Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@19:05:44 GMT

گذری بر جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۲۳۲۲

گذری بر جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین

نخستین دوره از جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین از هفتم اسفند سال گذشته فراخوان خود را اعلام کرده است و امسال در ۲۶ بهمن اسامی برندگان دوره اول خود را اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دوره نخست جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ مصادف با ولادت سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مشهد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوران این دوره در رشته‌های نسخ و ثلث شامل عبدالرضا بهیه داوود از عراق، عبیده صالح البنکی از سوریه، داوود بکتاش از ترکیه، عبدالصمد حاج صمدی و محمد حسینی موحد از ایران هستند.

داوران در بخش نستعلیق نیز شامل سید محمد احصائی، عباس اخوین، کیخسرو خروش، جلیل رسولی و علی شیرازی است.

تعداد ۵۶۳ ثبت نامی در سایت و ۲۵۲ اثر نیز به دبیرخانه رسیده است.

از ۱۶ کشور مختلف مانند عربستان، هندوستان، فلسطین، قزاقستان، لبنان، مالزی، الجزایر، انگلستان و ... در این جایزه ثبت نام کرده‌اند.

از ۵۱ نفر در مراسم اختتامیه به عنوان برگزیده‌های قابل تقدیر تجلیل خواهد شد. در رشته کتابت نستعلیق ۳ برگزیده و از ۱۰ نفر تقدیر، در رشته کتابت نسخ ۲ نفر برگزیده و از ۱۱ نفر تقدیر، در رشته قطعه نویسی نستعلیق ۷ نفر برگزیده و از ۸ نفر تقدیر، رشته قطعه نویسی ثلث ۳ نفر برگزیده از ۷ نفر تقدیر خواهد شد.

مهمانان مراسم اختتامیه و اهداء جوایز نخستین دوره جایزه بین المللی خوشنویسی یاس یاسین شامل ۴۰ نفر از اساتید برجسته خوشنویسی ایران، حدود ۱۵ نفر از خوشنویسان برجسته جهان اسلام (ترکیه، مصر، عراق، قطر، پاکستان و سوریه) و آقای خالد اِرَن رییٔس مرکز تحقیقات، فرهنگ، تاریخ و هنر جهان اسلام (سازمان ارسیکا) هستند.

تاریخ اعلام فراخوان دومین دوره جایزه بین المللی خوشنویسی یاس یاسین همزمان با ولادت امام زمان (عج) در تاریخ ۹۹/۱/۲۱ خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه بین المللی خوشنویسی یاس یاسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام گودرزی‌ در کنار یاسین سلمانی قرار گرفت

به گزارش “ورزش سه”، عنایتی که پیش از حضور در پیکان هدایت تیم المپیک ایران را عهده‌دار بود و اتفاقات عجیبی را طی آن دوران پشت سر گذاشته بود، اینبار روی نیمکت پیکان از شاگرد قدیمی‌اش لطمه خورد.

سرمربی سابق تیم المپیک که از برخی شاگردانش بعد از حذف از المپیک و ناکامی در بازی‌های آسیایی گلایه داشت، به نظر می‌رسد باید نام حسین گودرزی را هم به این سیاهه اضافه کند.

گودرزی که در تیم المپیک شاگرد عنایتی محسوب می‌شد، در ثانیه‌های پایانی بازی توانست تساوی را با یک برد ارزشمند برای تیمش تغییر دهد و یک شکست تلخ را برای عنایتی رقم بزند.

گودرزی در جریان بازی علیرغم شرایط فنی این جدال که فرصت کمی نصیب وی می‌کرد، از بزرگ‌ترین موقعیت تیمش برای رسیدن به برد به بهترین شکل بهره برد و یک خاطره تلخ دیگر از سوی شاگردانش برای عنایتی شکل داد.

مدافع چپ‌پای شمس آذر که بعد از درخشش در این تیم حتی به اردوگاه تیم امیر قلعه‌نویی‌ نیز راه یافته بود، طی دیدار قبلی برابر استقلال با انتقاد مواجه شده بود. او اما در این بازی به بهترین شکل بازگشت و یک برد ارزشمند را نصیب سعید دقیقی کرد تا بار دیگر اعتماد سرمربی تیمش را بهمراه داشته باشد و بتواند امیدوار به درخشش در ادامه فصل و اتفاقات شیرین آینده باشد.

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • نام گودرزی‌ در کنار یاسین سلمانی قرار گرفت
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند