Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@18:44:53 GMT

حمله موشکی نیروهای حفتر به فرودگاه طرابلس

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۶۷۶۱

به گزارش فارس، «محمد قنونو» سخنگوی نیروی دولت وفاق ملی لیبی از نقض آتش‌بس توسط نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر خبر داد.

بنابر گزارش وبگاه «بوابة إفریقیا»، قنونو گفت که «حفتر تا کنون فرودگاه بین‌‌المللی معیتیقه را با شش موشک گراد هدف قرار داده است که تهدیدی آشکار برای حمل‌ونقل هوایی و نقض جدید آتش‌بس است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبه‌نظامیان تحت امر حفتر از آوریل ۲۰۱۹ حمله به طرابلس پایتخت لیبی را با هدف سیطره این شهر آغاز کرده‌اند.

هم‌اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی پارلمان طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و خلیفه حفتر فرماندهی آنان را بر عهده دارد و دولت در طرابلس در غرب لیبی، تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست و سازمان ملل آن را به رسمیت می‌شناسد.

در همین ارتباط کانال «۲۱۸» لیبی نیز گزارش کرد که پس از حمله موشکی به فرودگاه معیتیقه، پروازهای این فرودگاه به فرودگاه مصراته منتقل شد.

حمله به فرودگاه معیتیقه در حالی است که روز یکشنبه کنفرانس بین‌المللی در برلین با مشارکت آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر، کنگو و چهار سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای شامل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب) برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تصمیماتی اتخاذ کردند که از جمله آن درخواست از تمامی طرف‌ها برای کاهش تنش و آتش‌بس در لیبی بود.

کشورهای شرکت‌کننده همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستند که در صورت نقض موارد یادشده متناسب با حجم اقدام ناقضان را تحریم کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!

بازدید 19 حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، واکنش بسیار مثبتی در افکارعمومی منطقه داشته و از پاکستان تا کشورهای عربی و ترکیه شاهد موجی وسیعی از واکنش‌ها در حمایت از ایران بوده‌ایم؛ چرا که این تنها واکنش نظامی چند دهه اخیر به حملات لجام گسیخته رژیم صهیونیستی بود. در تازه ترین واکنش، کرار ابوغنیم، مداح معروف شهر نجف اشرف درباره حمله ایران به اسرائیل با عنوان «ضربه حیدری» در یک مجلس بزرگ در این شهر نوحه‌خوانی جالب کرد. ویدیوی این مجلس و نوحه‌ای که این مداح خواند را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ حمله موشکی به سدیروت+فیلم
  • فیلم| بازتاب حمله موشکی به صهیونیست‌ها در پاکستان
  • تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم