Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان در پاسخ به انتقادات رئیس جمهور سابق این کشور و رئیس اجرایی افغانستان از عملکرد وی در روند صلح گفت که آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای آینده افغانستان ندارند. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در نشستی در اجلاس داووس گفت که دلیل انتقاد سیاسیون افغان از وی در رابطه با روند صلح این است که خود آن‌ها هیچ برنامه مکتوبی برای آینده افغانستان ندارند و کاری نیز نمی‌توانند در این باره انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غنی در پاسخ به پرسشی درباره چرایی انتقاد «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و نیز «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی این کشور و شریک وی در حکومت وحدت ملی گفت: «آن‌ها از من انتقاد می‌کنند زیرا دست‌شان به انگور نمی‌رسد.»

وی افزود: آیا رئیس جمهور کرزی توانست با طالبان به آتش‌بس دست پیدا کند؟ نه، من توانستم. آیا او به طالبان پیشنهاد مذاکرات  بدون قید و شرط را داد؟ نه، من دادم. براساس نظرسنجی‌ها مردم افغانستان در مورد مذاکرات صلح به چه کسی بیشتر اعتماد دارند؟ به من. من مشغول کار با مردمم هستم، برنامه دارم و روی آن کار می‌کنم.

به گزارش بی‌بی‌سی، رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: برنامه رئیس جمهور کرزی و دکتر عبدالله چیست؟ لطفا یک صفحه برای من نشان دهید که یکی از این آقایان در مورد آینده افغانستان نوشته باشد.

غنی همچنین در حالی بر انجام تمامی فعالیت‌های مذاکرات صلح توسط وزات دولت در امور صلح تاکید کرد که عبدالله می‌گوید که روند صلح نباید در انحصار بک نفر باشد و تیم مذاکره‌کننده با طالبان باید فراگیر باشد.

رئیس جمهور افغانستان افزود که اعضای طالبان از جنگ خسته شده‌اند اما رهبران آن‌ها در دوحه همسران چهارم و پنجم‌شان را می‌گیرند و لذت می‌برند و در حال تبدیل شدن به سرمایه‌گذاران می‌باشند.

ادامه اختلاف نظر رهبران حکومت وحدت ملی: صلح افغانستان در انحصار یک فرد نیستکرزی: دولت به بهانه آتش‌بس از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی جلوگیری نکندترامپ: طالبان باید بطور قابل توجهی خشونت‌ها را کاهش دهدادعای «بلومبرگ» درباره برخی جزئیات توافقنامه صلح آمریکا و طالبان

وی تصریح کرد: «اگر طالبان آماده هستند تا پایان خشونت‌ها را ببینند، در این صورت جامعه افغانستان آماده‌ است آنها را پذیرفته و در خود ادغام کند اما اگر آنها صلح را وسیله‌ای برای برانداختن حکومت در جامعه می‌بینند، در آنصورت حکومت و جامعه علیه آن‌ها بسیج خواهند شد.»

غنی در رابطه به تنش‌های آمریکا و ایران نیز گفت که مقامات آمریکایی به وی اطمینان داده‌اند که از نیروهای خارجی مستقر در افغانستان علیه هیچ کشور دیگری در منطقه استفاده نخواهد شد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل