Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اعضای این شورا بر ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی آیین‌نامه نحوه بکارگیری کارگزاران بازاریابی و فروش اصرار و به فرمانداری ارجاع کردند.

در این جلسه، ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی اعزام تعدادی از مدیران شهری به همراه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به کشور‌های مالزی و سنگاپور به منظور افزایش آگاهی و کسب تجربیات به منظور بهره‌برداری از تکنولوژی شهر هوشمند و از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی، کاهش زمان حمل ونقل شهری و شهر الکترونیک به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اعضای شورا ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی بررسی اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز را به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارجاع دادند.

اعضای شورا بر ایراد فرمانداری به مصوبه‌ی فروش اموال قابل واگذاری شهرداری به صورت نقد و اقساط به مدت دو سال، اصرار کردند و به فرمانداری ارجاع شد.

همچنین طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا درباره‌ی مساعدت به تیم‌های پارس آرا شیراز و پویندگان صنعت فجر به کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه ارجاع شد.

لایحه شهرداری شیراز درباره سیاست‌های تشویقی و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در محدوده خدماتی و حریم شهر شیراز (به استثناء بافت تاریخی و فرهنگی، حوزه استحفاظی باغ‌ها و پلاک‌های ثبت ملی) تا ماده۷ بررسی و مابقی برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

در این جلسه لایحه شهرداری شیراز درباره قیمت‌های ملاک عمل برای محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری تصویب شد.

با تصویب این لایحه مقرر شد دفترچه قیمت‌های ملاک عمل جهت محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز با رعایت اینکه نرخ‌های BP ملاک عمل شهرداری جهت محاسبه عوارض و بهای خدمات معادل ۷۰ ٪ نرخ‌های مندرج در دفترچه پیوست مهمور به مهر شورا است به نحوی که ۷۰ درصد BP قیمت مذکور کمتر از نرخ سال ۹۸ نباشد و نرخ‌های BP و B نباید بیش از ۲/۵ برابر نرخ‌های سال ۹۸ جهت اجرا در سال ۹۹ باشد در نظر گرفته شود.

همچنین تبصره ۷ عوارض تراکم ساختمانی باغات خارج از محدوده باغات قصردشت و باغات مناطق ۳،۶و ۱۰ پیرو لایحه شهرداری اصلاح شد.

لایحه شهرداری شیراز درخصوص پیشنهاد مجوز اخذ هزینه خدمات ایمن سازی ترافیکی برای مراکز آموزشی غیرانتفاعی تصویب شد.

با تصویب این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به اخذ هزینه خدمات ایمن سازی ترافیکی مراکز آموزشی غیرانتفاعی مطابق با برآورد قیمت روز و بر اساس نوع مدارس غیرانتفاعی درجه یک به عنوان مناطق برخوردار کلیه هزینه‌های ایمن سازی بر عهده این مدارس، در مدارس غیرانتفاعی درجه دو مناطق نیمه‌برخوردار، در مرحله اول ایمن‌سازی، ۶۰ درصد بر عهده شهرداری و در مراحل بعدی ایمن‌سازی، ۱۰۰ درصد بر عهده مدارس و مدارس غیرانتفاعی درجه سه در مرحله اول ایمن‌سازی، ۱۰۰ درصد بر عهده شهرداری و در مراحل بعدی ایمن‌سازی، ۱۰۰ درصد بر عهده مدارس است اقدام کند.

همچنین شهرداری بر اساس لیست خدمات، نسبت به ایمن‌سازی ترافیکی مراکز مربوطه اقدام و هزینه آن را بر اساس موارد فوق‌الذکر دریافت کند.

با محوریت شهرداری، کمیته‌ای به منظور جانمایی و تعیین محدوده ایجاد مدارس با حضور نماینده‌های اموزش و پرورش، سازمان‌های اتش‌نشانی و نوسازی مدارس، پلیس راهور و فرمانداری تشکیل شود.
شهرداری (مدیرکل بازرسی) در مدت دو هفته نسبت به تشکیل کارگروه «رسیدگی به مسائل و مشکلات مدارس غیرانتفاعی» اقدام و گزارش آن را به شورا ارائه کند.

در یکصدو بیستمین جلسه صحن علنی شورا، لایحه شهرداری شیراز مبنی بر حمایت از ورزش کلانشهر شیراز برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه نیز ارجاع شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر ساماندهی باغات ایمن سازی ترافیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رضا محمدیان افزود:در در یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر و هزینه ثبت‌نام پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در شهر شیراز مقرر شد برای ادامه حمایت شهرداری از ارائه خدمات و ثبت‌نام در مدل حمل‌ونقل پاک، برای راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در قالب بسته سرمایه‌گذاری در سطح مناطق یازده‌گانه شیراز ،با توجه به نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارائه خدمات موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی اشتراکی، قیمت کرایه سفر برای موتورهای برقی ۲۵ هزار ریال و برای دوچرخه‌های برقی ۱۵ هزار ریال به ازای هر دقیقه در نظر گرفته‌شده است، اقدام کند.
وی عنوان کرد: بر اساس ماده‌واحده این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده شد ۱۰ هزار ریال به ازای هر دقیقه از سفر با دوچرخه و‌ موتوربرقی را به‌عنوان کمک‌هزینه سفر شهروندان و همچنین یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال معادل ۱۵۰ هزار تومان را به‌عنوان کمک‌هزینه ثبت‌نام اولیه سفر شهروندان برای استقبال از حمل‌ونقل پاک کلان‌شهر شیراز پرداخت کند.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این لایحه چهار تبصره دارد که در تبصره اول آمده است؛ شهرداری می‌تواند در ابتدای اجرای طرح به‌منظور استقبال سرمایه‌گذاران در این پروژه حداکثر تا هزینه یک‌میلیون سفر(میانگین ۱۵ دقیقه) را به‌صورت پیش‌خرید با دریافت ضمانت‌نامه بانکی به همان مبلغ پرداخت کند.
همچنین در تبصره ۲، کرایه سفر و کمک‌هزینه شهرداری برای کرایه سفر سالیانه با توجه به نظریه کارشناسی و میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یابد.
وی بیان کرد: در تبصره ۳ این لایحه، موارد پیش‌بینی مربوط به استاندارد دوچرخه و موتورهای برقی و همچنین بیمه بهره‌برداران و الزام داشتن گواهینامه بهره‌برداران در قرارداد و تبصره ۴؛ دسترسی شهرداری به اطلاعات سفر بهره‌برداران دوچرخه و موتوربرقی در طول مدت قرارداد به‌صورت شفاف، لحاظ شده است.
محمدیان بیان کرد: پس از بررسی این لایحه، مقرر شد این موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا ارسال شود.

دیگر خبرها

  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند