Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله طاهرنژاد با اشاره به تایید صلاحیت ۵-۴ نفر از اعضای حزب کارگزاران توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: البته وضعیت حزب بهتر از انتخابات ۹۴ است؛ زیرا در آن انتخابات از میان ۱۴۰ داوطلب حزب فقط ۲ نفر تایید شدند.

وی درباره احتمال موفقیت آمیز بودن رایزنی‌ها با شورای نگهبان، تصریح کرد: من خیلی به نتیجه بخش بودن لابی‌های غیررسمی خوش‌بین نیستم و بعید است جهانگیری و امثال وی بتوانند موفقیتی کسب کنند و نظر شورای نگهبان را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ممکن است شورای نگهبان صلاحیت عده‌ای را هم تایید کند، خاطرنشان کرد: با این حال باز هم تغییری در معادله انتخابات ایجاد نمی‌شود یعنی رقابت انتخاباتی شکل نخواهد گرفت، زیرا در بیش از ۱۵۰ حوزه انتخابیه همه اصلاح‌طلبان حذف شده‌اند و رقابتی وجود ندارد و از همین حالا تکلیف نیمی از مجلس آینده مشخص است. در حوزه های باقی مانده هم عناصر اصلی اصلاح‌طلبان حذف شده و نفرات دست چندم اصلاح‌طلبان باید با نفرات اصلی اصولگرایان رقابت کنند. در این شرایط تعداد اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم کمتر از اصلاح‌طلبان مجلس فعلی خواهد بود.

طاهرنژاد در پایان با بیان اینکه مجلس یازدهم در اختیار اصولگرایان خواهد بود، گفت: در بین اصولگرایان نیروهای جوانی که وابسته به جریان عدالتخواه هستند و حداقل شعار مبارزه با فساد را می دهند و طرفدار شفافیت هستند، شانس بیشتری نسبت به اصولگرایان سنتی دارند. اینها مقابل جریان قالیباف هستند و با وجود آنها بعید است جریان قالیباف بتواند دست بالا را در مجلس بعدی داشته باشد زیرا در شرایطی که جامعه از فساد رنج می برد، شعار عدالت و شفافیت برد بیشتری دارد.

موکول شدن اتخاذ موضع کارگزاران درباره انتخابات مجلس به پس از اعلام نظر شورای نگهبان

همچنین در جلسه روز گذشته شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ایران، پس از طرح نقطه نظرات مختلف اعضا پیرامون انتخابات مجلس، اتخاذ موضع حزب در این باره به پس از اعلام نظر شورای نگهبان نسبت به شکایت نامزدهای ردصلاحیت شده موکول شد.

 جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران به ریاست محسن هاشمی در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد. در ابتدای این جلسه، اخبار سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت و ضمن طرح پیشنهادهایی برای رفع مشکلات فوری، با خانواده آسیب‌دیدگان هم‌دردی شد.

در ادامه، بحث انتخابات به عنوان دستورکار اصلی جلسه شورای مرکزی مطرح شد و پس از طرح پیشنهادات کمیته سیاسی در این مورد، اعضا به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتقاد از عملکرد هیئت‌های نظارت در رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب مجلس یازدهم، نقطه مشترک نظرات ناطقان این جلسه بود.

اعضا همچنین خواستار جبران رد صلاحیت‌ها در فرصت باقیمانده از سوی شورای نگهبان برای برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی شدند. «توجه به نظر پایگاه اجتماعی حزب» و نیز «حفظ وحدت اصلاح‌طلبان» دو فاکتور مورد نظر اعضای شورای مرکزی برای اتخاذ موضع در انتخابات مجلس بود.

شورای مرکزی همچنین از موضع دبیرکل کارگزاران سازندگی ایران در توییتر درباره دعوت به تایید صلاحیت سلایق گوناگون به خاطر ایران از سوی آنهایی که با همین عنوان مردم را به شرکت در انتخابات فرامی‌خوانند، استقبال کرد.

در پایان جلسه، با نظر هیئت رئیسه شورای مرکزی رأی‌گیری درباره پیشنهاد کمیته سیاسی درباره موضع حزب در انتخابات مجلس به پس از اعلام نتیجه شکایت‌ها از سوی شورای نگهبان موکول شد.

2727

کد خبر 1345023

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم حزب کارگزاران اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم معتمدی فر ظهر یکشنبه در نشست مناظره و پرسش و پاسخ که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌های موازی و برنامه‌ریزی‌های همپوشان مشکلات متعددی مانند حاشیه شهر، بافت فرسوده را به‌وجود آورده و حل آن را مشکل کرده است.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: طرح جامع زیارت به عنوان یک طرح ملی باید مطرح شود؛ چرا که می‌تواند، اجتماع، فرهنگ و اقتصاد را در مشهد و کلات به حرکت درآورد و مشکلات مردم را حل کند.

وی بیان کرد: جاده کلات باید موضوع اصلی و هدف قرار گیرد و با حل مشکل جاده کلات می‌توان زمینه را برای پیاده سازی برنامه‌های دیگری در این منطقه انجام داد.

معتمدی‌فر همچنین درباره راه حل مشکلات شهری بیان کرد: مطالعات تطبیقی در خور شأن موضوع را باید مورد بررسی قرار دهیم و نهادهای مختلف شهری مانند آستان قدس و شهرداری با همکاری هم طرح را پیش ببرند.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات درباره مشکل آب شهر مشهد نیز گفت: جنگ آینده جنگ آب است، انتقال آب از دریای عمان انجام شده است اما کافی نیست و باید اصلاح الگوی مصرف را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری غیر اصولی آب مشکلات را در آینده بیشتر می‌کند، افزود: ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است و در بخش خانگی، مصرف زیادی نداریم و با برنامه‌ریزی در مصرف بهینه آب می‌توانیم مشکل را حل کنیم.

معتمدی فر بیان کرد: کوتاهی دستگاه‌های اجرایی باعث اوضاع نابسامان معتادان متجاهر در سطح شهر شده است و با همکاری و قانون گذاری درست این مشکل نیز حل می‌شود.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات اظهار کرد: ورزش استان ما در بخش مدیریتی مشکل دارد. ما مدیرانی را می‌گذاریم که یا بدنه ورزش آن‌ها را قبول ندارند یا سابقه آنچنانی ندارند و با حل این مساله ورزش استان دوباره جان می‌گیرد و با توجه به امکانات استان و حضور آستان قدس می‌توان ورزش استان را رشد داد.

وی با بیان اینکه مهاجرت غیر قانونی به هیچ وجه مورد قبول نیست، افزود: باید افرادی را پذیرش کنیم که برای کشور مفید باشند و سرمایه و اشتغال را برای ما بیاورند.

معتمدی فر درباره خودروسازی با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را در صورت رأی آوردن در مجلس کلید خواهم زد، افزود: با واردات کوتاه مدت می‌توان بازار خودرو را کنترل کرد. ما ۴۵ سال مردم را از خودرو خوب محروم کردیم هر دو خودروسازی بزرگ ما زیان ده هستند و خودروسازان قدرت نامشروع دارند که باید اصلاح شود.

کاندیدای دوره دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تاکید کرد: سیاست‌های کلان نظام در حوزه خانواده مربوط به سال ۱۳۹۳ است و ۱۰ سال مسکوت مانده است و در مرحله اول باید آن را پیگیری کنیم.

کد خبر 6097393

دیگر خبرها

  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»