Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نشست ماهیانه خانه موسیقی ایران با یادی از «فرود گرگین‌پور» هنرمند فقید موسیقی نواحی و «روجا آزادیان» خواننده گروه کر تهران و یادی از جانباختگان سانحه هوایی اخیر در خانه هنرمندان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست ماهیانه خانه موسیقی ایران با یادی از «فرود گرگین‌پور» هنرمند فقید موسیقی نواحی و  «روجا آزادین» خواننده گروه کر تهران و یادی از جانباختگان سانحه هوایی اوکراین  چهارشنبه ۲ بهمن در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این مراسم  که به همت خانه موسیقی برگزار شده بود هنرمندانی چون حمیدرضا نوربخش، هوشنگ کامکار ، میلاد کیایی، تقی ضرابی، پوران وفادار، شهرام صارمی، پیمان بزرگ نیا و جمعی از اعضای ارکستر  سمفونیک تهران  و  خانواده این دو هنرمند حضور داشتند .

 

این مراسم با سخنان مدیر عامل خانه موسیقی آغاز شد . 


در ادامه مراسم  کلیپی از زندگی فرود گرگین پور پخش شد و گروه سرنای لرستان  متشکل از احسان عبدی پور، داوود رضایی و بابک پیمانی قطعاتی از موسیقی لرستان و قشقایی را اجرا کردند. سپس با حضور  هوشنگ کامکار میلاد کیایی، تقی ضرابی و حمیدرضا نوربخش از  خانواده گرگین پور ، افسانه جهانگیری، همسر فرود گرگین پور ، نازلی جهانگیری و کاوه و  صبا کرگین پور با اهدای لوح یادبود تقدیر شد .


پیمان بزرگ نیا درباره فرود گرگین پور گفت:  تا قبل از فرود گرگین پور در موسیقی قشقایی چیزی به عنوان تنظیم نداشتیم در واقع این هنرمند اولین پژوهشگر موسیقی قشقایی بود.

 

در ادامه این مراسم  هنرمندانی چون   طاها مهدوی،    پیمان بزرگ نیا  و افسانه و نازلی جهانگیری قطعاتی  را به صورت بداهه از موسیقی قشقایی و لری اجرا کردند.


در ادامه مراسم کلیپی به یاد جانباختگان هواپیمای مسافر بری اکراین  پخش شد و با حضور خانواده آزادیان، از روجا آزادیان که چندی پیش در سانحه هوایی پرواز اکراین جان خود را از دست داد، تقدیر به عمل آمد. 

 

روجا آزادیان دارای مدرک تحصیلی مهندسی صنایع از دانشگاه علم وصنعت ایران – واحد بهشهر بود و سابقه فعالیت در حوزه موسیقی و اجرا در تالار وحدت را داشت.


سپس صیافی یکی از اعضای کر تهران  دلنوشته ای غم انگیر را  از طرف دوستان این هنرمند در این گروه خواند. همچنین  گروه کر تهران قطعه ای  را به یاد روجا آزادیان از سامویل باربو اجرا  کردند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد طرح ملی فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی فهما فرود گرگین پور خانه هنرمندان موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این فیلم تئاتر ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 6088708 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • مراسم استقبال از ملی‌پوشان تیراندازی استان تهران برگزار شد
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد