Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:11:26 GMT

مقابله با فرار مالیاتی به معنای فشار نیست

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۹۱۰۹

مقابله با فرار مالیاتی به معنای فشار نیست

زمانی با شاره به اینکه مقابله با فرار مالیاتی به معنای فشار نیست، گفت: این کار به معنی وصول مالیات حقه است بنابراین باید به بخشی از مودیان که اطلاعات خود را ثبت نکرده اند اشراف داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، برنامه شب گذشته (چهارشنبه 2 بهمن) تیتر امشب شبکه خبر سیما به موضوع نظام مالیاتی کشور و چگونگی تحقق مالیات بودجه 99 اختصاص داشت که کارشناسان در این زمینه به ارائه توضیحاتی پرداختند و راهکارهای لازم برای تحقق این مهم را یادآور ی کردند و بر این موضوع نیز تاکید داشتند که در حال حاضر نیازمند توجه بیشتر به حوزه مالیات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، در بخش دیگری از این برنامه خبری احمد زمانی، رئیس مرکز پژوهش سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه مقابله با فرار مالیاتی به معنای فشار نیست بلکه به معنی وصول مالیات حقه است، گفت: باید به بخشی از مودیان که اطلاعات خود را ثبت نکرده اند اشراف داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه معافیت‌های مالیاتی باید شفاف شود، چون کشور ما نسبت به خیلی از کشور‌ها بیشترین معافیت‌های مالیاتی را دارد، افزود: اصلاح بعضی معافیت‌ها با معرفی پایه‌های مالیاتی نیز بخش دیگر است که باید برای افزایش و ارتقای درآمد‌های مالیاتی با هدف اینکه به تولید و سرمایه گذاری فشاری وارد نشود انجام شود.

 

زمانی با تصریح این نکته که برای نوین سازی و نظام هوشمندسازی مالیاتی برنامه ریزی لازم انجام شده است، گفت: این کار باعث ساماندهی نظام مالیات بر درآمد می شود.

 

رئیس مرکز پژوهش سازمان مالیاتی همچنین اشاره کوتاهی نیز به افزایش مالیات در بودجه ۹۹ داشت و در این باره گفت: در صورت عملی شدن پیشنهادات تغییر معافیت‌های مالیاتی تا حد درخور توجهی قابل وصول است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما سردار سلیمانی طرح ملی فهما مساجد شهادت سردار سلیمانی کانون های مساجد فهما خراسان جنوبي فرار مالیاتی معافیت مالیاتی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی

سازمان امور مالیاتی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکتهای خام فروش صادراتی بابت مالیات عملکرد وصول کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش عمکلرد سازمان مالیاتی در فروردین ماه امسال حدود 1000 میلیارد تومان مالیات از شرکتهای صادرکننده مواد خام و نیمه خام وصول شده است.

لازم به ذکر است، کل سال 1402 حدود 11.5 هزار میلیارد تومان از این شرکتها مالیات و عوارض صادراتی دریافت شده بود.

گفتنی است، این عوارض مرتبط با مالیات عمکلرد شرکتهای صادرکننده مواد خام طبق حکم بند ن تبصره 6 وصول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • «مشاغل خاص» زیر تیغ عدالت مالیاتی
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی