Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرعت زیاد و بی‌احتیاطی رانندگان اتوبوسرانی مشهد بار دیگر حادثه‌ساز شد و روز سه‌شنبه دو نفر از عابران پیاده را در نقاط مختلف این شهر تا پای مرگ برد. می‌گویند در حادثه اول که حدود ساعت ۱۱ ظهر در بولوار توس رخ داد، اتوبوس پیرمرد عابر پیاده‌ای را زیر گرفت و حدود ساعت ۶ عصر هم عابر پیاده دیگری در بولوار امام رضا(ع) بر اثر بی‌احتیاطی راننده اتوبوس بی‌آرتی مصدوم و چندین متر پرتاب شد که کارکنان اورژانس حال او را وخیم گزارش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی کاهانی مقدم/

سرعت زیاد و بی‌احتیاطی رانندگان اتوبوسرانی مشهد بار دیگر حادثه‌ساز شد و روز سه‌شنبه دو نفر از عابران پیاده را در نقاط مختلف این شهر تا پای مرگ برد. می‌گویند در حادثه اول که حدود ساعت ۱۱ ظهر در بولوار توس رخ داد، اتوبوس پیرمرد عابر پیاده‌ای را زیر گرفت و حدود ساعت ۶ عصر هم عابر پیاده دیگری در بولوار امام رضا(ع) بر اثر بی‌احتیاطی راننده اتوبوس بی‌آرتی مصدوم و چندین متر پرتاب شد که کارکنان اورژانس حال او را وخیم گزارش کردند.

این حوادث البته تازگی ندارد و شهروندان مشهدی هرازگاهی شاهد حوادث مشابهی هستند که عموماً به خاطر رانندگی همراه با تخلف و حادثه‌آفرینی برخی رانندگان خطوط اتوبوسرانی رخ می‌دهد؛ کما اینکه به اذعان شهروندان، حوادث روز سه‌شنبه اگر رانندگان احتیاط و سرعت مطمئنه را رعایت کرده بودند، اتفاق نمی‌افتاد.

تردیدی نیست که اتوبوسرانان عهده‌دار یکی از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا هستند اما این از بار مسئولیت آنان نمی‌کاهد و حتی وظیفه این قشر از رانندگان، سنگین‌تر و مشکل‌تر از سایران است که باید در اوج خستگی، عصبانیت و شرایط نامناسب محیطی و ترافیکی، صبر و بردباری از خود نشان دهند.

یک اتوبوسران متعهد و کارآمد علاوه بر دارا بودن مهارت‌های لازم، باید با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، رفتار پسندیده و ازخودگذشتگی، به آرامش مسافران و ایجاد نظم و ترافیک روان شهر کمک کند.

ناگفته پیداست که اکثر قریب به‌ اتفاق رانندگان اتوبوسرانی، افرادی متعهد، کاربلد و مسلط به رفتار و حرفه خود هستند که اگر چنین نبود، کاهش چشمگیر آمار تصادفات آنان را در یکی دو سال اخیر شاهد نمی‌بودیم؛ اما آنچه قابل ‌تأمل است اینکه مدیران این سازمان و شهرداری در برابر تعداد اندکی از رانندگان بی‌احتیاط و متخلف، تسامح و تساهل پیشه کرده و موجب شده‌اند همین عده اندک، حیثیت کارکنان متعهد و خدمتگزار اتوبوسرانی را نیز خدشه‌دار کنند.

متخلفانی که با رانندگی‌های خطرساز نظیر سرعت زیاد، تغییر مسیرهای پی‌درپی، حرکت مارپیچی لابه‌لای خودروها، توقف در محل‌های ممنوع و خطرآفرین و حرکت آهسته در لاین سرعت بزرگراه‌ها (که هر شب ‌هنگام تحویل شیفت، در مسیر پارکینگ‌های اتوبوسرانی مشهد شاهدش هستیم)، هر روزه شکایت و گلایه شهروندان را باعث می‌شوند. عده انگشت‌شماری از رانندگان نیز با رفتار و برخوردهای نامناسب با مسافرانشان، گویی این مردم باعث ‌و بانی مشکلات حرفه‌ای و خانوادگی آنان بوده‌اند و می‌خواهند تمام بار مشکلات زندگی خود را روی دوش آنان بگذارند؛ موجب نارضایتی شهروندان و انتقال استرس و عصبانیت به آنان هستند.

خروجی بی‌توجهی مدیریت شهری به مشکل چنین رانندگانی، علاوه بر وقوع حوادث ناگوار، عصبانی کردن رانندگان سایر وسایل نقلیه، ترافیک سنگین، اتلاف وقت شهروندان و کاهش اقبال عمومی نسبت به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را سبب می‌شود که اتفاقاً با توجه به وضعیت جوی و آلودگی هوا بیشتر از هر زمانی مورد تأکید قرار دارد.

به همین خاطر به نظر می‌رسد پلیس راهور باید جدی‌تر از گذشته و بدون اغماض، با تخلف اتوبوسرانان برخورد قانونی لازم را انجام دهد. در خصوص سایر تخلفات این قبیل رانندگان هم شهرداری به‌عنوان متولی اصلی می‌بایست سازوکاری را پیش‌بینی و به اجرا بگذارد که هزینه تخلف را بالا برده و به حد بازدارندگی برساند که تسهیل دریافت شکایات مردمی، از نخستین الزامات این اقدام است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون

محمدعلی برزویی معاون خدمات شهری شهرداری کازرون اظهار کرد: پس از اخطار‌های ماموران اجرائیات شهرداری و بی توجهی ۲ واحد صنفی به اخطار‌های نیرو‌های سد معبر، طبق بند ٢ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی این واحد‌های صنفی متخلف در خیابان ابوذر و فلسطین که با سد معبر برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بودند، پلمب شدند.

او گفت: سیر مراحل قانونی تعدادی دیگر از واحد‌های صنفی جهت اقدامات بعدی در حال پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهرداری کازرون از کسبه‌ها خواست جهت رفاه حال شهروندان و با رعایت قوانین با نیرو‌های سد معبر شهرداری همکاری‌های لازم را داشته باشند.

طبق تبصره یک بند ۲ ماده ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان و ... برعهده شهرداری بوده و سد  معابر عمومی و اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان