Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه 160 هزار و 937 نفر زیرپوشش این نهاد حمایتی هستند، گفت:سالانه این اداره‌کل حدود 900 میلیارد ریال در قالب هزینه مستمری، معیشتی و یا مراکز نگهداری هزینه می‌کند.

فاطمه رضوان‌مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه 160 هزار و 937 نفر زیرپوشش بهزیستی استان هستند، اظهار داشت: این تعداد از خدمات پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و توانمند‌سازی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانشاه بیش از 42 هزار معلول دارد

وی ادامه داد: 42 هزار و 43 نفر از این تعداد معلول(جسمی‌حرکتی، ذهنی، روانی،گفتاری، صوتی، شنوایی و بینایی) شناسایی شده که 35 هزار و 508 نفر از آن‌ها مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، تعداد مددجویان اجتماعی را 10 هزار و 444 نفر اعلام کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست و همچنین کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست جزء مددجویان اجتماعی هستند که 6 هزار و 517 نفر از آن‌ها مستمری‌بگیر هستند.

وی با بیان اینکه سالانه اداره‌کل بهزیستی استان حدود 900 میلیارد ریال در قالب هزینه مستمری، معیشتی و یا مراکز نگهداری هزینه می‌کند، افزود: مبلغ مستمری از 63 هزار و 500 تومان و معیشتی از 108 و 550 تومان شروع می‌شود.

رضوان‌مدنی با اشاره به پرداختی‌ها در زمینه مستمری این نهاد حمایتی، اضافه کرد: 63 هزار و 500 تومان به یک‌نفره، 72 هزار به 2 نفره، 85 هزار تومان به سه نفره، 98 هزار و 500 تومان به چهار نفره و 120 هزار تومان به پنج‌نفره و به بالا پرداخت می‌شود.

وی در خصوص پرداختی‌ها در قالب معیشتی، تصریح کرد: 108 هزار و 550 تومان به یک‌نفره، 215 هزار و 500 تومان به دو نفره و 289 هزار تومان به سه نفره و در نهایت تا 536 هزار و 500 تومان به خانواده‌های پنج نفره به بالا پرداخت می‌شود.

این مسؤول به وجود 7 هزار و 135 مددجو ناشنوا و کم‌شنوا زیرپوشش بهزیستی استان اشاره و بیان کرد: متاسفانه این نهاد حمایتی قادر به تهیه سمعک برای تمامی مددجویان نیازمند نیست، لذا براساس اولویت برای دانش‌آموزان و دانشجویان تهیه می‌کنیم که در این راستا نیاز به کمک خیران و مردم نوعدوست داریم.

وی با اشاره به فعالیت تعدادی مراکز شبانه و روزانه زیر نظر این نهاد حمایتی، اظهار داشت: مراکز شبانه از بیماران مزمن، روانی و معلولان به‌صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌کند که سازمان بهزیستی ماهانه به تعداد مدد جویان مبلغی را واریز می‌کند، البته برخی از خانواده‌ها که تمکن مالی دارند خود نیز مبالغی را پرداخت می‌کنند.

رضوان‌مدنی ادامه داد: کارهای فرهنگی، تفریحی، توانبخشی، حرفه‌آموزی و یا خدمات فیزیوتراپی در مراکز روزانه به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی مددجو هم در منزل نگهداری می‌شود،گفت: هزینه‌های به خانواده یا حساب خود مددجو واریز می‌شود، هم اکنون به 289 نفر واجدشرایط حق نگهداری در منزل ماهانه 185 هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به حدود 650 نفر ضایع نخاعی زیرپوشش این نهاد حمایتی اشاره کرد و افزود: 545 هزار تومان حق پرستاری به افراد ضایع نخاعی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه بهزیستی خانواده مستمری مدیرکل بهزیستی استان زیر پوشش هزینه معلول ضایع نخاعی ناشنوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و گفت : بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • اعزام ۲کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته