Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@03:57:43 GMT

توییت مالک آمازون درباره خاشقچی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۷۱۹۷

توییت مالک آمازون درباره خاشقچی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جف بزوس» مالک شرکت آمریکایی «آمازون» و یکی از ثروتمندترین افراد جهان شامگاه چهارشنبه تصویری را با هشتگ «خاشقچی» در حساب توییتری خود منتشر کرد.

در این تصویر علاوه بر بزوس، «خدیجه چنگیز»، نامزد جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی کشته شده در کنسول‌گری عربستان در استانبول، «توکل کرمان»، فعال حقوق‌بشری یمنی و برنده جایزه صلح نوبل و چند تن دیگر در کنار قبر نمادین خاشقچی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزوس و چنگیز بر سر قبر جمال خاشقچی

روزنامه‌های واشنگتن‌پست آمریکا (روزنامه‌ای که خاشقچی برای آن می‌نوشت) و روزنامه گاردین انگلیس دیروز در مطلبی نوشتند که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی با ارسال ویدیوئی از طریق موبایل خود به موبایل مالک آمازون، آن را هک کرده و اطلاعات آن را دزدیده است.

سازمان ملل متحد نیز به فاصله یک روز از انتشار این خبر اعلام کرد که تحقیقاتی در خصوص بررسی این ادعا و احتمال دست داشتن ولی‌عهد سعودی در اعدام‌های فراقانونی را آغاز خواهد کرد.

طبق گزارش گاردین، شخص بن سلمان با ارسال یک پیغام در «واتس اَپ ( WhatsApp) به تلفن بزوس تلفن او را هک کرد؛ پیغامی که ولی‌عهد سعودی ارسال کرده حاوی یک فایل  ویدئویی بوده که در آن یک ویروس مخفی وجود داشت.

به نظر می‌رسد توییت امشب مالک آمازون در واکنش به این گزارش‌های خبری و بیانیه‌ سازمان ملل متحد باشد. به ویژه اینکه او پیشتر نیز به دلیل افشای رابطه غیراخلاقی با زن دیگر، مجبور به طلاق توافقی از همسرش شده بود.

گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن داشت که ردپای عربستان سعودی و شخص ولی‌عهد این کشور در هک موبایل مالک آمازون و انتشار تصاویری از روابط غیراخلاقی او مشهود است.

در همین ارتباط، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال ساعتی پیش به نقل از چند مقام سعودی که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد که آن‌ها از اینکه محمد بن سلمان برای هک موبایل بزوس نقشه داشته‌، مطلع‌ بودند.

طی سه سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ولی‌عهد سعودی با استفاده از برنامه‌‌های ارتباطی ساخت رژیم صهیونیستی از مخالفان خود جاسوسی کرده و در صورت فراهم شدن شرایط، آن‌ها را سر به نیست کرده است. یکی از این افراد جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا بود که دو سال پیش در کنسول‌گری سعودی در استانبول به شکل فجیعی کشته و جسد او مُثله شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمازون محمد بن سلمان کنسولگری عربستان جمال خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نزدیک به 10 موشک به مکانی نزدیک به گذرگاه کرم ابوسالم شلیک شده است و این گذرگاه در حال حاضر به روی کامیون ها بسته است.

روزنامه اسرائیل الیوم نیز نوشت یک حادثه غیرعادی در کرم ابوسالم رخ داده است. 

این روزنامه نوشت که حماس این گذرگاه را موشک باران کرد که در اثر آن شماری قربانی شدند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که ارتش برای انتقال تلفات این حادثه بالگردها را فرا خوانده است.

پیش از این گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که محل تجمع نیروهای ارتش رژیم اشغالگر  در مرکز کرم ابوسالم و اطراف آن را با موشک های«رجوم» عیار114 میلیمتر مورد حمله قرار داده است.

برخی رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بیش از 10 نفر در این حمله زخمی شدند که امیدی به زندن ماندن 4 زخمی وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است