Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویدگویی گفت: تلاش برای ثبت موزه قرآن های نفیس، هنوز منجر به صدور مجوز نشده است و مسئولان باید این مهم را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی نویدگویی»، امروز (چهارشنبه 2 بهمن) در جریان بازدید مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از مجموعه نفیس قرآن ها و نسخ خطی و چاپ سنگی که در این مرکز به نمایش گذاشته شده است، گفت: تلاش برای ثبت موزه قرآن های نفیس، هنوز منجر به صدور مجوز نشده است و مسئولان باید این مهم را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انتشارات نوید شیراز در این بازدید به معرفی آثار حاضر در این مجموعه پرداخت و عنوان کرد: حداقل، 900 نسخه قرآن چاپ دستی، سنگی، چاپ کلیشه و چاپ نفیس از دوره های مختلف در این موزه وجود دارد.

وی ادامه داد: 800 جلد دیوان حافظ در این مجموعه منحصر به فرد، دیوان های شعر به همراه تعدادی از کتب تاریخی در این نمایشگاه قرار دارد.

نویدگویی اضافه کرد: بخشی از آثار این مجموعه، متعلق به ترجمه هایی از قرآن مجید است که به مفسران و مترجمان برجسته کشور تعلق دارد.

وی عنوان کرد: نسخه های قرآن کریم به خط «عثمان طاها» در این موزه وجود دارد که به مجموعه شخصی اختصاص دارند.

نویدگویی بخشی از اقلام حاضر در این مجموعه را به ابزار چاپ مربوط دانست و گفت: 10 هزار کلیشه و گراور در این موزه در معرض دید قرار گرفته است که گنجینه ارزشمندی از صنعت چاپ کشور به شمار می رود.

گفتنی است، در بخشی از مجموعه یاد شده که به همت «علی نویدگویی» گردآوری شده است افزون بر نسخه های خطی، قرآن های نفیس و دیوان حافظ و بخشی از آرشیو روزنامه های ایران به صورت مجلد و صحافی شده، نگهداری می شوند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما رویداد ملی فهما موزه قرآنی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی پنج شنبه شب در دیدار با رئیس و پرسنل بیمارستان محلی شهدای شبانکاره و مرکز جامع سلامت شهید خان عزیزی به همراه مسئولان بخش به مناسبت هفته سلامت با تبریک این هفته، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم این مراکز قدردانی کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های کارکنان در حوزه بهداشت و سلامت یکی از ارزشمندترین کارها محسوب می‌شود که تأثیر مستقیم در سلامت اجتماع دارد و شایسته است که همواره تلاش‌های این مجموعه را ارج نهیم.

بخشدار شبانکاره با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع سلامت در جامعه گفت: اهمیت سلامت در جامعه بر کسی پوشیده نیست بویژه طی سال‌های اخیر که با بیماری کرونا مواجه بودیم اهمیت این حوزه و تلاش کارکنان بهداشت و درمان بیش از پیش مشخص شد.

در پایان بخشدار شبانکاره و سایر مسئولان از روند ارائه خدمات و بخش‌های مختلف بازدید کرده و ضمن تبریک هفته سلامت به پرسنل، در جریان فرآیند و اقدامات به عمل آمده قرار گرفتند.

کد خبر 6088818

دیگر خبرها

  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان