Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اندیشکده منتصب به «دومینیک کامینگ» خواستار پایان دادن به شکل کنونی فعالیت‌های بی‌بی‌سی و گرایش بیشتر آن به اندیشه‌های دست راستی شده است.

کامینگ که از افراد بسیار نزدیک به جانسون به‌شمار می رود، پیشتر در کسوت ریاست همین اندیشکده موسوم به «انجمن مرزهای جدید» بر ضرورت تبدیل بی‌بی‌سی به شبکه‌ای مشابه فاکس نیوز تاکید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از نمایندگان مجلس انگلیس دیروز(سه‌شنبه یکم بهمن‌ماه) با طرح اندیشکده کامینگ مخالفت کرده و تاکید کردند که این اقدام، گمانِ تغییر ساختار بی‌بی‌سی توسط دولت را تقویت می‌کند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که هم‌زمان با یکصدمین سالگرد تاسیس بی‌بی‌سی، « تونی هال » مدیرکل این شبکه پس از هفت سال اعلام کرد که از مقام خود کناره گیری می‌کند.
او با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این تصمیم را از روی ناچاری گرفته است

اندیشکده کامینگ تاکید دارد که در قالب جدید بی‌بی‌سی، ممنوعیت تبلیغات سیاسی باید حذف شده تا جریان‌ها و نحله‌های مختلف سیاسی به ویژه جریان دست راستی، ارتباط نزدیک‌تری با مردم برقرار کنند.
او در عین حال پیشنهاد کرده که اعضای دولت باید از حضور در برنامه‌های شبکه پرطرفدار رادیویی بی‌بی‌سی۴ پرهیز کنند.

« بن برادشاو » وزیر پیشین فرهنگ انگلیس می‌گوید، کامینگ و نزدیکانش قصد دارند تا بی‌بی‌سی را به فاکس نیوز تبدیل کنند؛ اما به گفته او این شبکه متعلق به مردم است و «مایل نیستند که سرمایه آنها به افرادی همچون روپرت مورداک واگذار شود»

کامینگ در سال ۲۰۱۳ میلادی در وبلاگ خود از شیوه پوشش جانب‌دارانه اخبار بی‌بی‌سی به نفع ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا انتقاد کرده بود.
او آن زمان، خواستار راه‌اندازی پویشی شد که این شبکه به صدای جریان دست راستی تبدیل شود.

بوریس جانسون از حدود یک ماه پیش که در انتخابات پارلمانی انگلیس پیروزی خیره کننده‌ای را کسب کرد، شتاب فزاینده‌ای را به دنباله‌روی و تطبیق سیاست‌های لندن با واشنگتن داده است.

او تاکنون چهار گام شامل انعقاد قرارداد ۴ میلیارد پوندی، برای واگذاری شرکت دفاعی انگلیس به آمریکا، منع قانون فیلمبرداری از داخل دادگاه‌های انگلیس به سبک ایالات متحده، پیشنهاد طرح جایگزین کردن برجام با توافق ترامپ و تحریم حزب‌الله لبنان به پیروزی از آمریکا را برداشته است.

با توجه به محبوبیت شبکه فاکس‌نیوز برای دونالد ترامپ، به نظر می‌رسد دولت کنونی لندن نیز قصد دارد تا از برهه تغییر مدیریت بی‌بی‌سی برای منافع کاخ سفید بهره‌برداری کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بی بی سی فاکس نیوز بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

رئیس جمهور فرانسه با اذعان به تغییر قواعد بازی در جهان به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران، نسبت به نابودی اروپا هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی