Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@20:43:48 GMT

کاهش عوارض صادراتی برخی مواد معدنی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۹۳۹۳

کاهش عوارض صادراتی برخی مواد معدنی

ایران اکونومیست- وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی نامه‌ای به رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، کاهش عوارض صادراتی برخی مواد معدنی و صنایع معدنی را ابلاغ کرد. این دستورالعمل از ۱۰ بهمن ماه امسال اجرا خواهد شد.

شهریور ماه سال جاری، به دلیل اینکه صدور مواد خام معدنی از سوی اهالی صنعت و فعالان اقتصادی مورد تایید نبوده و برای سال ۱۳۹۸ میزان هشت درصد عوارض پیش بینی شده بود، اما قیمت‌های بازار جهانی صدور مواد معدنی را شتاب بخشید؛ به طوریکه وزارت صمت برای صادرات برخی کالاهای معدنی، عوارض صادراتی را در حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز ۲۶ شهریور موضوع اخذ عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات مواد خام معدنی به گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد و از یکم مهر سال شکل اجرایی به خود گرفت.

پس از آن در تاریخ ۳۰ دی ماه سال جاری، وزارت صمت طی نامه‌ای محرمانه و آنی به رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اصلاح عوارض صادراتی برخی مواد معدنی را اعلام کرد. همچنین در راستای رونق بخشیدن به تولید داخل و ایجاد ارزش افزوده در کشور، جلسه کارگروه هماهنگی سیاست‌های صادراتی در وزارت صمت تشکیل و مقرر شد که مصوبه افزایش عوارض ۱۰ تا ۲۵ درصدی صادرات کالاهای معدنی اصلاح و از تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال جاری اجرا و اعمال شود.

براین اساس عوارض سنگ مس و کنسانتره آن از ۱۰ به ۵ درصد کاهش یافت. همچنین عوارض صادراتی سنگ کروم و کنسانتره آن از ۲۵ به ۱۰ درصد و سرب و کنسانتره آن از ۲۰ به ۱۲ درصد کاهش یافت؛ ضمن اینکه با هدف تامین نیاز صنایع ذوب فولاد، ۱۰ درصد عوارض بر صادرات آهن اسفنجی از تاریخ مذکور اعمال می‌شود.

 ایسنا

برچسب ها: وزیر صنعت ، مواد معدنی ، صادرات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر صنعت مواد معدنی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد