Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 6 مادر باردار در شرق هرمزگان به منظور جلوگیری از مشکلات بهداشتی و درمانی با بالگرد جابجا شدند.

حسین فرشیدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، آخرین اقدامات بهداشتی و درمانی در حوزه شرق هرمزگان برای مردم مناطق سیل‌زده را تشریح کرد.

وی افزود: از همان دقایق اولیه پس از وقوع سیل، مجموعه اقدامات ویژه امدادی و درمانی در این مناطق آغاز و اکیپ‌های مختلف بیمارستانی و اورژانسی شهرهای جاسک و بشاگرد در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که رصد و سرکشی مداوم از وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق سیل‌زده در شرق هرمزگان با گذشت حدود دو هفته از سیل همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: نیاز به تامین سرویس بهداشتی و حمام سیار در کمپ‌های اسکان موقت مردم در جاسک وجود دارد و ضروری است تا در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

فرشیدی با اشاره به  جا به جایی ۶ زن باردار با بالگرد اورژانس جهت مراقبت بیشتر، اضافه کرد: ۳۷ خانه بهداشت از ۴۰ خانه بهداشت فعال در جاسک هم اکنون به حالت عادی بازگشته‌اند و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و پیگیری ادامه درمان بیماران مبتلا به ( سل و HIV مثبت در منطقه از طریق خانه‌های بهداشت در جریان است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۸ مورد بیماری اسهالی در مناطق سیل‌زده دیده شده که مربوط به روزهای اول سیل و قبل از توزیع آب سالم آشامیدنی سالم و بهداشتی در میان مردم بوده است که شناسایی و درمان در مورد این موارد نیز انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که ۴۶۰ دز واکسن هپاتیت A به جهت پیشگیری از طغیان این بیماری در مناطق سیل‌زده توزیع شده است، افزود: ۷۵ پشه بند نیز برای پیشگیری از بیماری مالاریا بخصوص در میان خانواده‌های دارای نوزاد و کودک توزیع شد.

فرشیدی گفت: محیط‌های کشت و نمونه گیری جهت تشخیص بیماریهای التور ( وبا )، سرخک، دیفتری و سیاه سرفه نیز در اختیار شبکه بهداشت و درمان جاسک و بشاگرد قرار گرفته است تا به طور مداوم وضعیت این قبیل بیماری‌ها را در مناطق سیل‌زده رصد کنند. 

وی همچنین از توزیع سرم ضد عقرب و مار و توزیع آنتی توکسین بوتولیسم به جهت مصرف غذاهای کنسروی و توزیع سرم و واکسن ضد هاری در مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: توزیع ۶۰۰ دز واکسن آنفلوآنزا جهت تزریق به زنان باردار پرخطر نیز با دقت صورت گرفته است و همچنین توزیع واکسن های روتین به میزان کافی جهت جبران واکسنهای آسیب دیده و غیر قابل مصرف در میان مراکز بهداشت انجام شده تا فرآیندهای عادی واکسیناسیون نوزادان و کودکان پیگیری شود.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی فرشیدی هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

 در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل‌زده توزیع شد.

 محمدترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به‌صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تأکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل‌زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

 همچنین به‌صورت مستمر آب‌معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب‌معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

 گفتنی است وسایل موردنیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

 ترکمانه تأکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه