Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@10:48:14 GMT

فولاد ایران به ۱۲۰ کشور جهان صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۵۵۹۸

به گزارش اکوفارس، خداداد غریب پور با بیان این که ایران به 120 کشور جهان فولاد صادر می کند افزود: هم اکنون بیش از دو هزار بازرگان در این زمینه فعالیت می کنند.

وی اظهارداشت: امسال در بخش فولاد به 37 میلیون تن ظرفیت و تولید بالای 26 میلیون تن، در بخش کنسانتره به 58 میلیون تن ظرفیت و تولید 48 میلیون تن و در بخش گندله به ظرفیت 53 میلیون تن و تولید 42 میلیون تن در کشورخواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: بدون شک کشور به ظرفیت 55 میلیون تن تولید فولاد مورد پیش بینی در سال 1404 خواهد رسید و شکی در این قضیه نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور با مازاد تولید در زمینه فولاد مواجه است، افزود: هم اکنون 10 تا 12 میلیون تن فولاد تولیدی در داخل کشور مصرف و بقیه صادر می شود.

غریب پور اظهارداشت: پیش بینی امسال اینکه 11 میلیون فولاد از کشور صادر شود.

وی ادامه داد: تحریم ها برای صنعت فولاد ایران تازگی ندارد چرا که این صنعت از نوامبر 2019 تاکنون چهار بار تحریم شده است.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی تحریم هایی علیه صنایع آهن و فولاد ایران اعمال کرده که البته تازگی ندارد اما قدری پیچیده تر شده یعنی اسم 20 شرکت را هم آورده اند.

وی افزود: بطورکلی با توجه به تجربیاتی که کسب شده از این تحریم ها هم به حول قوه الهی رد خواهیم شد.

غریب پور اظهارداشت: آسیب پذیری این حوزه بواسطه تنوع تجار و مقاصد صادراتی بسیار کم است.

وی ادامه داد: بطورکلی 20 شرکتی که آمریکا تحریم کرده از شرکت های بزرگ در حوزه صنعت فولاد کشور هستند.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ارزش دارایی این شرکت ها 280 هزارمیلیارد تومان (28 میلیارد یورو) است.

وی افزود: برای مثال شرکت فولاد مبارکه با 9,5 میلیون تن ظرفیت تولید و فولاد خوزستان با بیش ازسه میلیون تن فولاد در سال متاسفانه تحریم شده اند.

غریب پور تصریح کرد: طی هفته گذشته در بحث بومی سازی 500 میلیون یورو تفاهم نامه بین شرکت های فولادی و تامین کنندگان قطعات در این حوزه مبادله شده است.

وی ادامه داد: شرکت های فولادی کشور اغلب مقیاس بزرگ و به تدریج صاحب دانش فنی هم خواهند شد.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: برای مثال فولاد مبارکه تاکنون چهار هزار قطعه به ارزش پنج هزار و 500 میلیارد تومان را بومی سازی کرده است.

وی افزود: راهی جزء رفتن به سمت بومی سازی دانش و تامین قطعات مورد نیاز صنعت فولاد در کشور وجود نداردو خوشبختانه حرکت به این سمت با سرعت هرچه تمامتر آغاز شده است.

غریب پور اظهارداشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی همه و همه در این زمینه یاریگر صنعت فولاد کشور هستند.

وی اضافه کرد: صنعت با توجه به سیاست گذاری های مناسب و برنامه ریزی های خوب مسیر را بصورت هموار به سمت جلو در حال حرکت است.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اذعان داشت: شرکت فولاد مبارکه برای نخستین بار به ارزش 300 میلیون یورو برای تولید ورق های مخصوص حمل نفت و گاز با وزارت نفت در حال انعقاد است.

وی در ادامه ضمن اشاره به استراتژیک بودن صنعت فولاد برای کشوربیان داشت: فولاد جزو افتخارات ایران است که از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون درتحریم بوده و به تازگی هم مورد تحریم قرارگرفته و این به معنای عملکرد خوب بخش فولاد است.

غریب پور یادآورشد: صنعت فولاد از جمله صنایع کلیدی و سرانه مصرف فولاد به عنوان شاخصی از توسعه یافتگی محسوب می شود و نقش بسزایی در رشد و توسعه صنعتی کشورها دارد.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گاز اکباتان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه مهد علم و دانش است، اظهار کرد: بی‌تردید ورود دانشگاه به صنعت منجر به واکاوی مشکلات برای حل مسئله می‌شود.

وی با بیان اینکه پیوند دانشگاه و صنعت باید در عرصه عمل محقق شود و شعاری نباشد، افزود: دانشگاه‌ها باید به دانشجویان خود اعتمادبه‌نفس بدهند انتقال یافته‌های علمی به صنعت مهم بوده و دانشگاه نسل دوم و سوم با رویکرد کارآفرینی کنار پژوهش دانش فنی تولید می‌کند که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان تأکید کرد:‌ باید رویکرد پیوند علم و صنعت طوری باشد که دانش صنعتی از خارج کشور وارد نشود و نیاز کشور برطرف شود در همین راستا این شرکت نسبت به تولید کنتور هوشمند گاز ورود کرده است.

جعفری با بیان اینکه ۷۱ درصد خرید دانش فنی از بنگاه‌های خارج از کشور انجام می‌شود که دانشگاه با ورود خود باید آن را به کمترین میزان آن برساند، ادامه داد: ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان بیان کرد:‌ این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات ایمنی، تنظیم و اندازه‌گیری گاز و از سازندگان مطرح قطعات بوده که در این شرکت ۲۰ محصول گازی تولید می‌شود و روی تولید یک یا چند محصول نماندیم؛ چراکه معتقدیم باید سیستم پویا باشد.

جعفری با اشاره به فعالیت ۳۵۰ نفر در این مجموعه بخش R&D و مهندسی را نقطه قوت و از موفقیت‌های این شرکت خواند، وجود نیروی انسانی فعال، ماهر و متخصص یکی از ظرفیت‌های آن شرکت برشمرد و مطرح کرد: چهار محصول دانش‌بنیان تولید کرده‌ایم و برای سه محصول هم اخیراً ثبت گواهی شده و هفت اختراع ثبت شده داریم. بخشی از این موفقیت‌ها ناشی از ارتباط با دانشگاه بوده و یافته‌های دانشگاه باید در عرصه بیرونی به‌ویژه صنعت و تولید نمود داشته باشد.

وی دانشجویان را به مطالعه کتاب«رنسانس اقتصادی آلمان» و «تکنوکراسی و سیاست گذاری توسعه اقتصادی در ایران» دعوت کرد و خواستار حل بروکراسی پیچیده در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت