Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@07:26:41 GMT

حس پیری در سقز به نمایش گذاشته شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۸۳۲۱

حس پیری در سقز به نمایش گذاشته شد

نمایشگاه چاوی پر هه‌ستی پیری (چشم با احساس پیری) متشکل از ۴۵ قطعه عکس و ۱۱ قطعه شعر حاصل تلاش و همت سه ساله سمیه سلیمی بابامیری، ژیلا ابراهیمی و هیرو حسنی سه هنرجوی سقزی است که سعی کرده اند حس و حال افراد مسن مناطق کُردنشین را به تصویر بکشند.

سمیه سلیمی بابامیری از هنرجویان در حاشیه نمایشگاه عکس و دیکلمه کردی در سقز اظهار داشت‌:‌ این نمایشگاه با موضوع پرتره، افراد مسن و محل زندگی این افراد در روستا و شهر را ارایه می‌دهد و می خواهیم از طریق عکاسی احترام به بزرگ‌ترها و افراد زمان‌های قدیم را بیشتر نمایان کنیم و دردها و نارحتی های مردمان کُرد را با به نمایش بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از هنرجویان این نمایشگاه با اشاره به اینکه ۴۵ اثر در این نمایشگاه ارایه شده است، گفت: ما هنرجویان رشته فتوگرافیک هنرستان عصمت هستیم و این تکنیک‌های عکاسی را از استاد سلیمان محمودی یاد گرفتیم و برای تهیه این عکس ها به شهر و روستاهای سقز، بانه و بوکان رفته‌ایم.

ژیلا ابراهیمی با بیان اینکه امکانات و فضای مناسب تری از مسوولان در راستای حمایت از هنرمندان درخواست داریم، اضافه کرد: آثار ارایه شده در این نمایشگاه به فروش می رسد و بازدیدکنندگان می توانند با خرید این اثار، ما را حمایت کنند.

هیرو حسنی، هنرمند دیگر این نمایشگاه که شعرهای زیبای کُردی خود را در میان عکس ها به نمایش گذاشته بود، گفت: ۱۱ اثر از آخرین دیکلمه های کُردی را در این نمایشگاه ارائه دادم و سه سال سابقه شعرسرایی را در کارنامه دارم و با تمام توان به سرودن شعر ادامه می دهم.

 نمایشگاه گروهی عکس «چاوی پر هه‌ستی پیری» و دیکلمه کُردی عصر چهارشنبه با استقبال علاقمندان به هنر عکاسی در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز گشایش یافت و تا پنجم بهمن ادامه دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اداره فرهنگ و ارشاد استان کردستان شعر عکاسی نمایشگاه قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

تصور می‌شد با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و تفکیک مالکیت دو باشگاه، استقلال و پرسپولیس به راحتی مجوز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند، اما حالا خبر رسیده این دو باشگاه در راستای فیر پلی مالی باید رضایت مالی اعضای تیم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه دهند.

بر اساس قانون فیر پلی مالی از این پس یکی از شرایط حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ارایه برگه تسویه حساب مالی با بازیکنان و دیگر اعضای تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا است و اگر این مجوز به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه نشود، تیم‌ها حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس با حضور در رده اول و دوم جدول لیگ برتر شانس اول حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند.

فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود و سهمیه ایران در این مسابقات ۲.۵ تیم است. تیم‌های اول و دوم لیگ برتر مستقیم به این مسابقات راه پیدا خواهند کرد و قهرمان جام حذفی هم راهی پلی آف می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس