Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@13:54:00 GMT

سپهبد سلیمانی سفیر صلح بود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۵۳۷۴

سپهبد سلیمانی سفیر صلح بود

هوشنگ بازوند چهارشنبه شب در دیدار با اعضای انجمن سفیران صلح در استانداری کرمانشاه اظهارداشت: شهید قاسم سلیمانی اسطوره و یک‌ قهرمان ملی بود که تاریخ به طور قطع به نیکی از او یاد خواهد کرد.
وی بازگشایی مرز خسروی را مدیون زحمات سپهبد سلیمانی دانست و یادآور شد: پیش از بازگشایی مرز، امنیت مسیر خسروی تا بغداد توسط پلیس عراق تامین می شد که در حدود ۹۰ کیلومتر این مسیر نگرانی هایی برای حضور داعش وجود داشت؛ این سردار بزرگ به ابو مهدی مهندس گفت که امنیت این ۹۰ کیلومتر را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمانشاه افزود: روزی که خسروی باز شد و زایران تردد کردند، نگرانی های بسیاری داشتیم تا اینکه من یک شب برای بازدید به این مسیر رفتم و پایگاه های نظامی منظم برای تامین امنیت را دیدم.
بازوند با اشاره به جنایات داعش در سوریه و عراق گفت: سفیر صلح واقعی حاج قاسم‌ سلیمانی بود که توانست در یک جنگ بسیار سخت منطقه را در صلح و امنیت قرار دهد؛ به طور قطع یاد و خاطره حاج قاسم در تاریخ باقی خواهد ماند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اقدامات انجمن خیرین سفیران صلح در زمینه حل درگیری های اجتماعی و نجات افراد از اعدام ارزشمند است، گفت: اگر مشکلات مردم خودجوش حل شود و حاکمیت دخالتی در موضوع نداشته باشد، آن جامعه به توسعه یافتگی رسیده است.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی هم در واکنش به شهادت سردار سلیمانی ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد که خسارت زیادی به این پایگاه وارد کرد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 رییس جمهوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوریه مشکلات مردم آمریکا قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد