Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@03:18:11 GMT

آنچه هوس غذایی شما درباره سلامتی شما می‌گوید

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۸۷۱۰

آنچه هوس غذایی شما درباره سلامتی شما می‌گوید

رویداد۲۴ امروز، ما لیستی از هوس‌های انتخابی را گردآوری کرده ایم و معنی آن هوس‌ها چه می‌تواند باشد، بعلاوه در پایان مقاله این نکته را بررسی کرده ایم که چرا به سختی میل به غذای سالم داریم.

اگر میل به شکلات دارید:

ولع مصرف شکلات اغلب به کمبود منیزیم مربوط می‌شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مطالعه دیگر شواهدی ارائه داده است که خوردن روزانه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ گرم شکلات تیره ممکن است یک روش طبیعی برای درمان افسردگی باشد، که می‌تواند هوس شما را نیز توضیح دهد. متأسفانه، میله‌های شکلاتی معمولی، که در سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های دیگر موجود است، به عنوان شکلات تیره به حساب نمی‌آیند و حاوی مقادیر زیادی قند هستند.

در عوض: بادام بخورید یا در صورت تمایل می‌توانید به میله‌های شکلاتی عاری از شیر که حاوی بیش از ۷۰ ٪ کاکائو است بخورید. اگر فکر می‌کنید از افسردگی رنج می‌برید، با پزشک خود ملاقات کنید.

اگر میل به دونات و شیرینی دارید:

بین چاقی و کمبود خواب پیوند واضحی وجود دارد، نه تنها به این دلیل که کاهش وزن دشوار می‌شود، بلکه به این دلیل است که بدن شما هنگام خستگی میل به قند دارد. از آنجا که بیشتر محصولات قندی موجود پر از قند تصفیه شده است، این عادت می‌تواند عواقب جدی برای سلامتی شما داشته باشد.

در عوض: شیرینی‌ها، دونات‌ها و... را با میوه‌هایی مانند گیلاس، هلو یا هندوانه جایگزین کنید. میوه‌های خشک مانند کشمش نیز می‌توانند شما را راضی کنند.

اگر میل به پنیر دارید:


از آنجا که پنیر یک بمب دوپامین است، تشخیص تفاوت بین ولع و یک اعتیاد ساده دشوار است. از طرف دیگر، اگر شما در واقع رژیم کم چربی دارید و میل شدید پنیر می‌کنید، می‌تواند نشانه کمبود ویتامین A یا D باشد که لبنیات غنی از آن هستند.

در عوض: از مخمر تغذیه‌ای استفاده کنید که حاوی ویتامین‌های بدون چربی باشد. اگر می‌خواهید پنیر بخورید، از مصرف پنیر‌های پرچرب خودداری کنید و از پنیر‌های کم چربی مانند فتا یا موزارلا را امتحان کنید.

اگر میل به چیپس دارید:

سیب زمینی سرخ شده و چیپس‌ها این ولع بسیار رایج می‌تواند به معنای کمبود کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم به خصوص امگا ۳ باشد. سیب زمینی سرخ شده همچنین منبع بالای سدیم هستند، زیرا آن‌ها اغلب بسیار شور هستند و کمبود سدیم در اثر تعریق زیاد ایجاد می‌شود.

در عوض: روغن کانولا که برای سرخ کردن سیب زمینی‌های تجاری استفاده می‌شود را با روغن زیتون جایگزین کنید. مقدار بیشتری از ماهی سالمون، آجیل و آووکادو مصرف کنید. اگر فکر می‌کنید کمبود سدیم دارید با پزشک خود تماس بگیرید. بیشتر بخوانید: بسته به سن شما کدام رژیم غذایی مناسب است؟ اگر میل به نوشابه دارید:  

هوس خوردن کولا می‌تواند به معنای کمبود کلسیم و منیزیم استخوان‌های شما باشد

نوشابه‌های محبوب حاوی مقدار زیادی کافئین هستند که می‌تواند هوس شما را توضیح دهد. از آنجا که آن‌ها اغلب حاوی مقدار کافی کافئین برای بیدار کردن شما هستند و این غالباً مورد توجه قرار نمی‌گیرد و شما به یکباره معتاد می‌شوید. هوس خوردن کولا همچنین می‌تواند به معنای کمبود کلسیم و منیزیم از استخوان‌های شما باشد. متأسفانه، کولا باعث کاهش کلسیم و منیزیم می‌شود.

در عوض: از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید. سودا نیز حاوی مقدار زیادی قند است که در طولانی مدت می‌تواند باعث دیابت شود. اگر خسته هستید، می‌توانید شکلات تیره بخورید یا چای را به مقدار متوسط ​​بنوشید.

اگر میل به یخ دارید:

براساس این مطالعه، میل به یخ می‌تواند به معنای کمبود شدید آهن باشد. خوردن یخ می‌تواند به تقویت ذهنی کمی منجر شود، درست مانند قهوه، که خستگی ناشی از کمبود آهن را درمان می‌کند. البته، اگر شما فقط مکعب یخی را که از نوشابه خارج شده است، خرد می‌کنید، نباید نگران باشید.

در عوض: با پزشک خود مشورت کنید. اگر فکر می‌کنید از کمبود آهن رنج می‌برید، بیشتر حبوبات و اسفناج میل کنید.

چرا ما میوه و سبزیجات میل نمی‌کنیم؟

هوس بر خلاف گرسنگی منظم، عمیقاً با روانشناسی ارتباط دارد. اگرچه، در هر دو مورد، دوپامین و هورمون‌ها آزاد می‌شوند، همه هوس‌ها نیاز مکرر به لذت را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، ذوب شدن شکلات در دهان و یا خوردن قند می‌تواند باعث آزاد شدن دوپامین در مغز شما شود، که این باعث لذت فوری می‌شود. میوه‌ها و سبزیجات اغلب حواس شما را تحریک نمی‌کنند.   منبع: بیتوته لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qWG خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سلامت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز

سیر و پیاز از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین سبزیجات هستند که در انواع غذا‌ها استفاده می‌شوند. سیر و پیاز طعم و مزه بی نظیری به غذا می‌بخشند و در هر چه خوشمزه‌تر کردن غذا‌ها نقش به سزایی دارند.

بسیاری از خانم‌ها سیر و پیاز را به مقدار فراوان تهیه کرده تا همیشه در دسترس باشند، اما گاهی پیش می‌آید که پیاز و سیر جوانه می‌زنند. جوانه زدن باعث تغییر رنگ و مزه سیر و پیاز می‌شود. در این مطلب روش‌های جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز را آورده ایم. نگهداری نادرست از سیر و پیاز موجب خراب شدن آنها و جوانه زدنشان می‌شود. اگر می‌خواهید سیر و پیاز شما جوانه نزنند، نکات زیر را رعایت کنید.

سیر و پیاز را در دما مناسب نگهداری کنید:
بهترین دما برای نگهداری سیر و پیاز بین ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس یعنی بیشتر از دمای یخچال و اندکی کمتر از دمای یک اتاق است. سیر و پیاز را در انبار و جای خنک نگهداری کنید و در جای گرم قرار ندهید، زیرا گرما موجب جوانه زدن، نرم شدن و تغییر مزه پیاز و سیر می‌شود.

پیاز‌ها را در جای خشک نگه دارید:
رطوبت سبب خراب شدن و جوانه زدن سیر و پیاز می‌شود. پیاز‌ها را پس از خریداری سه هفته روی پارچه‌ای پهن کنید و در محیط گرم و خشک نگه دارید.

سیر و پیاز را در جای تاریک قرار دهید:
بهتر است محیط نگهداری سیر و پیاز همواره تاریک باشد و پیاز و سیر را در مقابل نورخورشید نگهداری نکنید. تغییرات در مقدار روشنایی می‌تواند موجب نوسانات دمایی نیز شود.

سیر و پیاز را در جای دارای تهویه قرار دهید:
هرگز سیر و پیاز را داخل پلاستیک نگه ندارید، زیرا عدم گردش مناسب هوا باعث ایجاد رطوبت و در نتیجه جوانه زدن پیاز یا پوسیدگی آن می‌شود. بهتر است آنها را برای جلوگیری از جوانه زدن در جایی مثل کیسه توری یا سبد سیمی نگه دارید که هوا در آن جریان دارد.

سیر و پیاز را جداگانه نگه دارید:
بهتر است فضایی کاملا جدا برای نگهداری سیر و پیاز اختصاص دهید و سیر و پیاز را دور از سایر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری کنید. میوه‌های رسیده گاز اتیلن تولید می‌کنند که احتمال جوانه زدن را بالا می‌برد.

با پیازی که جوانه زده باید چه کرد؟
اگر پیاز جوانه و کپک زده است، آن را دور بریزید، اما اگر سالم است و تنها جوانه زده پیاز را دو نیم کنید و بقایای جوانه و ریشه را جدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • چرا رونالدو زیادی مهربان شده است؟!
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟