Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درست است که پوکی استخوان تا حد زیادی از عوامل زیستی نشأت می‌گیرد، اما محققان معتقدند از نقش تأثیرگذار عوامل محیطی هم نباید غافل بود. آلودگی هوا ازجمله عوامل محیطی تأثیرگذاری است که احتمال می‌رود در بروز پوکی استخوان بی‌تقصیر نباشد.

هنوز تحقیقات زیادی روی ارتباط آلودگی هوا با پوکی استخوان انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نتایج تحقیق جدید محققان مؤسسه بهداشت جهانی بارسلونا نشان می‌دهد آلودگی هوا می‌تواند با کاهش تراکم استخوان در جمعیت سالخوردگان در ارتباط باشد. محققان در این تحقیق بیش از هزار نفر از زنان ساکن روستا‌های مجاور شهر حیدرآباد هند را ازلحاظ سلامت استخوانی و وضعیت زندگی بررسی کردند.

محققان کوشیدند میزان مواجهه این افراد با کربن و دیگر ریزآلاینده‌ها را تخمین بزنند. این‌ها ریزآلاینده‌هایی است که برای مثال از اگزوز خودرو‌ها خارج می‌شود و تا مدت طولانی به‌صورت معلق در هوا باقی می‌مانند و از راه ریه‌ها به بدن وارد می‌شوند.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد مواجهه مکرر با آلودگی هوا می‌تواند با کاهش تراکم استخوان در ارتباط باشد.

محققان علت این فرضیه را استرس اکسیداتیو و التهاب‌های ایجاد شده بر اثر آلودگی هوا می‌دانند. بنابراین، آلودگی هوا را هم باید به دیگر عوامل احتمالی افزایش‌دهنده خطر ابتلا به پوکی استخوان اضافه کنیم. ازجمله عوارض شناخته‌شده‌تر آلودگی هوا می‌توان به سرطان ریه، سکته و بیماری‌های تنفسی اشاره کرد.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، خانواده مرحوم علیرضا شجاعی‌راد، پس از فوت فرزندشان، در یک اقدام خداپسندانه با اهدای کلیه‌ها، چشم‌ها و برخی از بافت‌ها و نسوج از قبیل: دریچه‌ی قلب، مغز استخوان و... وی به بیماران متقاضی موافقت کردند.

مرکز تحقیقات پزشکی قانونی تهران اعلام کرد، اهدای اعضای بدن این مرحوم به زندگی چندین بیمار نیازمند به پیوند عضو و مغز استخوان جانی دوباره بخشید.

مرحوم علیرضا شجاعی‌راد متولد ۱۳۶۶ بود و از سال ۱۳۸۷ به عنوان متصدی تجزیه و ثبت مرسولات در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست مشغول خدمت بود. او متاهل و دارای یک فرزند هشت ساله است.

دیگر خبرها

  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • (ویدئو) بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد!
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد! (فیلم)
  • ببینید | بلایی که یک موش بر سر پورشه میلیاردی آورد!
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!