Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرفتن حق میزبانی از نمایندگان تصمیمی کاملا خصمانه و غیرمنصفانه است که با تحرکات کشور عربستان سعودی برای به انزوا کشاندن ورزش ایران به ویژه فوتبال، نمود آن بارزتر و آشکارتر از گذشته شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آذر ماه برگزار شد و تیم های ایرانی حریفان خود را در دور گروهی و پلی آف شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که نمایندگان کشورمان برای شرکت در این مسابقات آماده می شدند، تصمیم عجیب مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر این که تیم های ایرانی حق میزبانی از حریفان خود را ندارند، سبب شد به فوتبال قاره کهن شوک عظیمی وارد شود. مسئولان AFC با بهانه‌های واهی همانند اینکه ایران کشور امنی برای برگزاری مسابقات نیست سعی بر این داشتند تا حرف خود را به کرسی بنشانند و حق میزبانی را از نمایندگان ایران سلب کنند.

دو فصل پیش تیم فوتبال پرسپولیس به نحوی مطلوب و در حضور نمایندگان فیفا میزبانی فینال لیگ قهرمانان آسیا را برعهده داشت و همگان دیدند که میزبانی ایران تحسین برانگیز بود. همچنین میزبانی ایران در رشته های مختلف در سال جاری نشان دهنده این موضوع است که کشورمان جای مرغوبی در غرب آسیا به شمار می‌رود و گرفتن حق میزبانی از نمایندگان تصمیمی کاملا خصمانه و غیرمنصفانه است که با تحرکات کشور عربستان سعودی برای به انزوا کشاندن ورزش ایران به ویژه فوتبال، نمود آن بارزتر و آشکارتر از گذشته شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا بازیچه دست سعودی‌ها شده است. بعد از تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران توسط آمریکا به کشور تحمیل شده، این بار ورزش ایران نشانه گرفته شده اما همدلی و یکپارچگی مسئولان و مردم در کنار هم باعث گشته است تا راهکاری اساسی برای عبور از این مسائل اندیشیده شود و قطعا با تدبیر و اقداماتی اصولی می توان شرایط را عوض کرد و وضعیت را بهبود بخشید.

در این میان مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و مدیران باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو به همراه نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی در تصمیمی وحدت آمیز به این نتیجه رسیدند که برای حفظ عزت و اقتدار ملی باید مقابل این ظلم آشکار ایستادگی کرد و اگر تیم ها نتوانند در ایران میزبانی را برعهده بگیرند، از شرکت در مسابقات به نشانه اعتراض، انصراف بدهند.

بلیت فروشی و حضور پرشور هواداران، بحث تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی از جمله مسائلی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به خوبی می‌داند نمی‌تواند از آنها چشم پوشی کند و اگر غیبت تیم های کشورمان مسجل شود، قطعا ضربه سختی بر پیکره AFC و لیگ قهرمانان وارد می شود و به نوعی جذابیت خود را از دست خواهد داد. با این حال قرار است مدیران باشگاه ها در مالزی جلسه ای را مسئولان این کنفدراسیون برگزار و از حق فوتبال ایران در بحث میزبانی از حریفان دفاع کنند و باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد.

محمدرضا یزدانی‌خرم: عدم حضور یک نماینده دائم در AFC باعث این تصمیم عجیب شد

محمدرضا یزدانی‌خرم، رئیس پیشین فدراسیون والیبال، درباره تصمیم AFC درخصوص محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: جدا از اینکه چه سیاستی پشت رای است باید به ضعف فدراسیون فوتبال خودمان اشاره کنم که متاسفانه با وجود اینکه فوتبال ما در آسیا بهترین رنک و جایگاه را دارد ولی ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا یک نماینده دائم که همیشه آنجا باشد و تسلط کامل به زبان داشته باشد را نداریم. 

او اضافه کرد: قطعا وقتی ما چنین جایگاهی را در آسیا داریم باید فردی باشد که اولا با عوض شدن رئیس فدراسیون آن فرد مسئول در AFC تغییر نکند، دوما همیشه در آنجا باشد چرا باید با وجود جایگاه فوتبال ایران در آسیا یک بحرینی ریاست چنین جایگاهی را داشته باشد.

یزدانی‌خرم درباره درمورد تصمیم چهار باشگاه ایرانی نیز گفت: باید هم چنین تصمیمی می‌گرفتند چرا باید قبول کنیم که در کشور ثالث بازی کنیم؟ البته این را هم بگویم که این چهار تیم چاره‌ای هم جز این تصمیم نداشتند.

کاظم اولیایی: با ناامن نشان دادن ایران می‌خواهند به ورزش کشور ضربه بزنند

کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال، درباره محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی لیگ قهرمانان آسیا براساس رای AFC در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: این مسائل مانند روز برای همه روشن است و متاسفانه هیچ‌یک از این جریانات توسط افرادی که در حوزه فوتبال باشند رخ نمی‌دهد و بیشتر ردپای افرادی را می‌بینیم که حوزه اصلی آنها حوزه دلار و سیاست است.

وی افزود: این افراد می‌خواهند با ناامن نشان دادن ایران به ورزش کشورمان لطمه وارد کنند. کشورمان چندی پیش دچار اتفاقات تلخی شد که عاقلان همه می‌دانند باعث و بانی آن چه کشوری بوده و حالا برخی از کشورهای حاشیه ایران هم صرفا برای خوش خدمتی مقابل آنها دست به چنین کارهای لوث و بی‌معنی می‌زنند.

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: جا دارد از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی‌ المپیک و باشگاه‌های کشورمان بابت تصمیمی که گرفتند تشکر کنم.

مصطفی آجرلو: امنیت در ایران یک نمونه مثال زدنی است

مصطفی آجرلو، مدیرعامل اسبق باشگاه تراکتور، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص تصمیمات اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا بیان کرد: طبیعتا این نوع رفتار، نمی‌تواند یک حرکت ورزشی باشد چون تصمیمات این چنینی که AFC گرفته با روح وزرش تفاوت دارد. در واقع می‌توان گفت این رفتار کاملا سیاسی است و جای تاسف دارد که در حوزه ورزش رفتارهای سیاسی این چنینی وجود دارد. کنفدراسیون آسیا از این موضوع آسیب خواهد دید.

وی افزود: ایران مهد فوتبال آسیاست و اگر آسیا فوتبال ایران را حذف کند، در واقع AFC است که از وجود هواداران پرشور در سطح باشگاه‌ها و در سطح ملی محروم می‌ماند. ایران در نمونه بسیار قدر و قوی در سطح آسیاست و هواداران فوتبال قاره کهن را گرم کردند.

آجرلو اظهار داشت: این تصمیم کنفدراسیون آسیا بسیار غلط است، در این موضوع بیشتر آسیب می‌بیند. کسانی که ایران را می‌شناسند، می‌دانند ثبات و امنیت در ایران یک نمونه مثال‌زدنی است. دورتادور ایران در چند سال گذشته پر از حوادثی است که آمریکایی‌ها به وجود آوردند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پاس تهران گفت: ایران همیشه در آرامش و امنیت بوده است، حتما این امنیتی که در ایران وجود دارد، در بسیاری از کشورهایی که ادعای امنیت می‌کنند، وجود ندارد و کسانی که چنین تصوری دارند که کشور ما امن نیست، واقعا اشتباه کردند. ایران جزو باثبات و امن‌ترین کشورها، مخصوصا در آسیا محسوب می‌شود.

غفور جهانی: تصمیم AFC سیاسی و شیطنت آمیز بود

غفور جهانی، پیشکسوت فوتبال، پیرامون تصمیم غیرورزشی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره عدم میزبانی باشگاه‌های ایرانی به خبرنگار برنا گفت: اگر بخواهیم این موضوع را از طریق فیفا و مراجع بالاتر پیگیری کنیم این امکان وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد جریمه‌هایی را در نظر بگیرد.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه افزود: همه می‌دانند ایران تا چه حد کشور امنی است، تصمیم AFC سیاسی و شیطنت آمیز بود. آنها حتی درباره زمان اعلام تصمیم نیز شیطنت کردند تا اجازه رایزنی بیشتر و بالاتر را از ما بگیرند. به هرحال باید بدانیم که این موضوع یک بحث مهم است که مربوط به کشورمان است و باشگاه‌ها تصمیمات خوبی گرفتند.

سعید مراغه‌چیان: کشورهای عربی می‌خواهند ایران را ناامن جلوه بدهند

سعید مراغه‌چیان، پیشکسوت استقلال، درخصوص لغو میزبانی تیم‌های ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گفتگو به خبرنگار برنا عنوان کرد: بی‌شک همه این اتفاقات جوسازی‌هایی است که از طرف کشورهای دشمن صورت می‌گیرد چون می‌خواهند کشور ایران را در هر زمینه ناامن نشان بدهند و این موضوع متاسفانه به ورزش هم سرایت کرده است.

او اضافه  کرد: قطعا در حال حاضر در کشور ایران امنیت برقرار است و حتی تیم استقلال هم آمادگی خوبی برای رویارویی با الکویت دارد و همه این مسائل نشان می‌دهد که آنها به دنبال حاشیه هستند. ایران همواره در رقابت‌های مختلف میزبان بوده و همیشه هم این میزبانی به خوبی و بدون حاشیه برگزار شده است.

نصرت ایراندوست: بارها نشان دادیم زیر بار حرف زور نمی‌رویم

نصرت ایراندوست، پیشکسوت فوتبال، پیرامون تصمیم جنجالی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سلب میزبانی از باشگاه های ایران به خبرنگار برنا گفت: واقعیت این است که همه ما ایرانیان می‌دانیم این یک تصمیم سیاسی است و تصمیم ورزشی و عادلانه ای نیست و همه هم  این موضوع را می‌دانند.

وی افزود: من در خبرها خواندم آقای برانکو گفته بود اگر کشور ایران امن نبود من 4 سال آنجا نبودم. بنابراین  کشور ما یکی از کشورهای امن دنیاست ولی متأسفم برای AFC که همچین تصمیمی گرفته، برای فوتبال پرشور ایران که تماشاگران بسیاری دارد و می‌دانید که فوتبال ما جزو پربیننده‌های دنیا است. امیدوارم آنها در تصمیم‌شان تجدیدنظر کنند و نظر من این است که حتما باشگاه ها حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید بر موضع خود پافشاری کنند که میزبانی را به کشور خودمان که حق‌مان هست بدهیم.

سرمربی اسبق ملوان پیرامون بحث حضور در پلی آف عنوان کرد: زمانی که فرضا ما میهمان هستیم، باید برویم  و در این مضوع شکی نسیت. بحث این است که میزبانی حق قانونی و مسلم ما است. به هر حال اگر پافشاری ما منجر به این شود که ما جریمه‌های سنگین بدهیم و آنها  حرف ما را قبول نکنند؛ می‌پذیرم که این جریمه را  پرداخت کنیم اما تلاش‌مان را از همین امروز کنیم که در همه دنیا باز هم نشان دهیم ما یک کشور  امن و مهمان‌نوازی هستیم و هیچ اتفاقی برای ما نمی‌افتد. مگر اینکه دوباره همان سیاست‌های خصمانه آمریکا بخواهد این گونه به ما فشار بیاورد که همواره در طول تاریخ نشان دادیم زیر بار حرف زور نمی رویم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دلار رقابت کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ قهرمانان آسیا برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجمی مثل من دیگر در فوتبال ایران پیدا نمی‌شود | در مورد بازی با استقلال من تصمیم گیرنده نیستم

به گزارش همشهری آنلاین رضا عنایتی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال پیکان برابر آلومینیوم اراک در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال گفت: می‌دانیم فردا با چه تیم سختکوشی بازی داریم. آلومینیوم در این چند سال نشان داده که حریف سرسختی برای تیم‌ها بوده است. باید تمام تمرکزمان را بگذاریم تا پیروز از زمین خارج شویم. هفته گذشته در دیدار با شمس آذر قزوین باز هم در دقایق پایانی گل خوردیم، اتفاقی که برای ما تکراری شده است. ما جلسات خوبی را در این زمینه با بازیکنان برگزار کردیم و آنها مصمم هستند فردا بازی خوبی را به نمایش بگذارند و تا سوت پایان بازی باتمرکز بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان افزود: با توجه به اتفاقاتی که دور و بر خودمان می‌افتد باید حواس‌مان را جمع کنیم و نهایت استفاده را از میزبانی ببریم. به بازیکنان باتجربه و جوان‌مان امید داریم. وقتی به بازیکنان جوان بازی می‌دهید، باید منتظر اتفاقات غیرمنتظره باشید. ما منتظر اتفاقات غیرمنتظره هستیم و آن را به جان می‌خریم. سیاست باشگاه پیکان این است که بازیکن جوان به لیگ برتر معرفی کند و خدا را شکر می‌کنم با همفکری مدیریت باشگاه و کادر فنی توانستیم به جایگاهی برسیم. امیدوارم در پنج بازی باقیمانده بتوانیم با تمام توان کار کرده و شرایط‌مان را در جدول بهتر کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد، به غیر از دانیال جهانبخش که مصدوم است، بقیه بازیکنان در اختیار کادر فنی تیم پیکان هستند و مشکل دیگری ندارند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد گل‌های دقایق آخری که این تیم دریافت می‌کند، تصریح کرد: فوتبال سراسر سورپرایز است و کاری نمی‌توان کرد، اما وقتی موردی پشت سر هم تکرار می‌شود حتماً جایی اشکال دارد. من گلایه‌ام را در جلسه فنی و خصوصی با بازیکنان نسبت به بازیکنان بزرگ انجام دادم. برخی مواقع کاری از دست کادر فنی در دقایقی از بازی برنمی‌آید و فکر کنم عدم تمرکز کافی باعث می‌شود امتیازهایی را که باید به دست می‌آوردیم، از دست داده‌ایم. موارد را به بازیکنان گوشزد کرده‌ایم و دیگر از این اتفاقات نخواهد افتاد.

عنایتی در پاسخ به این پرسش که آیا در پنج هفته حساس پایانی لیگ باز هم از بازیکنان جوان استفاده خواهد کرد یا نه، گفت: سیاست ما در هر بازی متفاوت است و با برنامه‌ریزی و آنالیزی که از حریف‌مان داریم، پیش می‌رویم. چند بازیکن جوان ما بازی کرده‌اند و باتجربه شده‌اند. بازیکنان جوان ما فوق‌العاده باکیفیت هستند و در روند رو به جلوی ما تغییری ایجاد نمی‌شود. اگر از بازیکنان جوان استفاده می‌کنم دلیلش این است که نشان داده اند چه پتانسیلی دارند. وقتی بحث انگیزه و جوانی با هم قاطی شود خیلی اتفاقات خوب برای یک مربی می‌افتد. این اتفاق را در چند بازی اخیر احساس کرده‌ام. چند بازیکن باتجربه نیز داریم که می‌توانند تجارب‌شان را به دیگر بازیکنان انتقال دهند. ما در هر بازی با یک ارنج به زمین می‌رویم تا نتیجه لازم را بگیریم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این سؤال که آیا در تیم پیکان مهاجمی مثل زمان بازی کردن خود پیدا کرده است یا نه، خاطرنشان کرد: مثل رضا عنایتی که پیدا نمی‌شود! شرایط تیمی ما از لحاظ گلزنی بهتر شده است و فقط برابر پرسپولیس بود که نتوانستیم گل بزنیم. بازی با گل، خیلی بهتر از بازی بدون گل است. من مهاجم بوده‌ام و دوست دارم در هر بازی هوادارانی که در استادیوم هستند یا از تلویزیون نگاه می‌کنند بازی با گل ببینند تا بازی صفر - صفر و کسل‌کننده.

وی درباره اظهارات عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان که هفته گذشته تأکید کرده بود باید لیگ برتر بیشتر بررسی شود، گفت: اصلاً به این موضوعات فکر نمی‌کنم. وقتی حساسیت بازی‌ها بالاتر می‌رود، نظارت باید بیشتر شود و این موضوع طبیعی است. در همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد که وقتی بازی‌ها به زمان حساس می‌رسد نیروهای نظارتی بیشتر نظارت می‌کنند. خواسته ویسی نیز همین بوده است تا حق کسی ضایع نشود و حق به حقدار برسد. تیم‌ها تلاش می‌کنند قهرمان شوند یا نیفتند یا رتبه خوبی کسب کنند. خواسته ویسی غیرمنطقی نیست و فوق‌العاده خواسته منطقی است و امیدوارم ما مربیان طوری کار کنیم که آخر فصل از نتایج‌مان کیف کنیم، حتی اگر نتایج خیلی خوبی هم نگرفتیم از لحاظ وجدانی راحت باشیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره دیدار هفته پایانی این تیم برابر استقلال و بحث برگزاری بازی در جایی غیر از تهران تصریح کرد: اجازه دهید بازی به بازی جلو برویم. من تصمیم‌گیرنده نیستم. الان باید درباره آلومینیوم صحبت کنیم و به موقعش درباره آن بازی نیز صحبت می‌کنیم. من مربی هستم و کار مدیریتی نمی‌کنم.

سرمربی پیکان گفت: از موقعی که اتفاق خوب و مبارکی افتاد که بانوان به ورزشگاه بیایند تا فوتبال را از نزدیک ببینند، فرهنگ هواداری بهتر شده است. ما فرهنگ داشتیم، اما در برخی از بازی‌ها شرایطی ایجاد می‌شد و اتفاقات خوبی نمی‌افتاد. از زمانی که بانوان به ورزشگاه‌ها می‌آیند فرهنگ ورزشگاه های مان عوض شده است. ما خودمان خانواده داریم و می‌دانیم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم. این اتفاق (اشاره به اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان) بابرنامه بود و باید مسئولیت اتفاق افتاده را قبول کنیم. خودم از این اتفاق تعجب کردم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است توهینی کنیم اول به خانواده خودمان فکر کنیم و پشت سرمان را هم نگاهی بیندازیم. ما خواهر و مادر داشته و دوست داریم همه احترام بگذارند. مطمئنم این اتفاق که اسمش را جوگیری می‌گذارم، دیگر تکرار نخواهد شد. مطمئنم مردان ایرانی باغیرت هستند. یک لحظه فکر کنید خواهر و مادرمان در ورزشگاه هستند، چطور می‌خواهید رفتار کنید؟ من شش هفت ورزشگاه دیگر رفته‌ام و جو را فوق‌العاده بهتر دیدم. همه کیف می‌کردیم که تماشاگران با هم متحد هستند و کاری به تیم حریف ندارند. خدا کند از این انسان‌های جوگیر در استادیوم‌ها نبینیم و از فوتبال لذت ببریم.

کد خبر 849341 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • مهاجمی مثل من دیگر در فوتبال ایران پیدا نمی‌شود | در مورد بازی با استقلال من تصمیم گیرنده نیستم
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال