Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@06:57:45 GMT

پولشویی از طریق خرید ارز دیجیتال

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۸۱۶

خرداد: رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا گفت: اعضای باندی که با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان و در نهایت خرید ارز دیجیتال می کردند، دستگیر شدند.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، سرهنگ نوروزی در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر اعلام پلیس فتا استان زنجان، با رصدهای صورت گرفته بر روی گروه های تلگرامی فعال در زمینه فیشینگ مشخص شد اعضای یک باند مجرمانه در داخل و خارج کشور به صورت حرفه ای در زمینه راه اندازی درگاه های فیشینگ، سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی های فنی و تخصصی کارشناسان خبره پلیس فتا مشخص شد این باند با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم کارت های افراد غیر، شناسایی و اغفال دختران جوان، شناسایی صرافی های متخلف، تهیه مدارک هویتی و ... با راه اندازی ربات های مختلف و ارسال پیامک های انبوه حاوی لینک درگاه های جعلی بانکی اقدام به سرقت اطلاعات و رمز کارت بانکی افراد می کنند.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته سرنخ هایی به دست آمد که این افراد ضمن طراحی ربات های تلگرامی پس از سرقت اطلاعات کارت های بانکی و خروج وجوه در سطح کلان، مبالغ به دست آمده را صرف خرید زمین، خودرو، ارزهای دیجیتال و ... می کردند.
سرهنگ نوروزی با بیان اینکه با اقدامات فنی صورت گرفته ادمین های گروه تلگرامی مورد نظر با اسامی مستعار مختلف مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: پس از دستگیری متهمان، مشخص شد افراد دستگیر شده جزء سرشاخه های اصلی طراحی و انتشار ربات و لینک های جعلی بودند و در سطح کلان با همکاری تعدادی از متهمان متواری به خارج از کشور، وجوه سرقتی را به ارزهای دیجیتال تبدیل می کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: بر طبق مستندات موجود در یک روز بالغ بر 4 میلیارد ریال توسط متهمان از حساب مالباختگان برداشت و به ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.
به گزارش سایت پلیس، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی برای سیر مراحل قانونی پرونده آن ها، بیان داشت: برابر بررسی های صورت گرفته بر روی ربات ها و کانال های متهمان اطلاعات حدود 12 هزار کارت بانکی احصاء و با همکاری مقامات قضائی و بانک مرکزی برای پیشگیری از سرقت مبالغ موجودی رمز های دوم غیر فعال و به مالکان آنها اطلاع رسانی شد. برچسب ها: پلیس فتا ، سرهنگ نوروزی ، پولشویی

منبع: خرداد

کلیدواژه: پلیس فتا سرهنگ نوروزی پولشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با رسید جعلی

سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی تماس شهروندی با پلیس ۱۱۰ وی اظهار داشت که در مجتمع تجاری مگامال فردی با نمایش رسید جعلی قصد خرید از مغازه وی را دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به آمادگی و هوشیاری بالای ماموران اشاره کرد: بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی به محل اعزام شده و با بررسی دوربین‌های مداربسته پاساژ و مغازه‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی متهم را شناسایی و پس از مدت کوتاهی متهم را در داخل یکی از مغازه‌های مرکز خرید در حالی که قصد خرید به صورت کارت به کارت با ارائه رسید جعلی را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل شد 

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه متهم به جرم خود مبنی بر خرید از فروشگاه‌ها با رسید جعلی اعتراف و اظهار داشت که با این شیوه از تعدادی فروشگاه در سطح تهران کلاهبرداری انجام داده است.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۲۲ دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون، یک دستگاه کنسول بازی سونی، سه قطعه فرش دست بافت، یک دستگاه تبلت، یک دستگاه موتور سیکلت، مقداری لوازم جانبی موبایل و ۲۶ عدد سیگار الکترونیک که هر یک ارزش حدودی ۵۰ میلیون ریال را دارند که همگی این اموال را با رسید جعلی خریداری نموده بود کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: در این خصوص ۱۰ نفر از مالباختگان که فریب خورده و با رسید جعلی به متهم کالا فروخته بودند شناسایی شدند و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ قاسم پور به شهروندان توصیه کرد: هنگام فروش کالا به افراد حتماً از دستگاه‌های معتبر کارتخوان استفاده کنید و در هنگامی که مشتری قصد پرداخت با پول نقد یا به صورت کارت به کارت را دارد حتماً از تقلبی نبودن اسکناس یا رسید کارت به کارت با بررسی کردن موجودی و گردش حساب بانکی مطمئن شوید.

منبع: پلیس

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند