Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@18:19:07 GMT

واکنش آمریکا به خروج احتمالی ایران از NPT

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۹۵۵۰

واکنش آمریکا به خروج احتمالی ایران از NPT

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی به تضریح مواضع دولت این کشور درباره مسائل مختلف پیرامون ایران و از جمله توافق هسته‌ای پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی برنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ با طرح یک ادعای تکراری اقدامات کشورمان را حمایت از تروریسم، عامل بی‌ثباتی در منطقه و گستراندان سرطانی این اقدامات در منظقه متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هم‌چنین مدعی شد: حزب‌الله نهادی تحت حمایت ایران است. وقتی به محدوده و وسعت آن‌چه ایران انجام داده است، نگاه کنید، نمی‌توانید این را فراموش کنید که آن‌ها سعی کرده‌اند کسی را در ایالات متحده آمریکا بکشند و در اروپا کارزارهای ترور به راه انداختند.

پمپئو در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که در دیدار اخیرش با مقامات اروپایی آیا توانسته است آن‌ها را با سیاست‌های آمریکا در مقابل ایران همراه کند یا نه؟ گفت: بله. ببینید موضع ما روشن بوده است. ما دیدگاهی متفاوت در یک مسیر درست داریم و آن اطمینان یافتن از این است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و برنامه موشکی آن‌ها مهار، و این حکومت به عقب رانده شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: آن‌ها [اروپایی‌ها]هرگز از این اهداف مشترک صرف‌نظر نکرده‌اند. آن‌ها فقط دیدگاهی متفاوت درباره پیش‌برد این اهداف دارند. اما اگر شما آن‌چه را که ایران حتی در این چند هفته اخیر انجام داده است را در نظر بگیرید، [متوجه می‌شوید] یک اخاذی هسته‌ای است. آن‌ها حالا تهدید به خروج از ان‌پی‌تی می‌کنند.

او علاوه بر این گفت: [اروپایی‌ها]گامی تحت برجام برداشته‌اند که سازوکار حل اختلاف را فعال می‌کند. به نظرم نه فقط آن‌ها، بلکه حالا جهان می‌تواند نظاره‌گر این باشد که ایران  هیچ تمایلی به پیروی از مفاد اصلی که در این توافق آمده است ندارد و جهان باید برای اطمینان حاصل کردن از این که ایران هرگزبه  سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، متحد شود. من وقتی به آن‌چه رئیس جمهور مکرون[رئیس جمهور فرانسه] دیروز گفت نگاه می‌کنم، مطمئن می‌شوم که منظور او همین است. اکنون ما باید برای رسیدن به آن، باهم همکاری کنیم.

پمپئو رفتار حکومت با مردم در ایران را زیر سوال برد و در ادامه ادعاهایی مداخله‌جویانه خود افزود: حکومتی که، حتی همین حالا، آژانس بین المللی انرژی اتمی در تلاش است که بفهمد مواد هسته‌ای چگونه در جاهایی پیدا شدند که مقامات ایران گفه بودند در این محل‌ها نخواهند بود و این یک خطر جهانی است.

او همچنین بیان کرد: رئیس جمهور ترامپ، شب پس از واکنش آمریکا، سخنان خود را اینگونه آغاز کرد که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. این هدف اصلی ما است. اما ما مجموعه گسترده‌تری از اهداف داریم هم داریم. فقط از آنها می خواهیم مانند یک کشور معمولی رفتار کنند و به جامعه ملل بپیوندند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خارجه آمریکا ایران جامعه دولت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق