Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان ادامه دارد، گفت: سامانه بارشی جدید طی فردا (۵ بهمن) به کشور وارد می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ سامانه بارشی فعال در کشور طی امروز ( ۳ بهمن) بیشتر در نیمه شرقی کشور فعال است و سبب بارش برف و باران در این مناطق، وزش باد شدید و در استان‌های جنوبی کشور سبب رگبار و رعد و برق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شدت بارش طی امروز در استان فارس، هرمزگان، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که طی امروز در برخی از نقاط استان‌های واقع در غرب و مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، بارش برف و باران با شدتی کمتر پیش بینی می‌شود گفت: فردا (۴ بهمن) این سامانه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان با اشاره به این که طی فردا سامانه‌ بارشی دیگری مجددا به کشور وارد می‌شود افزود: این سامانه در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی و استان خراسان شمالی سبب بارش برف و باران می‌شود.

به گفته‌ی وی، این سامانه طی روز شنبه (۵ بهمن) در استانهای واقع در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط بوشهر، شمال فارس، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش برف و باران  و وزش باد شدید را به دنبال دارد و در استان‌های جنوبی سبب رگبار و رعد و برق می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که طی روز یکشنبه ( ۶ بهمن ) این سامانه در جنوب شرق کشور فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود خاطر نشان کرد:‌ طی روزهای جمعه و شنبه (۴ و ۵ بهمن) کاهش محسوس دما، در نیمه شمالی رخ می دهد و دریای خزر طی این دو روز مواج است. همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس تنگه هرمز و امروز نیز غرب دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران، فردا (۴ بهمن) صاف تا کمی ابری‌ همراه با وزش باد و حداقل دمای منفی ۲ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتی‌گراد، طی روز شنبه (۵ بهمن نیز ) نیمه ابری همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای منفی ۲ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه بارشی بارش برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، از افزایش دما در بیشتر مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، بعضی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط جوی مذکور روز شنبه در بعضی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا اواسط هفته آینده، روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747949

دیگر خبرها

  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه