Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: هیجدهم دی ماه سال جاری شاکی خانمی ۲۵ ساله تبعه کشور چین به کلانتری ۱۳۷ نصر مراجعه و اعلام کرد برای انتقال دو و نیم میلیارد تومان وجه به حساب پدرش در کشور چین به صرافی واقع در محدوده گیشا مراجعه کرده است و در آن عملیات بانکی توسط دو مرد حدودا ۴۰ ساله انجام ولی پس از گذشت چند روز متوجه شدم هیچ وجهی به حساب پدرک منتقل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مأموران کلانتری با انعکاس اظهارت شاکی به بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه دوم تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت.

سردار لطفی در ادامه بیان کرد: شاکی پس از حضور در اداره چهاردهم اظهار داشت، من به عنوان بازرگان در ایران فعالیت دارم و برای انتقال دو و نیم میلیارد تومان وجه نقد به حساب پدرم در کشور چین با فردی بنام " سامان ۳۹ ساله" در فضای مجازی آشنا شدم که وی اعلام داشت صراف است و می‌تواند این کار را برایم انجام بدهد.

شاکی در ادامه گفت: به دفتر صرافی اعلامی از سوی سامان که در محدوده گیشا بود مراجعه کردم که دو نفر آقا به نام های" حامد ۳۸ ساله و سهراب ۴۵ ساله" که به نظرم کارمندای سامان بودند، وجوه را انتقال دادند. گفتند که تا دو روز دیگر به حساب مورد نظر واریز می‌شود که پس از گذشت چند روز متوجه شدم هیچ پولی به حساب پدرم واریز نشده است و این افراد کلاهبردار بودند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل دفتر صرافی شدند که با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد دفتر فوق فاقد مجوز از بانک مرکزی است، گفت: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری کلاهبرداران صادر و حامد و سهراب در بیست و نهم دی ماه در داخل صرافی دستگیر و به اداره چهاردهم منتقل شدند.

سردار لطفی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی اظهار داشتند: حامد کلاهبرداری را طراحی و دفتر صرافی را در محدوده گیشا اجاره کرده بود و همچنین سوژ‌ها را در فضای مجازی شناسایی می‌کرد. ما نیز نقش کارمندان وی را بازی می‌کردیم وجوه مال باختگان را به حساب‌های مورد نظرمان واریز می‌کردیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با توجه به دستگیری دو تن از اعضای این باند کلاهبرداری و مسدود شدن حساب‌های آنان، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری سرکرده باند در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث کلاهبرداری دستگیری کلاهبردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سردار دوستعلی جلیلیان گفت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی که در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کار‌های مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

سردار جلیلیان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی‌ از حساب این افراد دریافتند ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی داشته اند و دو نفر متهم را دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • حواله علی پی