Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: شرایط به‌گونه‌ای شده که همه چیز علیه کیفیت درحال رشد است و از سویی آموزش و پرورش‌ها  به اجبار به نیروهای حق‌التدریسی و نیروهای بازنشسته روی می آورند که هر ۲ مورد، کیفیت معلم رسمی را ندارند. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ساماندهی آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: دولت در زمینه ضابطه‌مند کردن جذب و استخدام، نکته‌ای مهم را فراموش کرد، این که همه دستگاه‌ها مانند یکدیگر نیستند و بعضی دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش اقتضائات خاص خودشان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  آموزش و پرورش با اصلی‌ترین احتیاج جامعه یعنی تربیت آینده‌سازان کشور سر و کار دارد و حتی اگر یک کلاس بدون معلم بماند کمتر از بحران اجتماعی نیست.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط به‌گونه‌ای شده که همه چیز علیه کیفیت درحال رشد است و از سویی آموزش و پرورش‌ها  به اجبار به نیروهای حق‌التدریسی و نیروهای بازنشسته روی می آورند که هر 2 مورد، کیفیت معلم رسمی را ندارند.

سلیمی بیان کرد: از سوی دیگر دولت برای خالی کردن شانه خود از مسئولیت بخش اعظم آموزش را به بخش غیردولتی واگذار کرد و نظارت خود را بر این مراکز کاهش داده و این مسله سبب شده برخی مراکز غیرانتفاعی استانداردهای آموزشی را رعایت نکنند و پرسنل خود را از خانواده و یا موسسات دیگر استخدام کنند.

40 دستگاه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشارکت دارندواکنش مدیرکل آموزش و پرورش ‌البرز به دریافت شهریه‌های میلیونی برخی ‌مدارس غیرانتفاعی‌اظهار تعجب مدیرکل آموزش و پرورش یزد از تخلفات دوباره معلم مدرسه رونقی‌

وی ادامه داد: دولت باید هرچه سریع‌تر آشفتگی و گیر و دار آموزش و پرورش را پایان دهد، نظام آموزشی که بی‌سواد تولید کند در واقع فرآیند اجتماعی شدن دانش‌آموز را مختل می‌کند، اگر در آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد ردیف استخدامی مشخص کند، گرفتن نیروی آزاد، حق‌التدریسی و بازنشسته دیگر چه صیغه‌ای است؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا باید آموزش و پرورش ما نسبت به کشورهای دیگر آنقدر فقیر باشد، سالانه چه میزان از ثروت تولید‌شده در کشور را صرف آموزش و تربیت نسل آینده خود می‌کند؟ آیا طی چند سال بهبود محسوسی در آموزش و پرورش دیده شده است.

انتهای پیام/712/ش

R7980/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | تشییع پیکر معلم شهید حجت الله یوسفیه در وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • گزارش تصویری | تشییع پیکر معلم شهید حجت الله یوسفیه در وزارت آموزش و پرورش
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش