Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@00:56:04 GMT

نکاتی برای حفظ سلامت عروق

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۷۷۹۳

نکاتی برای حفظ سلامت عروق

ساعت24 - لختگی خون و واریس سیاهرگ‌ها که مانع از جریان پیدا کردن خون در عروق می‌شود می‌تواند با عوارضی برای سلامتی همراه باشد.

دکتر «چلسیا دورسی» از دانشگاه شیکاگو به نکاتی اشاره کرده که با کمک آن‌ها می‌توان سلامت عروق خونی را حفظ کرد و بهبود بخشید.

 امکان لخته شدن خون در عروق در تمامی سنین وجود دارد و بیمارانی که برای مدت زمان طولانی بستری هستند و زنانی که از قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنند بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بیماری واریس بیشتر در میان جوانان شایع است و زنان دو برابر بیش از مردان در معرض این بیماری قرار دارند. علاوه بر این، مشکلات عروقی از قبیل تصلب شرایین با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند.

دو فاکتوسلامر ژنتیک و سبک زندگی بر سلامت عروق و رگ‌ها تاثیر می‌گذارند. به طور مثال، رایج‌ترین فاکتور خطرزا در واریس سیاهرگ‌ها، سابقه خانوادگی ابتلا به این عارضه، ایستادن برای طولانی مدت و بارداری‌های متعدد است.

به گفته این متخصص با استفاده مرتب از جوراب واریس و بالا نگه داشتن پا‌ها می‌توان بیماری‌های مرتبط با عروق را از قبیل واریس سیاهرگ‌ها تسکین یا احتمال بروز آن را کاهش داد.

همچنین رعایت رژیم غذایی مناسب برای قلب و حفظ وزن سالم برای سلامت عروق و شریان‌ها نیز مفید است.

در عین حال پیشگیری/کنترل دیابت و فشار خون، استفاده از دارو‌های کاهنده کلسترول و خودداری از استعمال سیگار از راهکار‌های موثر دیگر برای حفظ سلامت عروق هستند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سلامت قلب و عروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم

 صحبتی، مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از مهمترین چالش‌هایی که در بخش سلامت با آن درگیر هستیم بیماری‌هایی هستند که تحت عنوان بیماری‌های منتقله توسط ناقلین از آنها نام برده می‌شود. بیماری‌هایی مثل مالاریا، سالک، تب کریم کنگو و این اواخر بیماری مثل تب دنگ که از طریق پشه آئدس منتقل می‌شوند جزو این بیماری‌ها هستند و بار عمده‌ای از بخش بیماری عفونی رو به خود اختصاص می‌دهند.

او افزود: مالاریا به عنوان مهم‌ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا شناخته شده است و در کشور ما هم یک قدمت چند هزار ساله دارد که کمتر از ۱۰۰ سال پیش بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به این بیماری سالیانه اتفاق می‌افتد و در سطح دنیا سالانه ۶۰۰ هزار مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری ثبت می‌شود.

صحبتی ادانه داد: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است. کشور ما از دیرباز درگیر این بیماری بوده و بیش از ۷۰ سال است که برنامه‌های مبارزه با این بیماری در سطح کشور در حال اجرا است. در حال حاضر تعداد افراد مبتلا به این بیماری به کمتر از هزار مورد رسیده است و طی دو سه سال اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی و تغییرات آب و هوایی که در منطقه اتفاق می‌افتد، شرایط برای رشد و تکثیر ناقل این بیماری فراهم شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله