Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی اعلام کرده امشب هم پایتخت میزبان برف خواهد بود و دمای هوای شهرکرد تا شنبه به منفی ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه‌ای امروز در نیمه غربی کشور فعال است که تا اواخر وقت به تدریج گستره آن مناطق مرکزی را هم در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه فردا در نیمه شرقی کشور فعال است و بارش‌های آن در روز جمعه محدود به جنوب شرق کشور خواهد بود.

صادق ضیائیان تصریح کرد: شدت فعالیت این سامانه امروز در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، چهار محال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه و شمال خوزستان و فردا پنج شنبه در فارس، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد بود.

وی افزود: از اوایل روز جمعه سامانه دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و به تدریج به مناطق دیگر کشور گسترش خواهد یافت.

به گفته وی، امروز غرب خلیج فارس و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

هوای تهران امروز ابری، مه آلود و همراه با بارش برف پیش بینی شده و کمترین دمای هوای پایتخت امشب به صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید.

دمای هوای شهر کرد تا روز شنبه در سردترین ساعات به منفی ۱۹ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خلیج فارس اجتماعی سازمان هواشناسی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید

آفتاب‌‌نیوز :

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوای امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و روز‌های آتی را توضیح داد و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای فردا نیز علاوه بر این مناطق در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده که امروز تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

رفیعی ادامه داد: ازاین‌رو باتوجه‌به اینکه در روز‌های پایانی هفته و احتمال مسافرت‌های جاده‌ای قرار داریم، مسافران باید دقت لازم را داشته باشند؛ چرا که در پی این شرایط جوی امکان سیلابی شدن مسیرها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت. علاوه بر این احتمال ایجاد خسارت برای محصولات باغی نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در ادامه تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز بارندگی‌ها رخ خواهد داد و دریا هم در این مناطق مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: تهران امروز وزش باد و در برخی ساعات باد شدید را خواهد داشت و آسمان نیز تا قسمتی ابری خواهد بود. علاوه بر این بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • فراشبند با ۳۷ میلی متر باران، رکورد دار بارش‌ها
  • فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • هوای گیلان خنک می‌شود