Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@22:53:41 GMT

انتقاد دستیار لاریجانی از رفتار اروپا

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۹۰۹

دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل بین­ الملل مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل وزارت امور خارجه دانمارک، موضع اروپا برای فعال ساختن مکانیسم ماشه در قبال برجام را غیرسازنده خواند. ناطقان: «حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه در دیدار با «کریستینا مارکوس لاسن» مدیر کل وزارت امور خارجه دانمارک با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران و دانمارک از توانمندی­‌های فراوانی برای گسترش مناسبات و همکاری­‌های دوستانه فیمابین برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دستیار ویژه رییس مجلس با تأکید بر اهمیت گفت وگو، نقش دیپلماسی پارلمانی در توسعه ارتباطات و همکاری­‌های دو کشور را مهم و ضروری خواند و اظهار داشت: گسترش ارتباطات پارلمانی، نقش مؤثری در کمک به شناخت بهتر از مواضع یکدیگر و توسعه همکاری­ های مشترک فیمابین دارد.

امیرعبداللهیان از برخی کشورهای اروپایی به دلیل عدم محکومیت اقدام تروریستی آمریکا در اقدام آشکار تروریسم دولتی علیه شهید سردار قاسم سلیمانی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این اقدام تروریستی آمریکا، مهر تاییدی بر نقض فاحش قواعد حقوق بین ­الملل است و عدم محکومیت جهانی این اقدام در تعارض با صلح و امنیت منطقه و جهان است.

وی موضع اروپا برای فعال ساختن مکانیزیسم ماشه در قبال برجام را غیرسازنده خواند و فشار مجلس به دولت و وزارت امور خارجه مبنی بر خروج ایران از NPT را گوشزد کرد.

امیرعبداللهیان گفت: آمریکا جهان را ناامن‌تر کرده است.

مذاکره تنها راه عبور از وضع فعلی و دور کردن خطر وقوع جنگ در منطقه است

کریستینا مارکوس لاسن نیز در این دیدار بر اهمیت نقش و جایگاه ایران در منطقه تاکید کرد و افزود: تداوم گفت وگو و مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی دانمارک نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.
مدیرکل وزارت خارجه دانمارک با ابراز نگرانی از افزایش­ تنش در منطقه غرب آسیا گفت: استفاده از مذاکره و گفت وگوی سیاسی، تنها راه عبور از وضع فعلی و دور کردن خطر وقوع جنگ در منطقه است.

این مقام دانمارکی با اشاره به توافق هسته‌ای و مکانیزم ماشه گفت: دانمارک از همه طرف ‌ها می­‌خواهد تا به تعهدات خود بازگشته و به آن پایبند بمانند. منبع: خبر انلاین برچسب ها: دستیار لاریجانی ، انتقاد ، رفتار اروپا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دستیار لاریجانی انتقاد رفتار اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

به گزارش همشهری آنلاین «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کد خبر 847168 برچسب‌ها ارمنستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • (ویدیو) واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی‌حجابی
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود