Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@04:18:35 GMT

نرخ تورم انگلیس در کمترین سطح سه سال اخیر

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۷۲۸۵

نرخ تورم انگلیس در کمترین سطح سه سال اخیر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به موعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش نااطمینانی‌ها از سرانجام پرونده برگزیت، نرخ تورم سالانه این کشور تا پایان ماه دسامبر با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۳ درصد رسیده است.

این نرخ تورم که پایین‌ترین نرخ تورمی انگلیس از نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر کاهش نرخ تورم بخش لباس و کفش قرار گرفته است که تورم آن از صفر درصد در ماه نوامبر به منفی ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد در ماه دسامبر تقلیل پیدا کرده است. نرخ تورم در بخش رستوران و هتلداری از ۲.۴ درصد به ۱.۶ درصد رسیده است. در بخش حمل و نقل نیز نرخ تورم نزولی بوده و از ۰.۹ درصد در ماه نوامبر به ۰.۷ درصد در ماه دسامبر کاهش یافته است.

هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن در نظر نمی گیرد، تا پایان ماه دسامبر بدون تغییر نسبت به ماه قبل خود در سطح ۱.۴ درصد باقی مانده است.

نرخ تورم ماهانه در انگلیس نیز بدون تغییر نسبت به ماه قبل و معادل ۰.۲ درصد بوده است. متوسط نرخ تورم انگلیس در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۵۵ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ماه آوریل ۲۰۱۵ با ۸.۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۲۰۱۵ با منفی ۰.۱ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در دیگر کشور اروپای شمالی یعنی سوئد در سطح بالایی باقی مانده است؛ به گونه ای که تورم سالانه این کشور تا پایان ماه دسامبر بدون تغییر نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۱.۸ درصد رسیده است.

این نرخ تورم که بالاترین نرخ تورمی سوئد از ژوئن سال ۲۰۱۹ تاکنون محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر افزایش نرخ تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته است که تورم آن از ۳.۴ درصد در ماه نوامبر به ۴.۴ درصد در ماه دسامبر افزایش پیدا کرده است. نرخ تورم در بخش بهداشت و درمان از۲.۷ درصد به ۲.۹ درصد رسیده است. از سوی دیگر اما در بخش مواد غذایی و نوشیدنی، نرخ تورم از ۳.۲ درصد ماه قبل به ۲.۵ درصد و در بخش رستوران و هتلداری از سه درصد به ۲.۹ درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم ماهانه در سوئد با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۰.۴ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم سوئد در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۴۷ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده، مربوط به ماه اکتبر ۱۹۸۰ با ۱۵.۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ماه سپتامبر ۲۰۰۹ با منفی ۱.۶ درصد بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس بریتانیا تورم برگزیت نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تورم حمل و نقل رکورد زد

تین نیوز

مرکز آمار در گزارش جدید خود اعلام کرد که تورم سالانه در فروردین ۱۴۰۳ به کانال ۳۰ درصد افت کرده و به ۳۸.۸ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه نیز به ۳۰.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بررسی آخرین داده های مرکز آمار نشان می دهد تورم خدمات حمل و نقل عمومی در فروردین 1403 رکوردشکن شد. در فروردین امسال خدمات حمل و نقل عمومی در صدر تورم نقطه به نقطه نشسته تا بیشترین افزایش قیمت را در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ثبت برساند.

خبر پربازدید مرتبط را بخوانید:

مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست

براساس جدول تورم ماهانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور درصد تورم خدمات حمل و نقل عمومی  4.4 اعلام شده در حالی که این رقم در اسفند ماه 2.7 درصد بود و رقم تورم نقطه به نقطه خدمات حمل ونقل نیز 19.5 درصد برآورد شده است.

 

نگاهی به گزارش مرکز آمار نشان می دهد طی فروردین حمل و نقل عمومی رشد بیش از هفت درصدی قیمت را به ثبت رسانده است.

به نظر می رسد با توجه به مجوزهای اخیر افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو و همچنین پیک تقاضای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در نوروز، این رکوردشکنی اتفاق افتاده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت