Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@13:50:12 GMT

دستور هفتگی مجلس و کمیسیون‌های مجلس

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۵۹۶۸

دستور هفتگی مجلس و کمیسیون‌های مجلس

خبرگزاری فارس: دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی از یکشنبه تا سه‌شنبه (6 لغایت 8 بهمن) منتشر شد.

ادامه رسیدگی به طرح دو فوریتی شفاف‌سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانونی انتخابات مجلس و همچنین لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در دستور کار هفته آینده پارلمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و همچنین ادامه رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده از دیگر دستورکارهای مجلس است.

گزارش کمیسیون آموزش درباره رد لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از دیگر دستورکارهای نمایندگان است.

طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و مؤسسات ایرانی که از اقدامات دولت آمریکا متضرر شدند هم در دستور کار مجلس است. همچنین گزارش کمیسیون آموزش درباره مسائل مرتبط با فرهنگیان و مدارس خارج از کشور و تقاضای تفحص از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و قرائت گزارش کمیسیون آموزش درباره موضوع پذیرش و نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا از دیگر دستور کارهای پارلمان است.

 

دستور کار کمیسیون‌های مجلس| اعضای تفحص از هلال‌احمر مشخص می‌شود

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در هفته آتی نمایندگان تحقیق و تفحص کننده از جمعیت هلال احمر را مشخص می‌کند.
دستور کار کمیسیون‌‌های مجلس شورای اسلامی از یکشنبه تا سه‌شنبه (6لغایت 8بهمن) منتشر شد.

رأی‌گیری درباره تفحص از پارک‌های علم و فناوری کشور و عملکرد جهاد دانشگاهی و حضور وزیر علوم بخشی از دستور کارهای کمیسیون است ضمن اینکه بحث تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی و حضور وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به پنج سؤال نمایندگان از دیگر دستورکارهای این کمیسیون است.

لایحه موافقت‌نامه دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهور هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف از دستورکارهای کمیسیون اقتصادی است.

بررسی گزارش‌های وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات درباره علل وقوع حادثه جان باختن جمعی از هموطنان‌مان در تشییع پیگیر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان و بررسی طرح اصلاح برخی مواد قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی از مهم‌‌ترین دستور کارهای شوراها است.

گزارش مسئولین وزارت نفت درباره کاهش مصرف سوخت و سیاست‌های دولت درباره خودروهای CNGسوز در کمیسیون انرژی بررسی خواهد شد.

کمیسیون بهداشت و درمان هم اعضای هیأت تحقیق و تفحص از جمعیت هلال‌احمر را در هفته آینده مشخص خواهد کرد.

حضور وزرای ارتباطات و صمت در کمیسیون صنایع و معادن به منظور تشریح عملکرد و برنامه‌های این وزارتخانه‌ها در حوزه ICT و تنظیم بازار و تأمین مایحتاج مردم از دستور کارهای این کمیسیون است.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم در کمیسیون عمران حاضر شده و به 6 سؤال خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دستور هفتگی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد