Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:57:18 GMT

دولت وفاق ملی لیبی در نشست الجزایر شرکت نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۵۷۸۴

دولت وفاق ملی لیبی در نشست الجزایر شرکت نمی‌کند

به گزارش الجزیره، «محمد الطاهر سیاله» وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی افزود: دعوت از وزیر خارجه دولت موازی برای حضور در نشست الجزایر مغایر با قطعنامه های شورای امنیت است.

جامعه جهانی دولت وفاق ملی لیبی را به رسمیت می شناسد.

پیش تر وزارت خارجه الجزایر اعلام کرده بود، وزیران کشورهای مصر، تونس، سودان، جمهوری چاد، مالی و نیجر قرار است روز پنجشنبه به الجزایر بروند و درباره برقراری آتش‌بس در لیبی گفت وگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی الجزایر (ای پی اس) روز دوشنبه گزارش داد که «عبدالمجید تبونه» رییس جمهوری این کشور پس از شکست نشست های صلح لیبی در مسکو و برلین، پیشنهاد داده، سومین کنفرانس صلح در الجزیره برگزار شود.

دومین کنفرانس صلح لیبی روز یکشنبه در حالی در برلین با توافق درباره عدم حمایت نظامی از طرف‌های درگیر لیبی پایان یافت که نیروهای ارتش ملی این کشور به فرماندهی «خلیفه حفتر» به طرابلس پایتخت حمله کردند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری قذافی حاکم وقت این کشور، تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیاری را شاهد بود.

این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.

نتایج منفی دو نشست اول در مسکو و دوم در برلین برای برقراری آتش بس با هدف نیل به صلحی پایدار در لیبی موجب شد که این بار رهبران کشورهای همسایه لیبی همچون الجزایر، ابتکار عمل را برای استقرار صلح در این کشور به دست بگیرند.

برچسب‌ها خلیفه حفتر الجزایر لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر الجزایر لیبی خلیفه حفتر الجزایر لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس