Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغر زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بیماری‌های مشترک دام و انسان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون در خراسان جنوبی کانون بیماری نداشته ایم.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها مانند فردوس و سربیشه مواردی به طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشکوک بوده اما بعد از آزمایشات انجام شده تأیید نشده است.

اصغر زاده با اشاره به بیماری تب برفکی دام‌ها بیان کرد: این بیماری نوعی ویروس بوده که در بین دام‌ها و بخصوص گوسفندان به وجود می‌آید و می‌تواند در برابر هوای خشک، آزاد و توده علفه ها مقاوم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مورد تأیید شده ای از این نوع بیماری در استان نداشته ایم، گفت: علی رغم سطح گسترگی استان، به دلیل پوشش مناسب دهی طرح‌های واکسیناسیون، موردی از بیماری‌ها نداشته ایم.

وی با بیان اینکه در طرح واکسیناسیون بالای ۸۵ درصد از دام‌ها را تحت پوشش داریم، افزود: تاکنون ۶۰ هزار دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

اصغرزاده ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰۰ هزار دام سبک به طور کاملاً رایگان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.

وی خواستار رعایت نکات بهداشتی از سوی دامداران و روستاییان شد و اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم گوشت دام را قبل از مصرف فریز کنند.

کد خبر 4833126

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اصغرزاده اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیرجند بارش برف بوشهر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس شهرکرد ایلام قزوین گرگان دهه فجر انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند شیراز سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی