Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام درویشیان گفت: در استان یزد با پیگیری‌های بازرسی کل استان، ۱۱۷ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شده و همچنین از صدور سند در حدود ۱۰ هکتار از اراضی دولتی به نام اشخاص نیز جلوگیری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، عصر امروز نشست شورای اداری شهرستان بافق با حضور حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و نماینده رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام طالبی رئیس سازمان بازرسی استان یزد، حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه، زاده رحمانی فرماندار بافق، مسئولین دادگستری شهرستان و روسای ادارت شهرستان بافق در محل سالن آیت الله شیخ محمدتقی بافقی فرمانداری بافق تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم و نماد مقاومت و الگوی حرکت علیه استکبار و تکفیری ها بود و راهی را نشان ازادگان وکسانی که دغدغه مستضعفین را دارند داد. این حرکت دشمن باعث تقویت جبهه مقاومت در سراسر عالم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از بدو حضور آیت الله رئیسی در بدنه قوه قضائیه ارتباط با مردم و آشنا شدن با مشکلات و معضلات مردم یکی از رویکردهای وی و قوه قضائیه است و این 13 سفر ریاست قوه قضائیه به استان های کشور و شهرستان ها است تا در جریان مشکلات مردم وخانواده قوه قضائیه قرار بگیرند.

حجت الاسلام درویشیان به رویکرد این قوه اشاره و تصریح کرد: یکی از رویکردهای قوه قضائیه شناسایی و پیگیری مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است اگرچه این مسائل در حوزه دستگاه قضائی نیست بلکه در حوزه دستگاههای اجرایی است و وظیفه این قوه رسیدگی به دعاوی و پرونده های قضایی است اما به دلیل دغدغه ای که رئیس قوه قضائیه دارد هر کمک و پیگیری که از سوی این نهاد به دستگاههای وابسته نسبت به حل مشکلات مردم در حوزه های تولیدی و سرمایه گذاری و اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری است پیگیری می کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: امروز کوتاهی و زیربار مسئولیت نرفتن مسئولین قابل قبول نیست دستگاه قضائی و سازمان بازرسی کل کشور از جمله رویکردهایی که به عنوان الویت کاری در سطح کشور مطرح است مطالبه گری و پاسخ خواستن از مسئولین دستگاههای اجرایی در همه رده هاو تکالیف آنها است. سازمان بازرسی هم در گذشته و از این به بعد هم به صورت جدی دنبال ترک فعل ها هم خواهیم رفت ولو اینکه از ده سال قبل باشد، مسئولی نباید فکر کند که اگر 5 یا ده سال قبل کاری کرد و یا امروز کاری نکرد و باید دنبال مسئولیت خود ببرد و برای ما قابل قبول نیست. امروز در کنار برخورد با فساد وظیفه شرعی خود را انجام خواهیم داد.

نماینده رئیس قوه قضائیه در شورای اداری بافق افزود: اصلا علاقه مند نیستیم برای مدیر یا کارمند و یا شهروندی مشکلی پیش بیاید وپرونده ای تشکیل شود و هر اقامی در جهت پیشگیری انجام خواهد شد. حرکت قوه قضائیه در مبارزه با فساد مقطعی نیست و هرگز تحت تاثیر فضاسازی ها قرار نخواهد گرفت.

حجت الاسلام درویشیان در خصوص پیگیری هایی که از جانب سازمان بازرسی در خصوص مرزهای جغرافیایی بیان داشت: موضوعاتی را که پیگیری نشده پیگیری می کنیم و بخشی از آن نیز در سازمان بازرسی استان پیگیری شده واقدامات اثر بخش خوبی انجام شده است. مشکلی که وجود دارد معادنی که از شهرستان جدا شده باید در تهران و مرکز استان مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای قانونی پیدا و دغدغه مردم را رفع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های این قوه مبارزه با زمین خواری است، یکی از موضوعات مبارزه با مفاسد مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز است. در استان یزد با پیگیری هایی که انجام شده 117 هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و 10 هکتار از اراضی ملی که در مرحله صدور سند بوده جلوگیری و به اراضی دولتی برگشته و اقدامات زیادی در حوزه مبارزه با فساد هم در حوزه زمین خواری و مالیات انجام شده و در برنامه کل سازمان شناسایی فرارهای مالیاتی و وصول آن در اولویت است. در 6 ماهه اول سال جاری 4هزار و 200 میلیارد تومان مالیات وصول شده و بیش از ده هزار میلیارد تومان شناسایی و منعکس، 104 هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی از 31 مودی حقیقی و حقوقی در حال پیگیری برای وصول است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مشکلاتی که توسط مسئولین شهرستان در این جلسه مطرح شد به ریاست محترم قوه قضائیه ابلاغ خواهیم کرد و بخشی از موضوعاتی که در حوزه سازمان بازرسی است اگر پیگیری نشده و مربوط به مرکز استان است توسط سازمان بازرسی استان و هرکدام مربوط به مرکز است در تهران پیگیری خواهیم کرد. مشکلاتی که مربوط به چهل سال پیش بوده یک شبه حل نخواهد شد ولی ما تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد.

حجت الاسلام درویشیان در پایان گفت: یکی از موضوعات و مسائلی که در سازمان پیگیری و نتایجی داشته موضوع خام فروشی در صنایع معدنی وسایر صنایع و نبودن صنایع تبدیلی در شهرستان از دغدغه های ما است و باید از خام فروشی جلوگیری شود. معادن سنگ آهنی در کشور داریم که بالغ بر یک میلیارد تن ذخیره آن است و در حال خام فروشی بود که پیگیری شد ولی باید صنایع تبدیلی ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در قشم گفت: مساحت شهرک صنعتی فجر قشم دو هزار و 800 هکتار است که پیش از این برای دو هزار و 700 هکتار آن سند صادر شده بود .
حسن بابایی افزود: با واگذاری هفت هزار و 142 فقره سند معروف به رفسنجان در قشم، این مشکل دیرینه هم با تدبیر مسئولان ثبت اسناد هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم، حل شد.
وی گفت: در این سفر مشکل نداشتن قولنامه برخی املاک و زمینهای مردم نیز پیگیری شد.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری ۶ هزار واحد بنیاد مسکن در سفر رئیس جمهور
وی از دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم و رئیس اداره ثبت اسناد این شهرستان خواست درخصوص حل مشکلات واگذاری ۸۰ هزار هکتار زمین از سوی اداره منابع طبیعی هرمزگان به کارآفرینان برای ایجاد حوضچه‌های آبی پرورش آبزیان جزیره نیز، بررسی و اقدام کنند.
بازدید از زندان قشم، اداره پزشکی قانونی، گمرک ایران و املاک‌ تملیکی هم بخش دیگری از برنامه‌های سفر حسن بابایی به قشم است.

دیگر خبرها

  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم