Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرمانده پلیس راهور ناجا در آئین آغاز به کار این رویداد علمی، گفت: امروزه ترافیک و سوانح ترافیکی عامل دغدغه های زیادی به ویژه در حوزه ایمنی در دنیا شده است و کشورها به آن توجه کرده اند.

سردار سید کمال هادیان فر با اشاره به برگزاری سمینار کاهش بار سوانح ترافیکی، چالش ها و راهکارهای پیش رو در شیراز، اظهار امیدواری کرد دانشگاه ها و بخش های پژوهشی کشور و این سمینارها ما را به یک سند انسجام ملی برساند که بتوانیم روند کاهشی در زمینه سوانح ترافیکی در کشور ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: جدی ترین بحث در حوزه ترافیک، بحث ایمنی و بخش مهم آن سوانح ترافیکی است، هر حادثه بار مالی زیادی را به کشور تحمیل می کند، هر فردی که در تصادفات جان خود را از دست می دهد، هزینه های زیادی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشور تحمیل می کند؛ همچنین بار روحی، جسمی و معنوی نیز در این حوادث وجود دارد که باعث از هم پاشیدن خانواده ها می شود.

فرمانده پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هر ساله در دنیا یک و سه دهم میلیون نفر در سوانح ترافیکی جان خود را از دست می دهند و حدود ۵۵ میلیون نفر مجروح و مصدوم می شوند، ادامه داد: به ازای هر نفر کشته شده در سوانح، حدود ۲۷ نفر مجروح داریم و هر ۳۰دقیقه، یک نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهد.

سردار هادیان فر با تاکید بر نقش جدی ۳۳ سازمان کشور در تصادفات، مواردی مانند تلفات جانی، اتلاف وقت مسافران، کاهش حمل و نقل، حوادث ثانویه و حوادث زیست محیطی را از مهمترین پیامدهای سوانح ترافیکی برشمرد که باید به کمک این سازمان ها در مورد آن ها برنامه ریزی شود.

او با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ترافیک و سوانح ترافیکی در کشور، بر نقش حوزه بهداشت و درمان در کاهش بار سوانح ترافیکی تاکید کرد و گفت: حوزه بهداشت و درمان کشور در این زمینه کمک های بسیاری انجام داده و با افزایش امکانات و تجهیزات، مرگ بسیاری از مجروحان کاهش پیدا کرده است.

به گفته فرمانده پلیس راهور ناجا در ۹ ماهه نخست امسال، آمار مرگ و میر در اثر سوانح ترافیکی در کشور ۱۳ هزار و ۷۱۱ نفر بوده است که مهمترین عوامل در این سوانح را می توان شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، بی توجهی به جلو به ویژه به علت صحبت با تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی، استفاده نکردن از کمربند و کلاه ایمنی و تصادف در ۳۰ کیلومتری انتهای مسیر منتهی به شهر مقصد عنوان کرد.

۳۹ هزار ماموریت اورژانس فارس در ۹ ماهه نخست امسال

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این سمینار گفت: مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت یکی از مراکز موفق بین مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که با اقدامات مناسب و کاربردی سبب ارتقای رتبه دانشگاه در کشور شده است.

مهرزاد لطفی، تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن را یکی از معضلات کشور خواند و با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی این رویدادهای علمی در تصمیم گیری های کلان، افزود: تصادفات پس از بیماری های قلبی عروقی، مهمترین عامل مرگ و میر در کشور و استان فارس است و بیشتر مرگ و میرها، سنین زیر ۴۰ سال را شامل می شود که سن مولد است، بنابراین تلاش می شود تا خروجی این سمینارها باعث کاهش این مشکلات شود.

او از انجام حدود ۳۹ هزار ماموریت اورژانس در ۹ ماهه نخست امسال در استان برای خدمت رسانی به مصدومان سوانح و حوادث ترافیکی خبر داد.

لطفی اظهار امیدواری کرد مطالعات و بررسی مسائل مختلف در حوزه سوانح ترافیکی سبب ارایه راهکارهایی شود که مرگ و میر در کشور از میانگین جهانی کمتر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برگزاری این همایش و حضور صاحب نظران و مدیران کشوری و استانی را گامی موثر برای کاهش حوادث ترافیکی عنوان کرد.

محمود رضایی گفت: وضع موجود کشور در حوزه حوادث و سوانح ترافیکی به عنوان یک موضوع جدی مطرح است و بررسی نقاط ضعف و قوت و ارایه راهکارهای مناسب، کمک شایانی به کاهش این حوادث خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به عوامل موثر در حوادث ترافیکی افزود: در استان فارس بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه وجود دارد و با ۱۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود ۶ درصد جمعیت کشور را داراست، بنابراین با در نظر گرفتن وسعت و جمعیت استان، در تلفات جاده ای، استان اول کشور محسوب نمی شویم.

او از تلاش همه سازمان ها و ادارات مرتبط استان برای شناسایی نقاط حادثه خیز خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه بیش از ۲۲۴ نشست شورای ترافیکی شهرستانی در ۹ ماهه نخست امسال برگزار شده است.

رضایی عوامل مختلفی مانند نوسازی اتوبوس ها، اجرای طرح مصرف سوخت، تقویت ناوگان پلیس راهور استان و ناوگان راه و ترابری، تفکر جدید مدیریت و افزایش امکانات و تجهیزات را در کاهش حوادث و تلفات موثر دانست.

سوانح ترافیکی؛ مهم ترین علت مرگ در سنین زیر ۴۰ سال

رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت و رییس سمینار بین المللی کاهش بار سوانح ترافیکی، چالش ها و راهکارهای پیش رو گفت: از سال ۸۹ با برگزاری نخستین سمینار تلاش شد تا کاهش بار سوانح ترافیکی را داشته باشیم و مرگ و میر در این حوزه را ۵۰ درصد کاهش دهیم، در طی ۱۰ سال برگزاری این سمینار سعی کردیم به صورت چند وجهی به مسایل رسیدگی کنیم و نگاه چند وجهی به موضوعات باعث تفاوت این سمینار شده است.

کامران باقری لنکرانی با اشاره به امکان رصد و پیش بینی و شناسایی نقاط حادثه خیز به کمک این رویدادهای علمی، اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که در طی این سال ها توانسته ایم اقدامات خوبی را انجام دهیم و روند افزایش مرگ و میر سوانح ترافیکی متوقف و معکوس شود؛ همچنین بسیاری از نقاط حادثه خیز شناسایی و اصلاح شده است.

رییس این سمینار بین المللی از ارتقای خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بهبود خدمات رسانی در راستای کاهش مرگ و میر مصدومان سوانح ترافیکی در بیمارستان ها خبر داد و گفت: واقعیت تلخ این است که هنوز مهمترین دلیل مرگ در سنین زیر ۴۰ سال، حوادث ترافیکی است که افراد در این سنین، نیروهای مولد کشور هستند.

او افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، تلاش می کنیم تا موضوعات را به صورت عملیاتی بررسی و برطرف کنیم و امیدواریم تحقیقاتی که در این زمینه انجام می شود، هدفمندتر و بهتر سازماندهی شوند تا کاربردی باشند.

معاون قوه قضاییه و رییس پزشکی قانونی کشور نیز در این سمینار گزارشی از بررسی ۱۰ ساله متوفیان حوادث ترافیکی در ایران ارایه داد.

عباس مسجدی گفت: سوانح ترافیکی در ایران ۱۳ برابر میانگین جهانی است و آمارها نشان می دهد مرگ و میر سوانح ترافیکی در مردان بیشتر از زنان است.

او اظهار امیدواری کرد با تلاش همه سازمان ها مربوطه روزانه شاهد مصدومان کمتر و مرگ و میر کمتر در کشور باشیم.

این سمینار بین المللی، تا فردا، سوم بهمن، در سالن های ابوریحان بیرونی و رازی مجتمع فرهنگی و رفاهی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سمینار بین المللی سوانح ترافیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت

سید عبدالرحمان توفیقیان در نشست کمیته برنامه ریزی این اجلاسیه در سرفاریاب گفت: ۱۴ کمیته مختلف کار برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان چرام را بر عهده دارند.

حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب نیز بر استفاده از تمام ظرفیت و توان فکری و همچنین امکانات مادی برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه تاکید کرد.

پراهام مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران چرام نیزفت: با برنامه ریزی انجام شده قرار است در قالب چند گروه از مسئولان، تا قبل از زمان برگزاری اجلاسیه، از همه خانواده‌های معظم شهدای شهرستان چرام، سرکشی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود