Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان اکبری پور صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرود ۱۳۴ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان برای زمستان گذرانی، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان فرود آمدند.

وی با بیان اینکه اکثر این پرندگان از شمال اروپا و سیبری به تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان مهاجرت می‌کنند، گفت: در طول زمستان این پرندگان در تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق، امیر کلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سل که صومعه سرا حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امسال به دلیل تغییرات آب و هوایی شاهد کاهش ۲۰ درصدی فرود پرندگان مهاجر هستیم، تصریح کرد: بیشترین گونه پرندگان مهاجر حاضر در استان گیلان از نوع مرغابی سانان اعم از خوتکای پرسفید، کاکایی، مرغابی، باکلان، لک لک، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و پلیکان از پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان است.

وی به حضور بیش از دو هزار و قطعه فلامینگو بعد از دو سال در آبگیرهای استان گیلان و پناهگاه حیات وحش سرخانکل صومعه سرا اشاره و بیان کرد: سالانه حدود ۷۰ گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب‌ها و آبگیرهای گیلان فرود می آیند.

کد خبر 4833018

منبع: مهر

کلیدواژه: محيط زیست گیلان پرندگان مهاجر بارش برف بوشهر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس شهرکرد ایلام قزوین گرگان دهه فجر انتخابات 98 قاسم سلیمانی شیراز بیرجند سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی