Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش یک روزنامه عرب‌زبان حاکی از آن است که با وجود سیاست ائتلاف سعودی برای افرایش تنش همه‌جانبه در یمن، از بامداد روز جمعه حمله گسترده‌ نیروهای مورد حمایتشان علیه مواضع خودی آغاز شد که نشان‌دهنده اوج اختلاف در اردوگاه عربستان و امارات است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه الاخبار چاپ لبنان در گزارشی نوشت: با وجود سیاست جدید ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای افزایش تنش همه‌جانبه در یمن، از بامداد روز جمعه حمله گسترده‌ نیروهای مورد حمایتشان در «جبهه نهم» علیه مواضع خودی آغاز شد که نشان‌دهنده اوج اختلاف در اردوگاه سعودی و اماراتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درگیری‌ها با حملات موشکی از شنبه‌شب ادامه یافت و باعث به‌وجود آمدن شائبه‌های زیادی درباره عدم تمایل نیروهای اماراتی برای همراهی با جبهه سعودی شده است. در این میان سعودی‌ها در تلاشند تا روند کنونی را اصلاح کنند و دراین‌راستا به هر حربه‌ای ازجمله تضعیف مخالفانشان روی می‌آورند.

طبق این گزارش، نیروهای حزب «اصلاح» وابسته به اخوان‌المسلمین در تلاش برای برهم زدن آرامش و ثبات صنعا برای آغاز درگیری‌ها در پایتخت یمن هستند، در حالی که آنها سال گذشته با حمله نیروهای انصارالله و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همه دستاوردهای خود را در جبهه‌های «نهم» و «صرواح» (Sirwah) از دست دادند. در اقدامی نامتعارف نسبت به عملیات‌های گذشته ائتلاف عربی، افزایش تنش در «جبهه نهم» واقع در شمال شرقی صنعا بدون اطلاع وزارت دفاع دولت مستعفی یمن شکل می‌گیرد. حزب «اصلاح» معتقد است که وزارت دفاع دولت مستعفی یمن بارها با نیروهای اماراتی در این جبهه همکاری داشته است.

اعضای حزب «الاصلاح» یمن

الاخبار می‌نویسد: ناهماهنگی و اختلاف موجود میان نیروهای ائتلاف عربی در عرصه میدانی و در مساحتی بالغ بر یک هزار و 720 کیلومتر مربع از حوزه استحفاظی شرق صنعا مشهود است. در این میان شاخه‌های نظامی ائتلاف سعودی به‌دنبال پیاده‌سازی سبک عملیات چریکی هستند و تاکنون ماهیت عملیات‌ها، تعداد نیروهای مشارکت‌کننده و سطح آن افشا نشده است.

به‌نوشته این روزنامه لبنانی، نیروهای «منطقه سوم نظامی» مورد حمایت عبد ربه منصور هادی، رئیس دولت مستعفی یمن (که مقرشان در مأرب است) خود را تابع تصمیمات مقام‌های مافوق می‌دانند و در زمینه عملیات‌ها تصمیم‌گیر نیستند. با وجود این، سرلشکر «محمد احمد الحبیشی» فرمانده آنها تلاش می‌کرد نقشه خود را برای انجام کودتای نظامی غیرعلنی پنهان کند و این در حالی بود که حزب «اصلاح» موفق شد مقرها و نیروهای خود را به منطقه خارج از نقاط درگیری منتقل کند.

الاخبار نوشت: الحبیشی چند روز بعد از آغاز درگیری‌ها در مقابل دوربین رسانه‌ها ظاهر شد و در نطقی تلویزیونی گفت که نیروهایش آماده هرگونه نبردی هستند. وی درباره جزئیات نبرد در منطقه «نهم» چیزی نگفت، ولی ابراز تمایل کرد که می‌تواند نیروهای حزب «اصلاح» را از دایره آتش خود مستثنی کند. 

محمد احمد الحبیشی، فرمانده نیروهای «منطقه سوم نظامی»

وی همچنین درباره هدف قرار دادن اردوگاه آموزشی «المیل» که به کشته شدن 111 نفر از نیروهای گارد حفاظت رئیس دولت مستعفی یمن منجر شد جزئیاتی بیان نکرد و تنها گفت: در دو سال گذشته طرف‌های متخاصم در زمینه حوادث روند مشابهی داشتند و در مقابل شاهد هدف قرار دادن اردوگاه «کوفل» در استان مأرب و نیز ترور فرمانده سابق «منطقه سوم نظامی» بوده‌ایم. در این حوادث ده‌ها نفر کشته شدند. حزب «اصلاح» نزدیکان وزیر دفاع کنونی یمن را عامل این ترورها و حوادث می‌دانند.

الاخبار می‌نویسد: نیروهای اماراتی سال گذشته این دعواها را به راه انداخته‌اند تا بتوانند فرش (نفوذ و قدرت) را از زیر پای فرماندهان نظامی حزب «اصلاح» در مأرب بکشند. آنها با فشار آوردن بر «شیخ القبلی عزیز بن صغیر» که دارای درجه سرلشکری است، تلاش می‌کنند وی را به مقابله با «نیروهای مشترک» در استان مأرب تحریک کنند. 

این روزنامه لبنانی در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: دولت (مستعفی) یمن در تلاش برای متهم کردن نیروهای مردمی صنعا به دست داشتن در حمله شنبه‌شب و بامداد یکشنبه به نیروهای ائتلاف سعودی است. در حالی که آنها هیچ دلیلی برای اتهام‌زنی خود ندارند و می‌دانند عامل این حادثه و در ادامه، انفجار روز دوشنبه در شهر مأرب حمله موشکی نیروهای اماراتی به «منطقه سوم نظامی» بوده است.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: عربستان امارات ائتلاف سعودی انصارالله یمن مأرب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سردار عباسقلی زاده در مراسم هیئت رزمندگان اسلام آذرشهر ادامه داد: تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان است و به گفته این شهید سرافراز سپاه اسلام، جمهوری اسلامی حرم است.

وی تاکید کرد: ما باید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

سردار عباسقلی زاده بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات آتی تاکید کرد و افزود: شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کنند.

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: حضور آگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح، توانمند و انقلابی در حل مشکلات جامعه نقش بسزایی دارد.

 

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • رفع آب‌گرفتگی معابر با تلاش ۶۰ نفر از نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۵ اصفهان + فیلم
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین