Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه هر نیم ساعت یک نفر بر اثر تصادفات در کشور فوت می‌کند، گفت: متاسفانه روزانه در کشور ۴۵ تا ۶۰ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس سردار سیدکمال هادیان‌فردر سمینار حوادث ترافیکی در شیراز با بیان اینکه در طول سال بیشترین تصادفات در استان فارس رخ می‌دهد، اظهار داشت: این استان در 9 ماهه اول سال جاری رتبه اول کاهش تصادفات در کشور کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طول سال خسارت مالی ناشی از هر فوتی در تصادفات رانندگی، 5.2 میلیارد تومان است، گفت: اگر هزینه‌هایی که از بدو تولد صرف رشد و آموزش یک فرد می‌شود را بررسی کنیم می‌توانیم بگوییم سالانه 34 میلیارد دلار ناشی از تصادفات به کشور متحمل می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: در 9 ماهه اول سال 98، حدود 36 درصد تصادفات فوتی ناشی از تخلف نداشتن توجه به جلو بوده که یکی از مصادیق مهم آن، استفاده از تلفن همراه است که میزان بروز خطر تصادف را تا 4 برابر افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت، قوانین و مقررات، راه و جاده، انسان و وسایل نقلیه، مولفه‌های اصلی در ایمنی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور هستند، گفت: ایمن سازی محل تصادف، درخواست کمک از نیروهای امدادی،  سازماندهی افراد و تجهیزات در راستای کنترل و روان‌سازی ترافیک و ساماندهی موارد درگیر در تصادف به عهده پلیس است. 

خطای انسانی عامل 92 درصد از تصادفات در کشور استمحورهای مواصلاتی ساوه بالاترین آمار تصادفات استان مرکزی را داردتعداد متوفیان ناشی از تصادفات در استان مرکزی 3 درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه در 9 ماهه اول سال جاری حدود 13 هزار و 711 نفر از شهروندان بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند، خاطر نشان کرد: متاسفانه آمار نشان می‌دهد که 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سردار هادیان‌فر افزود: بار سوانح ترافیکی کاهش نمی‌یابد مگر اینکه عوامل خطرساز را به درستی بشناسیم و به جامعه معرفی کنیم و با برنامه، جلب مشارکت عمومی، عزم ملی و آموزش همگانی از عوامل خطرساز اجتناب کنیم.

وی با اشاره به اینکه 51 درصد از افرادی که دچار تصادفات می‌شوند در صحنه جان خود را از دست می‌دهند، عنوان داشت: حدود 6 درصد در حین انتقال و 43 درصد در بیمارستان نیز فوت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور کشور اظهار داشت: نقش خانواده در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از همان اوایل کودکی از طریق کارکردهای آموزشی و فرهنگ‌سازی بسیار موثر است.

انتهای پیام/424/ ت

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت ، شانزدهم شوال و بیست و پنجم آوریل است .
هنگام اذان صبح در شیراز ساعت ۴
طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۲۳ دقیقه
اذان ظهر ساعت ۱۱ و ۵۸ دقیقه
اذان مغرب ۱۸ و ۵۱ دقیقه
و نیمه شب شرعی امشب شیراز هم ۲۳ و ۱۶ دقیقه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز