Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@11:39:09 GMT

مشکلی از نظر تولید شیر و گوشت برای شب عید وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۹۸۷

مشکلی از نظر تولید شیر و گوشت برای شب عید وجود ندارد

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ مشکلی از نظر تولید و کیفیت شیر و گوشت برای شب عید وجود ندارد.

مرتضی رضایی امروز در حاشیه همایش رونمایی از دستاوردهای صنعت زنبورداری اعلام کرد: تولید تخم‌مرغ در کشور به یک میلیون تن، تولید گوشت مرغ 2.5 میلیون تن، تولید گوشت قرمز به حدی مناسب شده که تولیدکنندگان برای فروش باید حمایت شوند وتولید شیر به 11 میلیون تن می‌رسد

وی با بیان اینکه رشد جمعیت 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد است، گفت: در عین حال رشد تولید کشاورزی سالانه 4 تا 6 درصد است و این از نظر تولید محصولات کشاورزی و غذایی اطمینان خاطری ایجاد می‌کند که مشکلی نیست.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: مردم نگران مرغ و گوشت برای شب عید نباشند زیرا تولیدکنندگان دام و طیور شب و روز زحمت می‌کشند.

رضایی گفت:‌17 هزار مرغداری در کشور شب و روز کار می‌کنند و محصول مورد نیاز را تولید می‌کنند. 

وی در مورد گوشت قرمز گفت: سه پیشنهاد ارائه کرده‌ایم یکی کاهش واردات، دوم خرید ذخایر استراتژیک از محل منابع داخلی برای روزهایی که تقاضا افزایش پیدا می‌کند و همچنین حمایت از قیمت محصول در بازار دنبال می‌شود.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح بسته‌بندی گوشت قرمز در شهرهای بزرگ مانند تهران خبر داد و گفت:‌هدف این است که واسطه‌ها حذف شوند و هر روز به تعداد مناسبی ذبح دام انجام شود تا گوشت مورد نیاز مردم تأمین شود و اگر کمبود گوشت احساس شد از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام به بازار عرضه می‌کنیم.

رضایی این نکته را هم گفت: توجه به تولید گوشت باعث شده 160 هزار گوساله پرواربندی شده اضافه تولید شوند و مشکلی از نظر گوشت قرمز نداشته باشیم.

وی همچنین در مورد شایعات اخیر درباره سلامت شیر گفت: شیر و محصولات دامی ایران دارای یکی از سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای سلامتی است که برای شیر100 نانو گرم به عنوان معیار است که این میزان در ایالات متحده آمریکا 500 نانوگرم است و در مورد هر نوع آلودگی حدمجازی تعریف شده که البته شیر تولیدی دامداری‌های ما زیر این معیار یعنی در حد 60 و 70 است و حتی در برخی موارد شیر عاری از آفلاتوکسین است. البته ممکن است در مورد برخی از دام‌های مریض یا دام‌هایی که از علوفه کپک‌زده استفاده کردند آفلاتوکسین موجود باشد اما به طور کلی شیر یک غذای فراسودمند و بسیار مفید است.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خودم هر روز شیر می‌خورم، گفت: مردم نباید از مصرف شیر غفلت کنند.

رضایی همچنین در مورد وابستگی به واردات خوراک دام گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی که در حال حاضر وجود دارد مجبور هستیم تولیدات محصولات اساسی مانند گندم و سایر محصولات استراتژیک را در اولویت قرار دهیم و نهاده‌‌های دامی شامل ذرت و سویا که دو محصول آب‌بر هستند از خارج وارد کنیم،  چون امکان تولید انبوه در کشور وجود ندارد.

وی در مورد تولید ژل رویال گفت: زنبور عسل غیر از محصول عسل ژله رویال تولید می‌کند که برای پرورش ملکه زنبور عسل به کار می‌رود و بسیار مفید است و در واقع اکسیر جوانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید شیر کشاورزی گوشت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان

‌به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر رعایت تناوب کشت در دیمزارها، اظهار داشت: اگر بتوانیم کشت کاملینا را به‌عنوان جایگزین در دیمزارها توسعه بدهیم علاوه بر تأمین روغن موردنیاز کشور اقتصاد کشاورز هم تأمین می‌شود.

افزایش تولید سیب، انار و زردآلو

وی به تولید سیب قبل از دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: میزان تولید سیب قبل از دولت سیزدهم ۶۵ هزار تن بود درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به ۷۵ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: میزان تولید انار قبل از دولت سیزدهم ۵۵ هزار تن بود و در دولت سیزدهم این رقم به ۷۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.

شاهرخی به تولید زردآلو در استان هم اشاره کرد و گفت: میزان برداشت سالانه زردآلو از باغات استان تا قبل از دولت سیزدهم دو هزار و ۵۰۰ تن بود، درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به دو هزار و ۷۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

وی به میزان برداشت نخود از مزارع استان هم اشاره کرد و افزود: تولید نخود قبل از دولت سیزدهم ۱۶ هزار و ۵۲۷ تن بود درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به ۴۳ هزار و ۵۹۳ تن افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تولید کل حبوبات استان را قبل از دولت سیزدهم ۶۲ هزار و ۹۴۲ تن عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم حجم تولیدات حبوبات به ۸۷ هزار و ۴۳۴ هزار تن افزایش پیدا کرد.

شاهرخی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ سطح جهش تولید در دیمزارها ۲۷۰ هزار هکتار بود درحالی‌که سال ۱۴۰۱ این عدد به ۳۵۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

وی گفت: سطح زیر کشت در طرح جهش تولید در سال گذشته به ۳۷۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به جذب ادوات در طرح جهش تولید در دیمزارها هم اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۱، ۲۵۵ دستگاه با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال، سال گذشته ۵۳۲ دستگاه با اعتبار ۶۶۹ میلیارد ریال جذب شد که از لحاظ اعتباری ۱۷۷ درصد افزایش و از لحاظ تعداد دستگاه ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش محصولات کشاورزی

شاهرخی با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع استان هم ادامه داد: امسال مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۲۳۴ هزار هکتار انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مبارزه با آفت سن انجام شد که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۴ درصدی محصولات کشاورزی بودیم، گفت: به دنبال این هستیم که تولیدات بخش کشاورزی ظرف برنامه پنج‌ساله ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

شاهرخی به افزایش تولید تخم‌مرغ در استان هم اشاره کرد و گفت: تولید تخم‌مرغ در دولت سیزدهم از هفت هزار تن به ۱۲ هزار تن رسیده و برنامه ما این است که تا پایان دولت این رقم به ۱۸ هزار تن برسد و استان در تولید تخم‌مرغ به خودکفایی برسد.

وی به احیا و مرمت ۸۰ قنات و بهره‌برداری از سه ایستگاه پمپاژ در دولت سیزدهم هم اشاره کرد و افزود: دو ایستگاه پمپاژ دیگر هم ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان احیای ۲۳۹ واحد راکد و بهره‌برداری از ۳۳۰ پروژه بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در لرستان عنوان کرد و گفت: برنامه ما این است که طی یک برنامه ۵ ساله لرستان را به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 6098821

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان