Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: ایجاد و توسعه فیبر نوری در کشور، از شاخصه‌‌های هوشمندسازی شهرها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن اروجی، مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی بیان کرد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک ابزار قوی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع نقش دارد به عبارتی این فناوری بستر لازم را برای ایجاد شهر هوشمند با جذب زیرساخت‌ها فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه‌‌های گوناگون اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی، وظیفه‌ای در ایجاد شهر هوشمند یا دولت الکترونیک دارند که باید به آن عمل کنند. در همین زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، از جمله وظایف شرکت مخابرات، زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

اروجی به محدودیت‌های پهنای باند کابل مسی در گذشته اشاره کرد و گفت: امروزه بیشتر ادارات، بانک‌ها، کارخانجات، هتل‌ها و... توسط مخابرات به فیبر نوری متصل شده و محدودیت پهنای باند آنها برطرف شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌ای تحت عنوان FTTH «fiber to the home» به منظور تقویت زیرساخت‌ها با هدف برطرف کردن مشکل پهنای باند مشترکین خانگی و تجاری در سطح شهر مشهد و سایر شهرهای استان در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی با تأکید بر اینکه این مشترکین در منازل یا واحدهای تجاری خود از فیبر نوری استفاده می‌کنند، افزود: این پروژه در خیابان‌های اصلی شهر مشهد که جنبه اداری و تجاری بیشتری دارد، در حال اجرا بوده و در شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی مانند نیشابور، سبزوار، تربت، گناباد و قوچان نیز اجرا شده است. کارخانجات شهرک‌های صنعتی استان نیز در حال اتصال به فیبر نوری و سرویس FTTH  هستند.

وی توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه را یکی دیگر از شاخصه‌های شهر هوشمند دانست و بیان کرد: در حال حاضر تمامی سطح شهر مشهد و شهرهای خراسان رضوی تحت پوشش سایت‌های نسل‌های سوم و چهارم همراه اول است و در حال گسترش آن در روستاهای استان نیز هستیم.

اروجی با تأکید بر اینکه تمامی اپراتورها در ارائه سرویس و خدمت، تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: شرکت مخابرات در راستای رفاه حال مشترکین و دسترسی آنان به اینترنتی با سرعت خوب و قیمت مناسب، پروژه‌ جدیدی به نام «سورینو» را با هدف انتقال از بستر ADSL به بستر VDSL در حوزه توسعه زیرساخت‌ها در دست پیگیری دارد.

وی گفت: شهر هوشمند شهری است که تمام ابعاد آن اعم از توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هوشمند باشد؛ به عبارتی ناوگان حمل و نقل و نهادهای دولتی آن به حدی رشد کرده باشد که سرویس‌های خود را در بستری الکترونیکی ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی افزود: اگر یک حوزه مانند مخابرات، زیرساخت‌های شهر هوشمند را توسعه دهد، اما سازمان‌ دیگر خدماتش را در این بستر ارائه ندهد، دستیابی به شهر هوشمند محقق نخواهد شد. بنابراین تمامی حوزه‌ها و سازمان‌ها باید خدمات‌شان را مکانیزه کرده و در بستری الکترونیک ارائه دهند.

وی ادامه داد: در بحث ایجاد شهر هوشمند باید متولی واحدی مانند شهرداری برای یکپارچه‌سازی و ارتباط نهادهای مختلف با یکدیگر و فعالیت آنها در بستری واحد وجود داشته باشد. این نهادها نیز باید به این مدیریت واحد اعتماد کرده و اطلاعات خود را با آن به اشتراک بگذارند.

اروجی با تأکید بر اینکه مردم کشور هوشمند و باسواد هستند، گفت: هر زمان سازمان‌ها و نهادها، سرویس الکترونیکی خوب و مطمئنی را در اختیار مردم گذاشتند، آنان از این سرویس‌ها استقبال کردند. بنابراین با توسعه زیرساخت‌ها اگر سازمان‌ها خدمات خود را در بستر الکترونیک ارائه کنند، بی‌شک آن خدمت مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی به نقش هوشمندسازی شهرها در پیش‌بینی نیازهای شهری اشاره کرد و افزود: شرکت مخابرات زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های لازم و پهنای باند را در هر مکانی از کشور که احساس نیاز شود با توجه به مسئولیت اجتماعی خود توسعه می‌دهد.  

اروجی با اشاره به حضور فعال شرکت مخابرات خراسان رضوی در نمایشگاه شهر هوشمند سال گذشته مشهد گفت: امسال نیز با دو غرفه همراه اول و مخابرات در نهمین نمایشگاه شهر هوشمند شرکت خواهیم کرد و دستاوردها و سرویس‌های خود را در معرض دید و عرضه قرار می‌دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکترونیک خراسان رضوی شرکت مخابرات فناوری فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از هفت میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و هدف‌گذاری کردیم که امسال در این زمینه به ۱۴ میلیون خانوار برسیم.

وی افزود: هم‌چنین امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که رویدادهای فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده، شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود.

زارع‌پور اظهار کرد: برای بار سوم، رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.

کد خبر 6087374

دیگر خبرها

  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند