Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز هم اندیشی، همفکری و راهبردی سازمان بسیج مستضعفان کشور با بیان اینکه دهه پنجم انقلاب باید دهه شفافیت و پاسخگویی شود، گفت: پاسخگو کردن مسئولان، یک راهبرد اساسی در گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «داوود گودرزی» امروز چهارشنبه (دوم بهمن ماه) در سومین دوره مجمع عالی بسیجیان خراسان شمالی که در محل تالار لاله بجنورد برگزار شد، با استناد به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ملت ایران در گام دوم انقلاب یک حرکتی را شروع کرده اند که چهار پیش نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول مرکز هم اندیشی، همفکری و راهبردی سازمان بسیج مستضعفان کشور، نیاز اول را شناخت صحنه دانست و با بیان اینکه این موضوع یعنی نه خوش خیال بودن و نه بدبین بودن است بلکه واقع بین بودن است، ادامه داد: شناخت جهت، نیاز بعدی است که باید در جهت تحقق جامعه اسلامی در ایران و احیای تمدن اسلامی در جهان تلاش کنیم.

 

وی نیاز بعدی را حضور امیدوارانه در صحنه نام برد و با بیان اینکه برای امیدوار بودن چیزهای مختلفی در مقابل دیدگان ما قرار دارد همچون سنت های الهی که باید به آن دقت کنیم، اظهارداشت: آسیب شناسی، طرح ریزی و برنامه ریزی هم نیاز چهارم است که باید در این مسیر به آن توجه کرد.

 

گودرزی با بیان این مطلب که شناخت چگونگی طی مسیر مطلوب کار رهبر و مسئولان نیست بلکه کار حلقه های میانی جامعه است، بیان کرد: حلقه های میانی افرادی همچون جامعه فرهنگی، اجتماعی و بسیجیان است.

 

مسئول مرکز هم اندیشی، همفکری و راهبردی سازمان بسیج مستضعفان کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، هفت اولویت را بیان کرده اند که این اولویت ها مقدمات و الزاماتی می خواهد، افزود: در وهله نخست باید تکلیفمان را با انقلابی گری مشخص کنیم.

 

وی مکتب حاج قاسم سلیمانی را منشور انقلابی گری نام برد و گفت: اخلاص، ذوب در ولایت و انقلاب، مجاهدت، چشم نداشتن به دنیا و رعایت اخلاق، منش حاج قاسم بود که باید برای همه ما منشور شود.

 

گودرزی، با تأکید بر اینکه باید تکلیفمان را با جریان های سیاسی و احزاب مشخص کنیم، گفت: چرا فقط باید سیاسیون در همه حوزه ها حرف بزنند؟! نخبگان و اقتصاددانان ما کجا هستند؟! چرا همه چیز باید سیاست زده شده باشد؟!

 

وی ادامه داد: این موضوع در شرایطی است که محل دعواهای سیاسی، اصل انقلاب است، در صورتی که هیچ کشوری در خصوص اصل حاکمیت جامعه خود بحث ندارد بلکه در خصوص برنامه ها و کیفیت فعالیت ها تبادل نظر می کنند.

 

مسئول مرکز هم اندیشی، همفکری و راهبردی سازمان بسیج مستضعفان کشور با تأکید بر اینکه ما باید بین مقام شهروند، اندیشه ورز و مسئولیت داشتن مرز قائل شویم، گفت: زمانی که ما در جامعه، جایگاه و مسئولیت گرفتیم دیگر حق نداریم با اندیشه فردی تصمیم سازی کنیم بلکه باید بر مبنای قانون عمل کنیم.

 

وی دلیل وجود آسیب های اجتماعی و شکاف طبقاتی را ماحصل رفتار افرادی دانست که تکلیف خود را مشخص نکرده اند و با وجود اینکه تفکر غربی دارند اما در جامعه اسلامی مسئولیت پذیرفته اند.

 

گودرزی اشکالات ساختاری را از دیگر مشکلات دانست که باید در گام دوم انقلاب اصلاح شود و افزود: متاسفانه به دلیل برخی از قوانین و آیین نامه ها، برای برخی افراد سودجو حیاط خلوت هایی ایجاد شده که میلیاردها تومان پول به جیب می زنند که در این راستا باید نظارت را جدی بگیریم.

 

گفتنی است؛ مجمع بسیجیان خراسان شمالی ترکیبی از صاحب نظران، نخبگان و اندیشمندان بسیجی است که در قالب هفت کارگروه اقتصاد و زیربنایی، سیاست داخلی و خارجی، مدیریت و عمرانی، رسانه و فضای مجازی، آموزش، تحقیقات و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و حقوق و قضایی به احصا مسائل پرداخته و برای حل آن راهکار مناسب ارائه می دهند.

 

این مجمع در سال جاری 24 مسئله را احصا و در قالب 24 طرح پژوهشی اجرا کرده که امروز چهار طرح برگزیده ارائه و 20 طرح پژوهشی دیگر هم در قالب پوستر در حاشیه همایش به نمایش گذاشته شد.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فعالیت های مسجدی رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه ترامپ مجمع عالی بسیج سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی پنج شنبه شب در نشست با اعضای شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز به مدد جانفشانی و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس شاهد برقراری امنیت کامل در کشور هستیم و همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

فرماندار شهرستان دیلم بیان داشت: خوشبختانه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم از افرادی تشکیل شده است که خود برخاسته از جامعه ایثارگری هستند و می‌توانند برآیند نظرات خانواده‌های ایثارگران را به مسئولان منتقل و به‌خوبی مسائل و موضوعات این قشر را پیگیری و رصد کنند.

وی به طرح‌های مفید و پیشنهادات سازنده این شورا اشاره کرد و گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و پیگیری دغدغه آنها از وظایف مسئولان است چرا که همه ما مدیون این عزیزان هستیم و باید از همه توان خود برای حل مشکلات آنان استفاده کنیم.

در ادامه اعضای شورای مشورتی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه مشکلات جامعه ایثارگری و دیگر مسائل شهرستان پرداختند و خواستار همراهی مسئولان جهت رفع این مشکلات شدند.

کد خبر 6088783

دیگر خبرها

  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله