Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا رحمتیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۴۷ درصد از مجموع صادرات سیستان و بلوچستان به افغانستان بوده است.

وی بیان کرد: میزان صادرات از طریق گمرکات سیستان و بلوچستان به افغانستان در این مدت ۸۰ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۸۵ دلار و از طریق بازارچه‌های مرزی ۲۷۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۲۷۹ دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مجموع صادرات صورت گرفته از گمرگات و بازارچه‌های این استان طی ۹ ماه امسال ۹۹۷ هزار و ۳۷۱ تن به ارزش بیش‌از ۷۵۷ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد:مصالح ساختمانی (سیمان)، سیب درختی، کاشی و سرامیک از جمله اقلامی هستند که در این مدت به کشور افغانستان صادرشده است.

رحمتیان ادامه داد: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه،سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی فعال شامل بازارچه‌های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است. 
علاوه بر این بازارچه‌های مرزی جدید بش‌دلبر، تخت عدالت و شاهگل به ترتیب در شهرستان های نیمروز، هیرمند و زهک، بازارچه بدوکی میرجاوه در شهرستان میرجاوه و بازارچه میل ۴۶ در شهرستان سراوان نیز در این استان به تصویب هیات دولت رسیده و در مرحله آماده سازی قرار دارند. 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت افغانستان تجارت صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت افغانستان تجارت صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت افغانستان تجارت صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه جابجا شدند.که افزایش ۴۶درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود:از این تعداد جابجایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت حدود دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابجایی مسافر را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان