Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:10:09 GMT

حضور ۷ ملیت در گیلان طی نوروز امسال

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۸۶۹

حضور ۷ ملیت در گیلان طی نوروز امسال

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه مردم گیلان به میهمان نوازی شهره هستند، اضافه کرد: سال گذشته ملیت های آذربایجانی، آلمانی، عراقی، ایتالیایی، اسپانیایی، ژاپنی و روس در نوروز وارد گیلان شدند که همین ترکیب امسال نیز پیش بینی می شود.

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد خدمات سفر استان گیلان که در استانداری برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را توسعه گردشگری به ویژه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب و متنوع و مفید و بهینه به مسافران دانست و اظهار کرد: ساماندهی و نظارت بر همه فعالیت های سفر ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تشکیل هشت کمیته استانی ذیل ستاد خدمات سفر گیلان خبر داد و افزود: ستاد خدمات سفر استان یک ستاد دائمی است و باید در طول سال فعال باشد لذا فرمانداران طی ۱۰ روز آینده اقدام به تشکیل ستادهای شهرستانی خدمات سفر کنند تا بتوانیم برنامه ریزی های لازم را ویژه سفرهای نوروزی داشته باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به گردشگرپذیری این استان، تصریح کرد: گیلان از همه مواهب طبیعی و تاریخی و فرهنگی و هنری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است که باید برنامه ریزی درست و مناسب و اصولی برای افزایش میزان حضور و ماندگاری گردشگران در استان انجام شود.

زارع با بیان اینکه آمارها از افزایش جذب گردشگران خارجی به کشور حکایت دارد، گفت: باید از فرصت پدید آمده برای استان گیلان استفاده بهینه کنیم.

وی نوروز را یک جشن ملی و باستانی دانست که فرصت کم نظیری برای جذب گردشگر است و یادآور شد: داشته های فرهنگی و اجتماعی و بناهای میراثی و آداب و رسوم بومی و محلی گیلان یک توانمندی ویژه برای جذب گردشگران به ویژه در ایام نوروز دارد لذا باید چالش های سالهای گذشته را رفع کنیم و تامین امکانات سخت افزاری با جدیت دنبال شود.

استاندار گیلان تکمیل آزادراه منجیل را برطرف کردن بخش عمده ای از گره ترافیکی گیلان در ایام تعطیلات دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم همانند سال گذشته شاهد روند نزولی تلفات جاده ای باشیم. علاوه بر ظرفیت حمل و نقل زمینی و هوایی، برنامه ریزی لازم جهت جابجایی مسافران با راه آهن گیلان نیز انجام شود، زیرا در حال حاضر هم مسیر ریلی کوتاه تر شده و هم تعداد سفرهای افزایش یافته است که می تواند چشم انداز زیبایی را نصیب گردشگران کند.

زارع با اشاره به تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد در ستاد خدمات سفر استان، متذکر شد: جهت رسیدگی به شکایات یک فرم نظرسنجی به صورت تصادفی در اختیار مسافران نوروزی گیلان قرار خواهد گرفت و نتایج آن بهار ۹۹ اعلام می شود.

وی با بیان اینکه مردم گیلان به میهمان نوازی شهره هستند، اضافه کرد: سال گذشته ملیت های آذربایجانی، آلمانی، عراقی، ایتالیایی، اسپانیایی، ژاپنی و روس وارد گیلان شدند و لذا احترام به میهمان واجب است و نباید یک برخورد نادرست خاطره ای تلخ از گیلان در اذهان بر جای بگذارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اجرا و رصد پیوسته طرح های نظارتی صمت، تعزیرات و اصناف، گفت: برگزاری نمایشگاه های بهاره در ایام نوروز به کنترل و حتی کاهش قیمت ها کمک می کند.

وی از آموزش و پرورش خواست جهت ارائه بهینه خدمات اسکان به فرهنگیان اقدام کند و ادامه داد: باید با تقویت بخش خصوصی در حوزه گردشگری به اشتغال پایدار کمک کنیم.

زارع از فراهم بودن اقلام اساسی مورد نیاز خبر داد و اظهار کرد: جهت اجرای خوب طرح سلامت نوروزی به کمک بخش خصوصی نیاز داریم.

استاندار گیلان منطقه آزاد انزلی را یکی از ظرفیت های خوب گردشگری گیلان دانست و تصریح کرد: شهرستان بندرانزلی بعد از شهرستان رشت بیشترین اقامت شب گردشگران در نوروز ۹۸ را دارا بوده است و رودسر و آستارا و لاهیجان و فومن و... در جایگاه های بعدی قرار دارند لذا توزیع سفر در همه شهرستان ها انجام شود تا همه شهرستان ها همچون صومعه سرا و رودبار و املش نیز از ظرفیت حضور گردشگران نوروزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری در جای جای گیلان وجود دارد، عنوان کرد: برگزاری مراسمات آیینی و جشنواره های فرهنگی و هنری، مذهبی و ورزشی بومی – محلی نیز در ایام نوروز رونق بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گردشگري نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی، رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد ضمن بیان این مطلب افزود:  آزمایشگاه های کشور دو مشکل عمده درباره تعرفه و خدمات بیمه دارند؛ مشکل نخست این است که در ۱۰ سال اخیر در دو سال متوالی افزایش تعرفه ای در خدمات آزمایشگاهی نداشتیم و در سال های بعد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی را در این باره شاهد بودیم که در این صورت از تورم جاری عقب ماندیم.

وی افزود: تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی در خرید مایحتاج متفاوت و بسیار بالاتر است لذا این مشکل برای آزمایشگاه ها به وجود آمد و با افزایش قیمت ارز تجهیز آزمایشگاه ها با مشکل روبرو شد بنابر این آزمایشگاه ها نتوانستند با پیشرفت های کشورهای دیگر و تجهیزات جدید، خود را به روزرسانی کنند.

همتی بیان کرد: این موضوع در نهایت به نظام سلامت برمی گردد زیرا ۵ درصد بودجه سلامت در بخش آزمایشگاه مصرف و ۹۵ درصد بودجه در بخش درمان و بستری صرف می شود اما با تجهیز آزمایشگاه ها و ایجاد تعرفه و به روزرسانی خدمات، پوشش بیمه ای تسهیل داده می شود.

دکتر شهروز همتی

وی تاکید کرد: در نظام سلامت مبتنی بر ارزش، ارزش گذاری به خدمات آزمایشگاه ها می تواند بودجه نظام سلامت را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: از متولیان درخواست داریم دید دیگری به آزمایشگاه ها داشته باشند؛ ۷۰ درصد تشخیص، پیشگویی و درمان بیماری ها نقش مهم آزمایشگاه را نشان می دهد بنابر این آزمایشگاه به روز و پیشرفته به راحتی می تواند یک بیماری را تشخیص و درمان بیمار آغاز شود.

همتی بیان کرد: تعرفه خدمات آزمایشگاهی به روز نیست و از تورم عقب هستیم تاخیر در پرداخت بیمه ها نیز مشکل دیگری است که باید حل شود اکنون مردم باید ۳۰ درصد از تعرفه خدمات آزمایشگاهی را پرداخت کنند اما بیمه ها این تعرفه را پوشش نمی دهند و مردم ۷۰ درصد، پرداختی دارند این ارتباط مالی بین آزمایشگاه ها و بیمار نباید اختلاف داشته باشد تا بتوان ارتباط خوبی بین آزمایشگاه ها و بیمار برقرار کرد.

وی اظهار کرد: دو خواسته در این بین مطرح است؛ یک اینکه تعرفه ها منطقی شوند اکنون قیمت تمام شده تست ها آماده شده و قیمت های واقعی در قالب یک نرم افزار به زودی در اختیار مرجع سلامت قرار می گیرد در این راستا قیمت یک تست مشخص است.

وی در پایان یکی از بازوان مهم نظام سلامت را آزمایشگاه ها دانست.

در ادامه، پروفسور امیرحسن زرنانی؛ دبیر علمی کنگره نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان کنگره، گفت: توجه به خدمات آزمایشگاه ها، پرهیز از صنف گرایی، استفاده از افراد متخصص، انتشار علم علوم آزمایشگاهی و شناساندن آن به جامعه دانش آموزی برای انتخاب رشته، معرفی چهره های ماندگار، حرکت روبه آینده از دستاوردهای برگزاری این کنگره است.

همچنین غلامرضا حمزه لو، دبیر اجرایی این رویدا اظهار کرد: «کیفیت را پایانی نیست» شعار کنگره امسال بود سعی کردیم در این راستا حرکت کنیم، همچنین استفاده از بسترهای الکترونیک در کنگره امسال، از دیگر مزایای برگزاری کنگره بود.

براساس این گزارش، قطعنامه پایانی کنگره امسال، توسط دکتر فریبا شایگان، مدیر روابط عمومی انجمن، قرائت شد.

گفتنی است در روز پایانی برگزاری این کنگره، که به مدت ۴ روز از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، محمدامین واعظی در بخش پوستر برگزیده کنگره امسال شد.

شایان ذکر است دکتر فرزانه عزیزمحسنی، مسئول پنل محققین جوان و پوسترهای کنگره از ۱۱۳ پوستر پذیرفته شده در کنگره امسال، ۹۰ ارائه وجود داشت که با توجه به امتیازات از بین ۵ نفر منتخب بخش پوستر، محمدامین واعظی از دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شد همچنین در این مراسم از ۵ نفر منتخب نیز با اهدای جوایز تقدیر و تشکر شد.

زینب داوودی مقدم، ناهید رضایی، امیرسالار نیکخواه بهرامی، محمدخانی عشرت آبادی اسامی منتخبان بودند.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • ادعای جنجالی آلونسو درباره داوری فرمول یک
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند