Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه استانی زیربنایی، توسعه شهری، روستایی، عشایری، و آمایش سرزمین و محیط زیست عصر چهارشنبه به ریاست فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد.

طرح بازنگری «روستای قلعه‌چنعان» و طرح «پهنه‌بندی سیلاب» دو دستور کار این جلسه بودند.

عبیات در این نشست با اشاره به بازدیدهای خود از شهرستان کارون و روستای قلعه چنعان، اظهار کرد: تصویب بازنگری طرح «هادی» گام مهمی در رفع مشکلات قلعه چنعان است و پروژه‌های محرومیت زدایی را باید در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمارهای ضد و نقیض از جمعیت روستای قلعه چنعان، افزود: جمعیت این روستا طبق سرشماری مرکز آمار در سال‌های ۸۵ و ۹۵، حدود ۱۰ هزار نفر و طبق آمار شبکه بهداشت در سال ۹۵ بیش از ۱۶ هزار نفر بوده است؛ همچنین بنا بر اعلام مسئولان محلی جمعیت قلعه چنعان اکنون بالای ۲۰ هزار نفر است؛ بنابراین رفع مشکل آماری این روستای بزرگ ضرورت دارد.

بنا بر این گزارش، در جلسه امروز کارگروه زیربنایی، بازنگری طرح «هادی» روستای قلعه چنعان به تصویب رسیده و با الحاق روستای قلعه کوچک، کوی ربیع و نقاط پیرامونی به قلعه چنعان موافقت شد.

همچنین مقرر شد در خط محدوده روستا، حریم جاده‌ای رعایت شود و مشکل آماری جمعیت روستا با هماهنگی اداره کل امور روستایی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان و مشاور طرح حل شود.

روستای قلعه چنعان در مجاورت شهر کوت عبدالله و در ۸ کیلومتری مرکز شهر اهواز واقع شده است.

کیفیت نامناسب آب شرب و کمبود آن در فصول گرم، وجود آب‌های سطحی در معابر، رهاسازی زباله‌ها درون بافت، رودخانه و سطح معابر، پوشش نامناسب سطح معابر از جمله مشکلات مطرح شده از سوی مردم قلعه چنعان است.

اهالی این منطقه همچنین خواستار اشتغال‌زایی، حمایت از بخش کشاورزی و دامداری، سرمایه‌گذاری در بخش صنایع روستایی و ارائه خدمات از جمله فضای سبز و مراکز فرهنگی متناسب با سرانه جمعیت این روستا هستند.

حسین زواری دهیار روستای قلعه چنعان با ابراز خوشنودی از تصویب بازنگری طرح «هادی» اظهار کرد: تلاش‌های ما در طول ۴ سال گذشته برای تصویب این طرح بی‌نتیجه بود که در پی بازدید معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان این کار ارزشمند صورت گرفت.

وی گفت: با تصویب این طرح ما قادر به ارائه خدمات به مناطق پیرامونی قلعه چنعان و جانمایی سرانه‌های مورد نیاز اهالی هستیم.

زواری افزود: پیش از این مناطق بسیاری بلاتکلیف بود و شهرداری کوت عبدالله و دهیاری قلعه چنعان از نظر قانونی امکان خدمات رسانی به آن‌ها را نداشتند.

دهیار قلعه چنعان با تأکید بر اینکه روستای قلعه چنعان بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: این روستا بیش از ۴ هزار دانش‌آموز دارد و دقیق نبودن جمعیت رسمی، مشکلاتی را برای خدمات‌رسانی به اهالی به وجود آورده است.

بنا بر این گزارش، کلیات طرح و شرح خدمات سند سامانه پخش سیلاب استان خوزستان نیز در این نشست به تصویب رسید.

کد خبر 4832998

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خوزستان روستاهای خوزستان بارش برف بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان ایلام شهرکرد قاسم سلیمانی گرگان قزوین دهه فجر انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه سردار سلیمانی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مردم روستای رباط قره بیل درشهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار صداوسیما به مشکل رفت و آمد دراین روستا اشاره کردند و عنوان کردند پل زیرگذری که برای رفت و آمد به داخل روستا احداث شده استاندارد نیست و موجب مشکلات زیادی از جمله بی رونق شدن کسب کار شده است.

{$sepehr_media_11040962_600_350 }

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • برنامه استقلال برای فتح قلعه یادگار/ نکونام در تعطیلات مشکل تعویض‌ها را حل می‌کند
  • هدایت تراکتور به دستیار قلعه‌نویی سپرده شد