Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@17:37:59 GMT

ایران رقیب آمریکا در تولید شیرسرچاهی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۱۵۰۸

ساعت24-عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به تامین تمامی شیرهای سرچاهی چاه‌های گاز فازهای ۱۳، ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی توسط سازندگان ایرانی، اعلام کرد: صنعت نفت ایران از واردات شیرهای سرچاهی آمریکایی و انگلیسی به طور کامل بی نیاز شد.

حسن وفایی در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با اشاره به دستیابی ایران به دانش فنی طراحی و ساخت شیرهای سرچاهی چاه های نفت و گاز در خشکی و دریا، گفت: در دوره تحریم هسته‌ای شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی که انحصار ساخت این تجهیزات را در اختیار دارند، فروش شیرهای سرچاهی را به صنعت نفت ایران تحریم و ممنوع کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به تاخیر در ساخت و توسعه برخی از فازهای پارس جنوبی در دوره تحریم هسته ای به دلیل تحریم واردات شیرهای سرچاهی، تصریح کرد: در شرایط فعلی ایران به دانش فنی ساخت این تجهیزات به طور کامل دست یافته به طوری‌که در طرح توسعه فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی ۸۰ شیرسرچاهی در سکوهای گاز با برند ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت صنایع نفت تجهیزات ایران با اعلام اینکه هم اکنون هزینه یک ست کامل شیرهای سرچاهی ایرانی در یک چاه دریایی پارس جنوبی حدود ۶۰۰ هزار دلار است، اظهار داشت: همین تجهیزات در طرف دیگر میدان پارس جنوبی توسط شریک قطری با هزینه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از شرکت‌های آمریکایی کمرون، جنرال الکتریک و یا «ای.بی.بی» انگلیس خریداری می شود.
وی با اشاره به بی نیازی کامل صنعت نفت ایران برای تامین شیرهای سرچاهی چاه های نفت و گاز، بیان کرد: علاوه بر این، شرکت های ایرانی توان ارائه انواع خدمات و گارانتی را هم به شرکت ملی نفت ایران دارند.
وفایی با بیان اینکه حتی شرکت توتال فرانسه هم توان سازندگان ایرانی را در تامین شیرهای سرچاهی فاز ۱۱ پارس جنوبی را تائید کرده بود، یادآور شد: هم اکنون شیرهای سرچاهی با فشار حدود ۱۰ هزار پی.اس.آی در داخل ساخته شده که در گام دوم به دنبال ساخت شیرهایی با توان ۱۵ هزار پی.اس.آی با مشارکت های شرکت های دانش بنیان داخلی هستیم.
وی همچنین از آمادگی برای صادرات شیرهای سرچاهی ایرانی به عراق و سوریه خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای رقابت با ایران سیاست دامپینگ برای فروش شیرهای سرچاهی را راه انداخته‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال

تیم ملی تایلند از ساعت 14:30 امروز (جمعه - به وقت ایران) در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024، در سالن هوامارک ایندور بانکوک به مصاف تاجیکستان رفت که در پایان وقت‌های عادی و اضافه دو تیم به تساوی 3 - 3 رضایت دادند، اما در ضیافت پنالتی‌ها میزبان مسابقات با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد و به فینال راه یافت.

تایلند به لطف برتری در این بازی، به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرد و از ساعت 14:30 روز یکشنبه 9 اردیبهشت (به وقت ایران)، مقابل برنده دیدار ایران - ازبکستان صف‌آرایی می‌کند. بازنده بازی ایران و ازبکستان نیز از ساعت 11:30 همان روز، در مسابقه رده‌بندی برابر تاجیکستان به میدان می‌رود.

با توجه به صعود چهار تیم ایران، ازبکستان، تایلند و تاجیکستان به جام جهانی فوتسال، مرحله پلی‌آف برای تعیین سهمیه پنجم قاره آسیا برای صعود به جام جهانی در جریان است. شاگردان مجید مرتضایی در تیم ملی افغانستان با نتیجه 5 بر 3 از سد عراق گذشتند و قرقیزستان با نتیجه 3 بر 2 مقابل ویتنام پیروز شد.

افغانستان و قرقیزستان از ساعت 8:30 روز 9 اردیبهشت برای کسب پنجمین سهمیه آسیا در جام جهانی با هم روبرو می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت