‌جنگیم باید با آن هم مقابله کنیم.

اصلانی ادامه داد: آمریکا به دنبال این است که مواد مخدر را ترویج دهد و جوانان برومند جمهوری اسلامی را مشکل‌دار کند.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها به بهانه تأمین امنیت در افغانستان مستقر می‌شود زمان استقرار شش هزار زمین زیر کشت مواد مخدر بوده که میزان تولید هزار و ۸۰۰ تا دو هزار تن بود اما در سال ۲۰۱۸ میزان کشت مواد مخدر ۲۸۰ هزار هکتار بوده و شاهد بیش از ۱۰ هزار تن تولید مواد مخدر خصوصاً تریاک هستیم.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ابراز داشت: ۸۵ درصد تولید تریاک دنیا در افغانستان است و توسط شبکه‌هایی مافیایی مواد مخدر توزیع می‌شود اما به دلیل همجواری ما با افغانستان کشور ما ترانزیت عبور مواد مخدر شده است.

اصلانی افزود: پنج آسیب اجتماعی وجود دارند که امروز جوانان نوجوانان و اقتصاد را هدف قرار داده است که اعتیاد به مواد مخدر از اساسی‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که باید برای کنترل این آسیب برنامه ریزی داشته باشیم.

وی گفت: فلسفه حضور سپاه پاسداران و بسیج از زمانی اتفاق افتاد که دستور مقام معظم رهبری به صورت جدی صادر شد گرچه این مأموریت از سابق هم وجود داشته و بعد از این دستور رهبری اقدامات جدی‌تر شد.

وی ادامه داد: تنها مقابله کافی نیست و اقدامات درمان و صیانت افرادی که دچار اعتیاد شده‌اند باید در دستور کار باشد.

اصلانی ابراز داشت: بسیج در هشت استان این کار را آغاز کرد که افراد مبتلا به بیماری اعتیاد را بعد از درمان به کارگاه‌های آموزشی ببرد تا بعد از کارآموزی در کارگاه‌ها مشغول کار و اشتغال شوند و در نهایت صیانت از آنها را بر عهده گرفته است.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ما می‌خواهیم در یک کلام بیان کنیم امروز باید با پدیده شوم اعتیاد در جامعه مبارزه کنیم و آن را به عنوان فرهنگ برای دنیا به ویژه برای جمهوری اسلامی ایران تعریف کنیم ما نمی‌توانیم بی تفاوت به انسان‌های آسیب دیده از اعتیاد باشیم.

وی افزود: استعمارگران برای ورود و نفوذ خودشان و تباهی نسل‌ها از مواد مخدر استفاده می‌کنند.

اصلانی گفت: از زمان کاشت تا برداشت این منادیان مرگ که قرار بود کار نظارت را بر عهده بگیرند، جمهوری اسلامی ایران توانست ۷۱۸ تن کشفیات داشته باشد آنهم از نوع تریاک که ۸۵ درصد در افغانستان تولید می‌شود و بیشترین ورود مخدر به ناچار به دلایل همجواری وارد کشور ما می‌شود.

وی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است که سه هزار و ۸۱۹ شهید برای آسایش آرامش و امنیت تقدیم کرده است.

وی افزود: امروز ۱۲ هزار جانباز و ایثار گر در این عرصه داریم که باید اقدامات خودمان را برنامه‌ریزی و آن را به خط مقدم برسانیم.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ۷۱۶ تن مواد مکشوفه که بیش از ۷۵ درصد آن در حاشیه شرق کشف می‌شود و امروز کرمان استانی موفق در کشف مواد مخدر است.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری کشفیات در استان کرمان ۹۰۸ تن بوده همچنین امروز ما نه تنها نسبت به مردم تعهد داریم که مقام معظم رهبری تاکید می‌کند اگر یک گرم از مواد مخدر از مرزهای ایران بگذرد و یک جوان اروپایی معتاد شود ما مسئول هستیم.

اصلانی ابراز داشت: امروز ما شاهدیم بیش از ۳۰۰ میلیون نفر معتاد در جهان وجود دارد که به جرأت می‌گویم تنها کشوری که دغدغه دارد جمهوری اسلامی ایران است که بهترین عزیزان را فدا کردند و تا زمانی که مواد مخدر ریشه کن شود این راه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4832642

منبع: مهر

کلیدواژه: مواد مخدر سپاه ثارالله کرمان فرماندهی انتظامی کرمان بارش برف تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان بوشهر ایلام شهرکرد قاسم سلیمانی دهه فجر قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه سردار سلیمانی انتخابات 98 بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگه داری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و درعملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و ۲ عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکبل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6087888

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه