Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نمایندگی در بیانیه‌ای که چهارشنبه شب در بیروت منتشر شد، تاکید کرد:  وظیفه دولت جدید به ریاست «حسان دیاب» است که به سرعت طرح اصلاحات اجتماعی و اقتصادی را برای حل این بحران‌ها تدوین و اجرا کند.

در این بیانیه آمده است: قشرهای ضعیف و فقیر جامعه لبنان در رنج و گرفتاری هستند و از دولت انتظار حمایت و رفع تنگناهای مالی و معیشتی خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمایندگی اتحادیه اروپا در لبنان خاطر نشان کرد: این اتحادیه از ملت و دولت جدید، اصلاحات اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با فساد و شناسایی و محاکمه مفسدان در لبنان پشتیبانی می‌کند.

اتحادیه اروپا بر تامین ثبات و امنیت، حفظ تمامیت سرزمینی و حق حاکمیت سیاسی و ملی لبنان تاکید کرد.

هم چنین رهبر مسیحیان لبنان چهارشنبه شب در تماس تلفنی با نخست وزیر این کشور تشکیل دولت جدید را به او تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این دولت اعتماد مردم، نمایندگان مجلس و جامعه جهانی را به دست آورد.

«بشاره پطرس الراعی» گفت: همه بویژه طبقه فقیر جامعه لبنان از بحران مالی و اقتصادی در رنج و گرفتاری هستیم و دولت باید به حل مشکلات اهتمام ورزد و جریان امور را به خط درست برگردانَد.

وی تاکید کرد: البته تغییر و تحول با یک چشم به هم زدن حاصل نمی‌شود بلکه دولت نیاز به وقت و همکاری همه گروه‌ها و طوایف لبنان دارد.

رهبر مسیحیان لبنان خطاب به رهبران و فعالان جنبش اعتراضی این کشور یادآور شد: از آغاز جنبش از شما حمایت کرده‌ام اما در این مرحله درست نیست که تجمع و اعتراض تداوم یابد بلکه باید به دولت جدید فرصت داده شود.

وی اعمال تخریبی و آسیب رساندن عده‌ای از معترضان به اموال و مراکز عمومی و خصوصی را محکوم و خاطر نشان کرد: فرصتی سه ماهه به دولت جدید داده شود و اگر به وعده‌ها، مسوولیت و وظایفش عمل نکرد آن گاه تجمع و تظاهرات مجدد حق مشروع و قانونی معترضان است.

در صدمین روز جنبش اعتراضی مردم لبنان بامداد روز چهارشنبه هیات دولت جدید با ۲۰ وزیر (۱۰ مسلمان و ۱۰ مسیحی) فن سالار و غیر حزبی که ۶ تن از آن زن هستند، تشکیل و موفق شد تاییدیه و امضای رییس جمهوری را بگیرد.

در واکنش به تشکیل دولت جدید، شماری از معترضان صبح امروز و چهارشنبه شب در میادین مرکزی بیروت تجمع و اعلام کردند که دولت معرفی شده، مستقل و فن سالار (تکنوکرات) نبوده و پاسخگوی خواسته‌های (مطالبات) مردم لبنان نیست.

شمار دیگری از جوانان در حمایت از دولت جدید لبنان شعار دادند و خواستار دادن فرصت به حسان دیاب رییس این دولت شدند.

برچسب‌ها نخست وزیر لبنان اتحادیه اروپا دولت لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخست وزیر لبنان اتحادیه اروپا دولت لبنان نخست وزیر لبنان اتحادیه اروپا دولت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند

ایتنا - طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. طبق گزارش بلومبرگ، آیپد اپل به فهرست محصولات فناوری که باید قوانین DMA اتحادیه اروپا را رعایت کنند اضافه شده است. کمیسیون اروپا رسما iPadOS را به عنوان یک درگاه‌بان تحت DMA در کنار مرورگر وب سافاری، سیستم عامل iOS و اپ استور تعیین کرده است.
 
به گزارش ایتنا، در این بیانیه آمده است که کاربران اساساً در اکوسیستم iPadOS اپل «محبوس» هستند که این باعث منصرف کردن کاربرانش از رو آوردن به محصولات رقبای آن می‌شود. این شرکت شش ماه فرصت دارد تا از تمهیدات متنوع پیشگیرانه این اتحادیه پیروی کند.
 
این تصمیم به دنبال تحقیقاتی چند ماهه بر روی iPadOS برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا به عنوان نرم‌افزار درگاه‌بان واجد شرایط است یا خیر اتخاذ می‌شود. مارگرت وستیگر، معاون اجرایی مسئول خط‌مشی رقابت در کمیسیون اروپا، نوشت: «iPadOS درگاه مهمی است که بسیاری از شرکت‌ها برای دسترسی به مشتریان خود به آن متکی هستند. تصمیم امروز تضمین خواهد کرد که انصاف و رقابت‌پذیری نیز در این پلت‌فرم حفظ شود».

 
اپل برای کسب اطمینان از تطابق‌پذیری iPadOS چه کاری باید انجام دهد؟ طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. همچنین نرم‌افزار باید به طرف‌های ثالث اجازه دهد تا با سرویس‌های داخلی همکاری متقابل داشته باشند، که به همین دلیل است که فروشگاه‌های طرف ثالث در حال اهمیت پیدا کردن برای آیفون‌ها در اروپا هستند.
 
به گزارش ایتنا، در بیانیه‌ای که توسط فوربس منتشر شد، اپل گفت که «به تعامل سازنده با کمیسیون اروپا ادامه خواهد داد» تا اطمینان حاصل شود که خدمات تعیین‌شده‌اش با DMA از جمله iPadOS مطابقت دارد. با این حال، این شرکت دقیقاً راضی نیست و این قانون را به ایجاد «خطرات جدید حریم خصوصی و امنیت داده‌ها» متهم کرده است. به همین منظور، اپل یک شکوائیه حقوقی به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که قرار است در اواخر سال جاری در لوکزامبورگ برگزار شود صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود