Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیمان نبهانی معاون برنامه‌‎ریزی و سرمایه‌‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: کارگروه استانی گردشگری عشایری و روستایی با حضور علی‎ رحم کریمی مدیرکل امور عشایر استان، عبدالله حسینی‌‎بندانی مدیرکل امور روستائی استانداری خوزستان، سید سعید حسینی‎نژاد معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان و همچنین نمایندگانی از اداره‎کل تأمین اجتماعی استان در محل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: براساس مصوبه هیات وزیران که در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد، هریک از دستگاه‌های مربوطه موظف شده‌اند که به فراخور وظیفه سازمانی، خدمات ویژه‌ای را در قالب اجرای طرح‌های ویژه فرهنگی و مذهبی در مناطق عشایری ارائه نمایند که برهمین اساس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موظف به اجرای ۳۰ فعالیت در مناطق عشایری شده که در چهارچوب‌های چهارگانه شناسایی، ثبت، معرفی و حمایت در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقسیم‌بندی شده است.»

نبهانی با بیان این‌که اداره‌کل بنابه وظیفه قانونی کلاس‌های صنایع دستی را در نزدیک‌ترین محل به کانون تجمع عشایر برگزار کرده و تعدادی از هنرآموزان را آموزش داده است، تصریح کرد: اداره‎‌کل میراث فرهنگی خوزستان این آمادگی را دارد تا در صورت تأمین محلی برای برگزاری کلاس، این دوره‌ها را در محلی که امور عشایر معرفی کند برگزار نماید.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: همچنین در حوزه میراث فرهنگی نیز، آداب، سنن و نحوه زندگی در لیست ثبت آثار معنوی قرار داده شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حوزه گردشگری نیز، مسیر‌های تردد عشایر به عنوان جاذبه گردشگری شناسایی شده و با توجه به جوان بودن این فعالیت در استان ایستگاه‌هایی را به منظور معرفی این ظرفیت گردشگری در این مسیر‌ها در نظر گرفته‌ایم که در آتیه نزدیک آن‌ها را اجرا می‌کنیم.

او محدودیت‌های موجود در زمینه بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی عشایر و همچنین نبود اقامتگاه‌های مناسب را از چالش‌های موجود در این صنعت دانست و تصریح کرد: در این نشست مقرر شد کمیته‌ای با مشارکت کارشناسان ادارات عضو کارگروه موضوع را بررسی کنند و راهکار مناسب را به کارگروه ارائه نمایند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری عشایری اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، مریم جلالی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو افزود: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در سیستان و بلوچستان را به وجود آوریم.
او تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

کد خبر 6096949

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا