Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ترکمنستان اعلام کرد که برنامه‌ای را در حال تدوین است که به مدت 2 سال کمک‌های انساندوستانه را به افغانستان صورت گیرد. تاریخ انتشار: 20:16 - 02 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۱۹۹

به گزارش خبرگزاری میزان، ترکمنستان اعلام کرد که برنامه‌ای را در حال تدوین است که به مدت 2 سال کمک‌های انساندوستانه را به افغانستان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته ترند، این برنامه در جلسه دولت ترکمنستان مورد بحث قرار گرفته و در قالب برنامه کم‌ های انساندوستانه برای سالهای 2020 تا 2020 به افغانستان تحویل داده خواهد شد.

به نوشته این رسانه، افغانستان برای سالیان دراز از ترکمنستان و با قیمت کم برق و گاز مایع وارد کرده است .

 

بیشتر بخوانید: رهبر حزب گنگره ملی افغانستان: باید علیه آمریکای اشغالگر در منطقه متحد شویم نماینده پارلمان اروپا: مشکلات اقتصادی انگلیس شرایط خوبی برای پاکستان فراهم خواهد کرد

ترکمنستان همچنین برنامه‌های زیرساخت منطقه‌ای از جمله تاپی و کاسا 1000 را از خاک افغانستان در حال انجام است که با عملیاتی شدن این پروژه‌ها، افغانستان منافع اقتصادی زیادی را از این طریق کسب خواهد کرد.

/انتهای پیام/

فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مهرداد اقلیمی گفت: در جهت پیگیری و توسعه همکاری‌های صنعت برق و انرژی دو کشور ایران و ترکمنستان، هیاتی از این کشور وارد تهران شد.

وی ادامه داد: باهدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر با بیان این که با احداث و بهره‌برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، گفت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ۱۵۵ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی ادامه داد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش‌ازاین احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر خاطرنشان کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشور‌های ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود.

در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی کافا در مشت دختران زیر 19 سال
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل