Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور لبنان از وزرای دولت جدید خواست تا به منظور کسب رای اعتماد پارلمان٬ درخلال هفته آینده دو جلسه تشکیل دهند. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیروز در خلال نشست دولت بر اهمیت فعالیت فشرده وزرا تاکید و به آنها توصیه کرد که طی هفته آینده دو جلسه فوری برای کسب رای اعتماد پارلمان تشکیل دهند؛ جلسه اول روز دوشنبه برای مشخص کردن دستور کار دولت و نشست دوم نیز پنجشنبه آینده تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به گفته میشل عون٬ کمیته‌های ویژه وزارتی توسط دولت تشکیل خواهد شد. اطلاعات نشان می‌دهد که اولین کمیته‌ای که تشکیل خواهد شد٬ کمیته مالی و اقتصادی است که بحث آن از برنامه اقتصادی اخیر و به ویژه برگه اصلاحاتی که در نشست‌های کاخ ریاست جمهوری مورد توافق واقع شد شروع می‌شود. همچنین طبق اطلاعات در کنار آن به گزارش «شرکت مکینزی» در خصوص چشم‌انداز اقتصادی لبنان پرداخته شده و درباره آنچه که قابل اجراست به ویژه اولویت‌های این مرحله در سایه بحران نقدینگی لبنان بحث خواهد شد.

پیش‌نویس بیانیه وزارتی آماده شد

به گزارش روزنامه الجمهوریه کار گروه «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان پیش‌نویس بیانیه وزارتی را آماده کرده و نسخه اولیه آن فردا در نشست کمیته وزارتی ارائه خواهد شد.

اظهارات مداخله جویانه پامپئو درباره آخرین تحولات لبنانمصاحبه|مثلث طلایی ارتش، مقاومت و ملت با تشکیل دولت لبنان حفظ شدگزارش|تشکیل دولت جدید لبنان و چالش‌های فرا رو در سایه کارشکنی احزاب مخالف

منابع مشارکت کننده در تهیه این پیش‌نویس اظهار داشتند که این بیانیه زمان زیادی برای تصمیم‌گیری درباره آن را نمی‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که کمیته خیلی سریع آن را تدوین کند.

طبق اطلاعات در این زمینه٬ عناوین بیانیه مذکور مختصر بوده و زیاد نیست؛ عنوان اصلی این بیانیه٬ وضعیت اقتصادی و راه‌های مقابله با بحران نقدینگی به اضافه بندهای عادی دیگر و به ویژه روابط لبنان با کشورهای عربی و غربی و تعهدات بین‌المللی است.

درخواست باسیل برای حل بحران مالی لبنان

«جبران باسیل» وزیر خارجه سابق لبنان و رئیس جریان آزاد ملی در خلال اجلاس اقتصادی داووس سوئیس خطاب به رهبران جهان اعلام کرد که لبنان را نجات دهید تا تبدیل به یک دولت شکست‌خورده نشود. وی اشاره کرد که لبنان یک الگوی هم‌زیستی است که اگر ثبات آن حفظ شود٬ می‌تواند پادزهر واقعی تروریسم باشد.

باسیل در گفتگو با رویترز خاطرنشان کرد که لبنان نیاز به حمایت دارد تا بتواند نقش مثبت خود را در منطقه ایفا کرده و آن را گسترش دهد. وزیر خارجه سابق لبنان ادامه داد که نباید اجازه دهیم که لبنان شکست خورده و در ردیف کشورهای شکست خورده قرار بگیرد؛ این امر هیچ کمکی به لبنانی‌ها و نیز هرکشور دیگری در منطقه نمی‌کند.

جبران باسیل تصریح کرد که از سوئیس و آمریکا و کشورهای دیگر خواسته تا در افشا کردن نقل و انتقالات مالی شخصی به کارمندان دولتی و شخصیت‌های سیاسی لبنان در چارچوب تلاش برای مبارزه با فساد کمک کنند.

خیابان‌های بیروت آرام گرفت

دیشب پس از درگیری میان نیروهای امنیتی و مخالفان دولت جدید لبنان٬ آرامش به بیروت بازگشت.

سه شنبه شب مخالفان دولت جدید لبنان پس از اعلام تشکیل دولت در این کشور دست به یک سری اعتراضات در نزدیکی ساختمان پارلمان زده و برای رسیدن به این ساختمان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود