Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:26:15 GMT

مقام قرقیز: ایران یک قدرت جدی منطقه‌ای است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۹۵۷۳

مقام قرقیز: ایران یک قدرت جدی منطقه‌ای است

وزیر امور خارجه قرقیزستان با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه بر رعایت قوانین بین‌المللی تأکید کرد و گفت: ایران یک قدرت جدی منطقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «چنگیز حیدربیک‌اف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در دیدار با دانشجویان آکادمی دیپلماسی با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه بر رعایت قوانین بین‌المللی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدا اظهار داشت: در پی تشدید روابط بین ایران و آمریکا، قرقیزستان 2 کشور را به استفاده از ابزارهای صلح آمیز دعوت می‌کند و معتقد است باید حقوق بین‌المللی و قوانین سازمان ملل متحد رعایت شود.

این مقام تصریح کرد: سازمان ملل مؤسسه بین‌المللی با هدف حل مسائل این چنینی در سراسر جهان است و هر گونه اقدامی باید با اجازه این سازمان انجام شود.

حیدربیک‌اف گفت: استفاده از قدرت به طور یک طرفه به عنوان نقض قوانین بین‌المللی می‌ماند در همین راستا قرقیزستان بر حل مسائل با استفاده از ابزارهای صلح آمیز تأکید می‌کند.

وزیر امور خارجه قرقیزستان افزود: البته عواقب تشدید روابط بین ایران و آمریکا را قرقیزستان نیز احساس می‌کند و پس از تحولات اخیر تعاملات تجاری «بیشکک» با کشورهای خلیج فارس آسیب دیده است.

حیدربیک‌اف اظهار داشت: وضعیت ساده نیست و قرقیزستان همانند دیگر کشورهای جهان بر تحولات در این زمینه با دقت نظارت می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: ایران مرزهای مشترک با آسیای مرکزی از جمله ترکمنستان دارد و این کشور قدرت جدی منطقه‌ای است. ضمن اینکه «تهران» روابط گسترده‌ای با بسیاری از کشورهای منطقه دارد و دارای نقش قابل توجهی در بازار می‌باشد و به همین دلیل اتفاقات در این کشور به تأثیر زیادی بر دیگر کشورها می‌گذارد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خاورمیانه سازمان ملل قوانین بین المللی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل در گرداب
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد